• NiXxI

Navelpiercing på 13-åring

Hade detta på tapeten nyligenoch fick blandade reaktioner.

Jag tycker att jag som förälder kan ansvara för att min tonåring piercar naveln och ser likheter i att välja at pierca öronen.
    Men jag anser inte att en tonåring (13-18) ska pierca sig i ansiktet eller intimpiercingr förrens de själva kan ta ansvar för sina handlingar.
    Har förstått att det råder olika tolkningar och är nu nyfiken på era.

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 08:54
    Ni får gärna skriva om varför ni tycker som ni gör

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 09:11
    Lite läkningstider www.edspiercing.com/skotsel/skotsel-tider.php
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring
  • mamma2kids
    Superbia skrev 2010-03-27 21:49:39 följande:
    Skillnaden är väl att man som vuxen förhoppningsvis inser att man inte behöver gå omkring och flasha sig bara för att man har en navelpiercing. Sånt brukar inte fjortisar förstå
    exakt!
  • NiXxI

Okej. Då återstår nog frågan om vad "halvnaken" innebär.
    Och fjortis blev jag smått nyfiken på med.

jahapp
  • enlitenbitkaka
    NiXxI skrev 2010-03-27 21:47:43 följande:
    Av ren nyfikenhet...ni som är vuxna och har piercade navlar...går ni "halvnakna" på stan? Sen, vad innebär halvnaken? Är det när en kille har shorts men ingen tröja? Eller tjejen har linne och väldigt korta shorts/kjol?
    Stor skillnad på en vuxen kvinna och en trettonåring i hur man resonerar.
  • NiXxI

Resonerar kring klädsel, eller vad? För självklart är skillnaden förhoppningsvis stor där. Men förstår inte argumentet riktigt?

jahapp
  • Sodaspring

Hell no! Svarade jag. Tycker inte om utsmyckningar i ansiktet heller.

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • Linn och Robin

Gjorde min navelpiercing som 14 åring, så jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till frågan.
    Jag ångrade mig aldrig, men jag vet inte heller om jag skulle låta min dotter få göra en.
    Möjligtvis naveln, men aldrig ansiktet före 18 år.
    Konstig tanke kanske, men i ansiktet så lämnar det mer synliga ärr & då vill jag att det ska vara mer genomtänkt.

Gabriel 061217 och Ebba 090515
  • NiXxI
    Superbia skrev 2010-03-27 21:57:49 följande:
    Hahaha:psyklopedin.org/wiki/Fjortis
    *asg*

Det liknar det en annan kallade "Pentabrudar" lite ju....rolig prick som lagt in det där.
    jahapp
  • NiXxI

Nu är denna tonårs-mamman trött, så jag får läsa och svara vidare imorgon.

Men, min navel-piercade dotter har inte flashat magen, hon går med joggingbyxor, tränar sin fotboll som vanligt och har långa linnen. Dricker sina vitaminer varje dag och sköter om sin piercing utan att vara "halvnaken" "fjortis".

Fördomar finns det gott om, särskillt bland oss "äldre"..

jahapp
  • idisb

man behöver inte va "fjortis" för man ta hål, jag gjorde det för ja tyckte de va snyggt, sen vöxte min ut, som när ja toh i tungan så trådde alla ja gjordet de för visa men visade ingen

Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring