Anonym (TS) skrev 2015-04-19 00:55:06 följande:
Det är konstigt, men jag har hört många med borderline säga just det, att killar blir som besatta av dom. Undrar vad det beror på. Jag har aldrig själv förstått hur jag lyckats knyta folk så nära mig så snabbt. Kanske är det för att jag har lätt för att visa mig sårbar så folk känner sig trygga med mig. Allt det som byggs upp är det som gör att de trots allt stannat trots att jag sedan tappat kontrollen och flippat ut. De har väntat på att jag skulle bli mig själv igen efter ett tag, men det fungerade inte. Ju mer jag älskade killen, desto värre blev jag för jag va så rädd att förlora honom och för att inte duga. Jag försökte vara perfekt men det gjorde bara att den tjej som killen föll för inte längre existerade. Hela relationen va endast byggd på gamla minnen.
Tar det lång tid för dig att glömma ett ex? Jag är så otroligt trött på att gå runt och tänka på exet. Tänker på honom varenda dag, även nu när jag börjat dejta en ny. Jag är arg för att han bara glömt mig och gått vidare. För att det ena dagen va "vi" och nästa dag va vi inget. Det känns fortfarande som en chock på ett sätt, och jag pendlar mellan saknad och hat....Överallt jag går så påminns jag om saker vi gjort tillsammans...Jag kan inte komma undan det.
Jag har en tendens att radera såna svåra saker från mitt minne när det blir för jobbigt. Bara placera de minnena utanför mig själv så att jag inte längre kan känna något alls inför det...Då är det som att killen aldrig existerat, han blir som en främling för mig. Jag har raderat alla sms, mail, nummer och bilder. Har nu inget kvar... Kanske kommer jag ångra det en dag, men just nu så måste han bort från mina tankar.
Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att det egentligen inte är han jag saknar, utan jag mår bara dåligt av att jag känner mig avvisad. Även om det är jag som gjort slut så känner jag mig avvisad om killen bara accepterar det och inte kämpar för att få mig tillbaka. Jag ska aldrig igen vara den som älskar mest i en relation, nästa kille ska kämpa för mig...
Jag tror att det kan ha att göra med just det, att man visar sig sårbar. Jag brukar även vara väldigt öppensinnad och försöker alltid se saker utifrån andras perspektiv vilket gör att människor känner sig trygga med mig och det gör mig nog ganska lätt att ha att göra med till en början. Sen som du skriver ballar jag ur för att den dåliga självkänslan tar överhand.
Jag har inte så svårt att komma över ett ex, däremot har jag svårt att acceptera att jag bara är glömd och borta ur exets värld efter alla ord. Ord som att han älskar mig mest i hela världen, att han aldrig känt så som han gör för mig, att han ska finnas kvar tills jag ber honom att dra etc. Att alla dom orden inte hade någon egentlig betydelse och jag undrar hela tiden, var det personen han trodde att jag var som han kände så för eller sa han bara så?
Jag raderar också alltid det som relaterar till exet och jag har aldrig riktigt ångrat det. Idag saknar jag inte mitt ex då jag har insett att även han bidrog med många dåliga saker i vår relation, jag var självklart ingen pärla jag heller men han lider nog av tyngre psykiska åkommor än vad jag gör. Det bästa är nog att försöka acceptera att det som har hänt har hänt och att from nu fokusera på att leva för sig själv och sitt välmående.
Jag var helt hysterisk för några dagar sen över den nya killen jag har träffat och jag höll på att falla tillbaka i ett gammalt mönster. Men jag har kommit på bättre tankar nu och jag tänker inte lägga för mycket bry kring oss. Nu vill jag lägga fokus på mitt liv, min process och jag kommer vara tydlig med att jag inte vill stressa in i något. Det får bli som det blir och för första gången i mitt liv så känner jag att jag inte lägger så stor tyngd på om jag duger för någon annan eller inte, jag har min egna grund nu och det gör inget om jag får stå kvar ensam på den.