Anonym (Psychodrama) skrev 2015-04-18 19:10:13 följande:
Ja jag är likadan, han är redan nu helt galet tokig i mig, vilket jag känner igen. Det börjar alltid så för mig - "du är så speciell, aldrig träffat någon som dig, jag kan inte sätta fingret på vad det är med dig", killarna blir som besatta och jag har ju självklart bara dragits med in i känslan då det är svårt att stå emot den pga alla bekräftelser. Jag blir naiv och tror att jag mår bra, slappnar av för mycket och helvetet sätter igång.
Men den här gången kommer jag verkligen försöka att ta det så jävla lugnt det går, fortsätta leva mitt liv jag har byggt upp och försöka att inte släppa in honom allt för snabbt. Precis som du skriver, passar det inte får han dra. Men det är svårt för jag dras med den där tanken hela tiden att typ göra honom nöjd så att han inte skiter i mig. Men du har rätt, jag ska ta det i en lugn och försiktig takt och vill han inte hänga på så är han inget att ha iallafall.
Det är konstigt, men jag har hört många med borderline säga just det, att killar blir som besatta av dom. Undrar vad det beror på. Jag har aldrig själv förstått hur jag lyckats knyta folk så nära mig så snabbt. Kanske är det för att jag har lätt för att visa mig sårbar så folk känner sig trygga med mig. Allt det som byggs upp är det som gör att de trots allt stannat trots att jag sedan tappat kontrollen och flippat ut. De har väntat på att jag skulle bli mig själv igen efter ett tag, men det fungerade inte. Ju mer jag älskade killen, desto värre blev jag för jag va så rädd att förlora honom och för att inte duga. Jag försökte vara perfekt men det gjorde bara att den tjej som killen föll för inte längre existerade. Hela relationen va endast byggd på gamla minnen.
Tar det lång tid för dig att glömma ett ex? Jag är så otroligt trött på att gå runt och tänka på exet. Tänker på honom varenda dag, även nu när jag börjat dejta en ny. Jag är arg för att han bara glömt mig och gått vidare. För att det ena dagen va "vi" och nästa dag va vi inget. Det känns fortfarande som en chock på ett sätt, och jag pendlar mellan saknad och hat....Överallt jag går så påminns jag om saker vi gjort tillsammans...Jag kan inte komma undan det.
Jag har en tendens att radera såna svåra saker från mitt minne när det blir för jobbigt. Bara placera de minnena utanför mig själv så att jag inte längre kan känna något alls inför det...Då är det som att killen aldrig existerat, han blir som en främling för mig. Jag har raderat alla sms, mail, nummer och bilder. Har nu inget kvar... Kanske kommer jag ångra det en dag, men just nu så måste han bort från mina tankar.
Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att det egentligen inte är han jag saknar, utan jag mår bara dåligt av att jag känner mig avvisad. Även om det är jag som gjort slut så känner jag mig avvisad om killen bara accepterar det och inte kämpar för att få mig tillbaka. Jag ska aldrig igen vara den som älskar mest i en relation, nästa kille ska kämpa för mig...