• NiXxI

Navelpiercing på 13-åring

Hade detta på tapeten nyligenoch fick blandade reaktioner.

Jag tycker att jag som förälder kan ansvara för att min tonåring piercar naveln och ser likheter i att välja at pierca öronen.
    Men jag anser inte att en tonåring (13-18) ska pierca sig i ansiktet eller intimpiercingr förrens de själva kan ta ansvar för sina handlingar.
    Har förstått att det råder olika tolkningar och är nu nyfiken på era.

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 08:54
    Ni får gärna skriva om varför ni tycker som ni gör

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 09:11
    Lite läkningstider www.edspiercing.com/skotsel/skotsel-tider.php
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring
  • tebax

Jag tycker att 13-åringar är den minimala åldern på piercingar. Så absolut!

Jag piercade mig för första gången när jag var 13 så jag ser inte varför jag skulle neka mina barn det.

• Frogstomp

Mina barn ska få pierca sig efter 13 års ålder, då jag själv piercade mig lite här o där.
    Men intimpiercing ( underliver & bröstvårtorna ) är 18 är bra ålder.

• jguz

Jag skulle inte låta min 13 åring pierca sin navel...

Gjorde det själv när jag var 15 år (utan mammas tillåtelse) och ångrar mig än idag... efter mina graviditeter så har jag ett fult ärr på naveln som jag inte alls tycker om.

Önskar att jag aldrig gjort den där piercingen... Barnen får göra vad de vill med sina kroppar vid 18 års ålder, innan dess bestämmer jag, sådeså! ;)

• MinaSmåLiv

Jag piercade både navel, näsa och tunga när jag va i den ålderns så jag kan knappast säga nej om dottern skulle vilja göra de sen när hon är i den åldern.

Mina älskade ungar
  • snillis

Hell no

Komme min 13-åring att vilja pierca/tatuera sig skulle jag känna mig jävligt misslyckad som mamma.
    Jag tycker inte att barn skall använda sådana saker för att verka äldre än vad de är (vilket är vad det handlar om). Dessutom ser det jävligt billigt ut när barn har sånt.
  • lövet2
    MinaSmåLiv skrev 2010-03-27 14:47:28 följande:
    Jag piercade både navel, näsa och tunga när jag va i den ålderns så jag kan knappast säga nej om dottern skulle vilja göra de sen när hon är i den åldern.
    Det går väldigt bra att säga nej ändå. Jag började röka när jag var 12-13, men inte får mina barn göra det bara för att jag gjorde det ...

• MinaSmåLiv
    lövet2 skrev 2010-03-27 14:53:05 följande:
    Det går väldigt bra att säga nej ändå. Jag började röka när jag var 12-13, men inte får mina barn göra det bara för att jag gjorde det ...
    Jag skulle aldrig säga nej om dottern vill pierca sig för jag anser inte att de är riktigt samma sak som att röka. Vill man inte ha kvar de så är de bara att ta ur smyckena så läker hålen ihop, och jag har fortfarande kvar mina piercingar idag så jag ser ingen annledning att säga nej då när jag själv har egna som jag gjorde när jag va 13 år. Ser inte varför de skulle va så fel att låta en 13 åring pierca sig, yngre än så skulle inte dottern få va men 13 är helt okej enligt mig. Och hon skulle bara få ha diskreta smycken i som jag själv har och haft.
    Mina älskade ungar
  • enlitenbitkaka
    MinaSmåLiv skrev 2010-03-27 14:58:04 följande:
    Jag skulle aldrig säga nej om dottern vill pierca sig för jag anser inte att de är riktigt samma sak som att röka. Vill man inte ha kvar de så är de bara att ta ur smyckena så läker hålen ihop, och jag har fortfarande kvar mina piercingar idag så jag ser ingen annledning att säga nej då när jag själv har egna som jag gjorde när jag va 13 år. Ser inte varför de skulle va så fel att låta en 13 åring pierca sig, yngre än så skulle inte dottern få va men 13 är helt okej enligt mig. Och hon skulle bara få ha diskreta smycken i som jag själv har och haft.
    Ärr, infektioner...varför vill man utsätta sitt barn för sådant.
  • Kya

nej min dotter kommer inte få pierca naveln öht. jag gjorde det misstaget, och det blev verkligen inte bra när jag blev gravid. nu ser min navel förjävlig ut, tack vare att jag skulle ha en jäkla navelpiercing... gud vad jag ångrar mig.

däremot piercade jag mig i näsan som 14-åring. med föräldrars godkännande, såklart. jag har fortfarande kvar den piercingen och kommer aldrig ta ut den. en näs-piercing är ok, och är socialt accepterat. andra ansiktspiercingar är inte lika socialt accepterade, och då får hon vänta.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring