• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-08 14:16:26 följande:
    Modell? jag vet inte de jag Vadå trakasserar? Nån knäppis eller?
    Haha, nejdå. Men han är nog tidigast i tråden. =) Är lite roligt att se vad han börjar med så att man vet att snart är det dags hemmavid.

Mjo, ett stolpskott. Uscha, hon har förstört hela min dag.

Hur lungar ni era små om de är riktigt övertrötta/hysteriska? Mitt "tips" är att sitta med de små i famnen och smågunga, samtidigt som du sätter på någon musik som du kan sjunga med i. Nyss fick Loke höra Långsamt tåg med eldkvarn. ;)

Får se om han pallar sova nu också...
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-05-08 14:18:24 följande:
    Haha, nejdå. Men han är nog tidigast i tråden. =) Är lite roligt att se vad han börjar med så att man vet att snart är det dags hemmavid. Mjo, ett stolpskott. Uscha, hon har förstört hela min dag. Hur lungar ni era små om de är riktigt övertrötta/hysteriska? Mitt "tips" är att sitta med de små i famnen och smågunga, samtidigt som du sätter på någon musik som du kan sjunga med i. Nyss fick Loke höra Långsamt tåg med eldkvarn. ;) Får se om han pallar sova nu också...
    Be henne dra dit "solen inte skiner" typ {#lang_emotions_djavulsk} Nej fy för såna människor som förstör ens dag. Hoppas du kan sluta tänka på henne.

Min lillskit borde oxå sova en sväng. Blir nog till att ge han lite välling tror jag. Är nästan det enda han velat ha nu när han varit sjuk =(
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-08 14:56:54 följande:
    Be henne dra dit "solen inte skiner" typ  Nej fy för såna människor som förstör ens dag. Hoppas du kan sluta tänka på henne. Min lillskit borde oxå sova en sväng. Blir nog till att ge han lite välling tror jag. Är nästan det enda han velat ha nu när han varit sjuk =(
    Ja det borde man kanske, men jag är mera inne på att skita i henne. Gör hon något mer så är det skillnad.

Karln är redan klar iaf. Skönt. Hoppas han kommer hem fort. ^¨
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-08 14:18:24 följande:
    Haha, nejdå. Men han är nog tidigast i tråden. =) Är lite roligt att se vad han börjar med så att man vet att snart är det dags hemmavid. Mjo, ett stolpskott. Uscha, hon har förstört hela min dag. Hur lungar ni era små om de är riktigt övertrötta/hysteriska? Mitt "tips" är att sitta med de små i famnen och smågunga, samtidigt som du sätter på någon musik som du kan sjunga med i. Nyss fick Loke höra Långsamt tåg med eldkvarn. ;) Får se om han pallar sova nu också...
    Nej men fy vad otrevligt med trakasserier. Hoppas att hon kommer till insikt och lägger av.

När Arvid är riktigt ledsen bär jag honom oftast, samtidigt som jag sjunger. Musik gillar han skarpt! När pappa spelar gitarr är en riktig höjdare!{#lang_emotions_wink}
  • pamsa

Nämen vad är det som händer?! Trakasserier?! folk har alldeles för mycket fritid! Oj, kände att jag nästan blev lite upprörd här. Hoppas det löser sig!

Vad tråkigt att flera av er är fortfarande krassliga. Hoppas ni alla mår bättre snart:)
    Babysim är riktigt kul, det som är synd är att det kostar en del och vi har missat flera gånger. Men det har varit riktigt kul. Jag borde egentligen förbjudas att gåin där med min degmage, men men, det som är skönt att nästan hela gruppen ser ut så{#lang_emotions_laughing}
    Idag har det varit en väldig skön slappar dag, min sambo tog hand om tvätten. Jag och lillstumpan åkte iväg till mormor och bara slappa. Nu när vi kom hem hade han städat hela lghn och tvättat. Nu ska vi titta på film och dricka lite vin. Tänkte att jag skulle göra en strawberry daiquiri till honom eftersom han har varit så gullig och tagit hand om allt idag. 
    Förresten, det där med vikten igen. Jag går och går och går, men inget händer här längre! {#lang_emotions_yell} Jag har f*n inte tid att dra och träna! ska det vara så svårt att bli av med dom sista kilorna!!! Får hoppas att det börja hända ngt snarast!
  • MammaAlex

Skönt att höra att det är fler som inte vill lämna bort. Alex har ju varit en heldag hos min mamma och nu även en heldag hos svärföräldrarna så jag tror inte det hade varit några problem för honom att sova där.

Vi hade en toppendag igår. Började med att cykla en runda sen var det stavgång med instruktör. Efter det cyklade vi till sporthallen och provade 45 minuter Zumba (SJUUUUKT roligt) dusch och lunch följdes av en tur ner till blomsteraffären för att göra fina arrangemang med snittblommor. När grabbarna kom tillbaka från sin utflykt var det buggkurs och sen massa mat och dricka=) Är lite stel i kroppen och seg i huvudet idag men det var det värt! åkte hem vid 1 så det var helt ok=)

Så himla tråkigt med trakasserier Sephiroth. Tycker du gör rätt som ignorerar så personen inte får nöjet att se att du är arg!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-05-09 11:13:47 följande:
    Skönt att höra att det är fler som inte vill lämna bort. Alex har ju varit en heldag hos min mamma och nu även en heldag hos svärföräldrarna så jag tror inte det hade varit några problem för honom att sova där.Vi hade en toppendag igår. Började med att cykla en runda sen var det stavgång med instruktör. Efter det cyklade vi till sporthallen och provade 45 minuter Zumba (SJUUUUKT roligt) dusch och lunch följdes av en tur ner till blomsteraffären för att göra fina arrangemang med snittblommor. När grabbarna kom tillbaka från sin utflykt var det buggkurs och sen massa mat och dricka=) Är lite stel i kroppen och seg i huvudet idag men det var det värt! åkte hem vid 1 så det var helt ok=)Så himla tråkigt med trakasserier Sephiroth. Tycker du gör rätt som ignorerar så personen inte får nöjet att se att du är arg!
    Det låter som att ni haft en kanondag!{#lang_emotions_smile}

I dag ska vi fixa till lite i trädgården. Nu har äntligen snön försvunnit här! Ska röja lite i förråden oxå och försöka ta mig i kragen och lägga ut lite grejer på Blocket. Hittade precis en nästintill ny hoppgunga (fast nu är det nog lite sent för den...) och en "stol-på-bord". Vilka fynd man kan göra i sina egna gömmor...{#lang_emotions_wink}

Vad ska ni andra hitta på en dag som denna?

Förresten; i dag blir vårt {#lang_emotions_heart}lillknubbo{#lang_emotions_heart} 8 månader!
  • Sephiroth

Mjo får hoppas att de lugnar ner sig nu. Först började en kompis kompis att härja, sen började även en gammal kompis att bråka med oss. Jag har sagt upp kontakten med henne för länge sen, men det verkar hon inte inse, för det skulle tydligen hon göra nu. ;)

Jaja, hoppas de båda två slutar upp nu. Böh!

Ikväll ska vi och kolla på lägenheten. Hoppas att den är fin. =) Blir väldigt nära sjukhuset, Js jobb och ett stenkast från replokalen och gym isåfall. Dock hörde jag att det skulle finnas spindlar där, och faaan om jag klarar av husspindlar...

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-09 11:41:03 följande:
    Det låter som att ni haft en kanondag! I dag ska vi fixa till lite i trädgården. Nu har äntligen snön försvunnit här! Ska röja lite i förråden oxå och försöka ta mig i kragen och lägga ut lite grejer på Blocket. Hittade precis en nästintill ny hoppgunga (fast nu är det nog lite sent för den...) och en "stol-på-bord". Vilka fynd man kan göra i sina egna gömmor... Vad ska ni andra hitta på en dag som denna? Förresten; i dag blir vårt lillknubbo 8 månader!
    Grattis grattis! Hipp hipp hurra!
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-09 11:42:56 följande:
    Mjo får hoppas att de lugnar ner sig nu. Först började en kompis kompis att härja, sen började även en gammal kompis att bråka med oss. Jag har sagt upp kontakten med henne för länge sen, men det verkar hon inte inse, för det skulle tydligen hon göra nu. ;) Jaja, hoppas de båda två slutar upp nu. Böh! Ikväll ska vi och kolla på lägenheten. Hoppas att den är fin. =) Blir väldigt nära sjukhuset, Js jobb och ett stenkast från replokalen och gym isåfall. Dock hörde jag att det skulle finnas spindlar där, och faaan om jag klarar av husspindlar...
    Spännande med ny lägenhet! Hoppas att den är fin! Ja, spindlar är ju inte så jäkla trevligt, men det finns säkert något medel man kan använda sig av för att mota bort dem {#lang_emotions_wink}. Närhet till arbete, gym, replokal osv är ju mycket värt!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3