• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Radeklev: Vilken rolig dag ni haft=) Låter som det kan vara värt  att vara lite seg faktiskt

Balder: Visst är det kul när man kan fynda i sina egna krymslen o vrår

{#lang_emotions_flower} GRATTIS GRATTIS ARVID {#lang_emotions_flower}

Sephiroth: Håller tummarna att lägenheten är schysst.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex

Grattis Arvid!

Hur var lägenheten Sephiroth? Hoppas den var fin. Som Balder skrev, det är ju mycket värt att ha nära till de sakerna. Eller har du spindelfobi?

Idg har jag satt fröer i trädgårdslandet. Var skönt att komma ut lite=) Ikväll blir det pizza men tänkte vänta tills lilleman somnat...

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth

Den var riktigt mysig måste jag säga. Lite skillnad mot nu. Fullstor kyl och frys, och plats för tvättmaskin så att jag slipper gå ner i spindelkällaren, för jag har en fruktansvärd fobi!

Vi ska disskutera lite mer nu i kväll, men det lutar åt att vi tar den om vi får den. Den kostar lika mycket som den vi bor i nu också, men är mycket större. ;)

Nej nu ska jag mata fisen, sen ska han i säng! Han har inte sovit på hela dagen. :-S

• Knubbe12

Tänkte bara tipsa om "jambalaya med sting"! Lagade det i kväll och det blev jättegott! Har haft min pappa och brorsa här på middag.

Nu har maken åkt och repat och det börjar bli dags att få in barnen i duschen/badet. Håller på att bli tokig på min äldsta sons tjat angående det här med tv- och dataspel. "Alla" andra i klassen spelar tydligen Call of Duty, Left for Dead osv, men de är ju för tusan bara 8 år! Undrar om alla föräldrar egentligen vet vad deras barn gör. Tänker absolut inte ge med mig, men det är så synd att man som 8 år gammal ska behöva känna sig utanför för att man inte får spela våldsspel...

Arvid tackar för gratulationerna! {#lang_emotions_wink}

Vad mysigt att börja plantera! Snart dags för det här oxå. Blir ju oftast så fint till slut, men jag har verkligen inte gröna fingrar...

Sephiroth: Hur var lägenheten?

• Emma

Har inte hängt med under helgen

Grattis Arvid!!

Tycker absolut inte att du ska ge med dig ang. spela våldsspel. En kompis kompis lillebror på tio år får spela sådana spel. Som dessutom inte är tillåtna innan 18 år. Och han tycker att det är roligt, fast när man springer förbi en backe med gubbar han har dödat så tycker han det är läskigt. Det säger väl sig själv då att föräldrarna inte ska låta honom spela, men det bryr dom sig inte om.

Håller på och kollar på utbildningar. Börjar faktiskt bli mer och mer sugen på att plugga kan jag säga

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • pamsa

Hej tjejor!

Hoppas alla har haft en skön helg:)
    Idag har vi bara legat och slappat hela familjen, lilljentan har varit jättegnällig {#lang_emotions_frown}. Kan inte den förbaskade tanden bara komma fram nu!
    Balder: Du ger rätt att stå på dig om det. Det är synd att många föräldrar inte vet vad visa data/tv spel går ut på eller ens tittar på den rekommenderade åldern som anges. 
    Jag vet flera föräldrar som har tagit upp det på föräldrarmöte inom skolan när jag har varit ute på praktik. Det har faktiskt funkat, dom flesta föräldrar blir överraskade att det är väldigt våldsamma spel dom har köpt hem till sina barn.
    Sephirot: Hur var lägenheten?? 
    Vi har lagt ner att kolla på lägenhet nu, känns sjukt att säga det men jag orkar inte. Jag har ingen energi till det just nu. {#lang_emotions_embarassed} JAg är sååå trött om dagarna, folk brukar säga till mig att det är för att jag har en bebis som vaknar på nätterna. Men hon sover hela nätter, det är jag som inte kan somna. Ligger och tänker på allt möjligt och sover tre till fyra timmar om natten. Hoppas det vänder snart!
    Emma: Vad roligt att du vill börja plugga, vet du vad du vill plugga till?
  • Sephiroth

Snyft... jag har ju svarat. *whine*

Angående tv-spel så har jag vuxit upp med sådana, och även skräckböcker och skräckfilmer, och inte är det nå fel på mig......

.....nej nu ska jag skjuta grannens hund som skäller hela tiden när Loke ska sova. Godnatt på er!

• pamsa
    hahaha såg det nu att du hade svarat. Lycka till med grannens hund{#lang_emotions_wink}
  • lupin84

Oj vad ni skriver...=)

Märker att de händer massor nu hos flera!
    Theo drar sig fram i väldans fart, men inte upp efter något ännu...Vi har inte heller säkrat här hemma,... måste införskaffa petskydd, grindar...

Kul med ett par nya i tråden - välkomna!

Vad de gäller mat så gör vi de mesta själva... Theo äter de vi äter...

Är de några här som sökt förskola/dagmamma till hösten?

• MammaAlex

Alexander får vänta med förskola tills våren. Jag är hemma helt till Januari.

Så skönt att lägenheten var fin Sephiroth. Samma pris fast större tackar man ju inte nej till =)

Balder: Det är svårt det där när "alla" andra får göra något.. Ungarna jag hade i förskoleklass lekte starwars hela tiden fast det bara var två i gruppen som hade sett någon film=) Det där med att leka krig hör ju till deras ålder.  Så även om jag inte har spelat det på TV-spel så har jag ju också dödat många i leken. Men visst är det läskigare när man ser det på en skärm, speciellt eftersom grafiken är mer och mer lik riktiga människor idag. Det var ju skillnad när vi var små och det var riktigt tecknat... ja det är inte lätt, vi kommer nog få tampas med mycket sådana saker eftersom allt kryper längre och längre ner i åldrarna.

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3