• NiXxI

Navelpiercing på 13-åring

Hade detta på tapeten nyligenoch fick blandade reaktioner.

Jag tycker att jag som förälder kan ansvara för att min tonåring piercar naveln och ser likheter i att välja at pierca öronen.
    Men jag anser inte att en tonåring (13-18) ska pierca sig i ansiktet eller intimpiercingr förrens de själva kan ta ansvar för sina handlingar.
    Har förstått att det råder olika tolkningar och är nu nyfiken på era.

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 08:54
    Ni får gärna skriva om varför ni tycker som ni gör

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 09:11
    Lite läkningstider www.edspiercing.com/skotsel/skotsel-tider.php
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring
  • Busbellan

ja, min dotter hade antagligen fått pierca sig i den åldern, hon är 10 år nu och inte än, men vid den åldern skulle det kännas ok tror jag

Mamma till Nora, August och Ella
  • Lilium

Jag piercade näsvingen som 13 åring, septum ( www.southernskins.com.au/images/piercing/septum%20piercing.jpg) som 15 åring. Det har överhuvudtaget inte varit några problem för mig, men i gengäld har jag tagit väl hand om mina piercingar och noggrant följt råden som piercaren gav mig.

Om en 13-åring ska få pierca naveln är helt beroende på hur denne är som person.

• ua82

Jag piercade öronen när jag var elva och personligen skulle jag inte ha några problem med om mina barn ville pierca öronen när dom är i den åldern.

Däremot fick jag inte pierca naveln så då tog jag tag i det själv och med lite is och en säkerhetsnål gjorde jag en mindre lyckad navelpiercing...

• johanskii

ja jag hade låtit mitt barn göra det. jag funderar på att göra hål i öronen på min bebis när den är nyfödd om de är en brud ...

• Kya
    johanskii skrev 2010-03-27 17:45:48 följande:
    ja jag hade låtit mitt barn göra det. jag funderar på att göra hål i öronen på min bebis när den är nyfödd om de är en brud ...
    då hoppas jag verkligen på att du får en pojke, så det stackars barnet slipper det.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • johanskii
    Kya skrev 2010-03-27 18:02:12 följande:
    då hoppas jag verkligen på att du får en pojke, så det stackars barnet slipper det.
    haha ;D
  • enlitenbitkaka
    johanskii skrev 2010-03-27 17:45:48 följande:
    Kommer aldrig förstå mig på de som väljer att modifiera sina barns kroppar
  • mammaNena

förstår inte hur du kan skillja på piercing i ansiktet och piercing i navlen! vad är skillnaden liksom? Men en 13 åring som går med kort korta tröjor/linnen bara för att visa sin piercing (för så kommer det att bli) , nja liiite tidigt enligt mig. Sen är navel piercing en av de farligaste ställen på kroppen att pierca, om du får inflammation där så är det verkligen raka vägen in i magen.

• Kya
    johanskii skrev 2010-03-27 18:56:05 följande:
    haha ;D
    varför ska du göra något sånt? Tror du en nyfödd bebis bryr sig om hål i öronen? Det är smärtsamt för barnet, fyller ingen som helst funktion och risken är stor för infektion både vid själva håltagandet och efteråt. dessutom bryr sig inte ett barn om hål i öronen.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • astalacasta

Eftersom jag tänker ha femtonårsgräns på hål i öronen så gäller samma ålder för navelpiercing.

Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring