• NiXxI

Navelpiercing på 13-åring

Hade detta på tapeten nyligenoch fick blandade reaktioner.

Jag tycker att jag som förälder kan ansvara för att min tonåring piercar naveln och ser likheter i att välja at pierca öronen.
    Men jag anser inte att en tonåring (13-18) ska pierca sig i ansiktet eller intimpiercingr förrens de själva kan ta ansvar för sina handlingar.
    Har förstått att det råder olika tolkningar och är nu nyfiken på era.

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 08:54
    Ni får gärna skriva om varför ni tycker som ni gör

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 09:11
    Lite läkningstider www.edspiercing.com/skotsel/skotsel-tider.php
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring
  • FrejaMariah

Mina barn får vänta tills en seriös studio går med på att pierca dem.. Det samma gäller öronen..

• Malleh
    vampyria2 skrev 2010-03-27 09:05:50 följande:
    Efter som en navel piercing tar ca 8 månader att läka så säger jag nej pga att det finns stora risker med det. Där emot så har de fått pierca mun och öron pga att de läker på ca 2 veckor och att det är mycket mindre koplikationer med dem.
    jag har piercat naveln... 8 veckors läkningstid
    jag har piercat läppen... 8 veckors läkningstid

8 månader har jag aldrig ens hört talas om, och två veckor e tok för kort tid för läkning i läppen.
  • Malleh

Nej, vi har sagt att hål i öronen får tidigaste ske i skolåldern och piercingar tidigast i gymnasiet.

• FrejaMariah
    Linn och Robin skrev 2010-03-27 21:59:12 följande:
    Gjorde min navelpiercing som 14 åring, så jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till frågan.Jag ångrade mig aldrig, men jag vet inte heller om jag skulle låta min dotter få göra en.Möjligtvis naveln, men aldrig ansiktet före 18 år.Konstig tanke kanske, men i ansiktet så lämnar det mer synliga ärr & då vill jag att det ska vara mer genomtänkt.
    Tro mig, det behöver inte vara mer genomtänkt för att man är 18+.. Jag sitter själv med en urtagen labret och ångrar mig som satan.. Börjar även känna att jag inte vill ha min mouch, men den får sitta, för jag vill inte ha (synligt) hål rätt in i överläppen (hålet från labretten syns inte tydligt, men det syns)
    Grejen med Den här typen av piercingar är att hålen aldrig läker ihop på utsidan..
  • AnniPanni

Jag svarade hell no

Jag har själv en navel piercing, ett gäng hål i öronen och tatueringar men nope mina döttrar får allt vänta tills de är lite större.

Jag hade en massa strul med min navlpiercing o det tog nästan 2 månaders daglig fixning för att den skulle läka ihop något så när.

Idag som 30+ är det inte så snyggt med 8 hål i öronen faktiskt.

Tatueringar får de gärna göra - när de är 18+. Piercing i ansiktet kommer jag att försöka få de att _inte_ göra. Mina ärr efter ögonbrynspiercing o i näsan syns fortfarande.

• TimesAreAChangin

15 år tycker jag är en rimlig gräns, innan dess är man för ung. Jag är 15 och piercade mig i läppen för en vecka sedan :D Men jag gjorde misstaget att göra det på en oseriös studio, pga min egen okunnighet.

15-16 år med föräldrars tillstånd på en seriös studio = helt ok i min mening.

• FrejaMariah
    TimesAreAChangin skrev 2010-03-28 00:18:15 följande:
    15 år tycker jag är en rimlig gräns, innan dess är man för ung. Jag är 15 och piercade mig i läppen för en vecka sedan :D Men jag gjorde misstaget att göra det på en oseriös studio, pga min egen okunnighet.15-16 år med föräldrars tillstånd på en seriös studio = helt ok i min mening.
    Var det dina föräldrar eller du som valde studio? Om du gjorde det själv, så är min åsikt att det var för tidigt, eftersom du inte hade "den rätta" kunskapen..
    Saken är den att jag valde att pierca tungan när jag var 17, men kollade inte upp stället innan och sitter nu med en sned tungpiercing, som de dessutom tog från fel håll!
    Summa sumarum, jag var inte redo vid 17 års ålder..
  • Hanna36

När man är 18 år och kan fatta egna beslut och pierca sig utan förälderns intyg får mina barn gärna (läs kanske) göra det. Innan dess; hell no!

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring