• Anonym

    Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

    Jag har länge känt att jag är annorlunda. Snubblade nyligen över lite info om borderline och känner igen mig i mycket. Nu är jag nyfiken på om det kan förklara mina relationsproblem också. Jag vet att borderline ofta innebär att man har svårt att avsluta relationer, men kanske känner någon igen sig i detta också.

    Så fort jag får en relation så blir jag otroligt instabil. Mitt självförakt växer, jag målar upp en massa scenarion i mitt huvud om olika skäl till varför killen ska lämna mig till slut för jag inte är bra nog (dvs perfekt). Jag får ångest och flippar ut. Ju närmare killen kommre, desto mer ångest får jag. Antagligen för att det kommer göra mer ont den dagen han sticker ju närmare han stått mig. Det slutar ofta med att min ångest blir så outhärdlig när de kommer för nära att jag avslutar relationen. Efteråt känns det alltid befriande för att ångesten är borta. Det är så skönt att jag knappt tänker på att jag förlorat relationen.

    Om det däremot handlar om en relation där vi inte kommer varandra nära av något skäl, då kämpar jag vidare och vägrar släppa taget även om jag märker att det inte fungerar och killen försöker dra sig ur. Jag blir helt desperat och gör allt för att hålla kvar honom, manipulerar, gråter, förhandlar. U name it.

    Känner någon med borderline igen sig i detta?

  • Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
  • Anonym (Psychodrama)
    Anonym (hmm) skrev 2015-03-31 23:29:38 följande:
    Självklart är jag medveten om detta då jag är bipolär och jag är på många sätt inte som andra bipolära. Men är väl mest nyfiken och försöker förstå hennes beteende. I dagsläget tar jag helt avstånd från henne då jag anser att det är ett rent helvete att ha henne i mitt liv och det är inte bara jag. Nästan alla har sagt upp kontakten med henne då hon så fort hon har ett problem plötsligt påstår att alla andra har problemet och inte hon. Hon hakar upp sig på saker som hände för 10-15 år sedan och maler på om detta, hon kan bli väldigt aggressiv och kan aldrig förlåta någon även fast hon ofta beter sig riktigt illa mot andra i sin omgivning så beter hon sig som att alla andra gör fel men aldrig hon. Sen har ju mycket av det med hennes personlighet att göra men vill bara förstå.

    Vill eventuellt i framtiden ha en fungerande relation men det går absolut inte i dagsläget. Sen har både jag och min man fattat beslutet gemensamt att hon aldrig under längre stunder kommer få träffa våra barn när vi bestämmer oss för att skaffa barn och hon kommer aldrig att lämnas själv med ett barn om vi han förhindra det. Skulle aldrig utsätta ett barn för henne. Hon kunde vara så elak mot mig och mina kompisar när jag växte upp så ingen ville leka hemma hos mig för alla var livrädda för henne. Hon kunde även vara riktigt hatisk mot mina kompisar. Sen har hon ju självklart sina bra sidor också men de jobbiga överväger. Men vill gärna förstå hur det kunde bli så här mycket för att jag skulle vilja förändra situationen.
    Vad jobbigt att hon funkar så. Jag har inte svårt att se mina egna brister och jag har inga problem med att förlåta eller själv be om ursäkt. Jag har svårt att acceptera människor som hymlar och förnekar. 
  • Anonym (TS)
    Anonym ("ond") skrev 2015-04-01 04:08:23 följande:

    - En fråga ... Död


    Har nyligen fått upp ögonen för ett beteende hos mig själv, som jag undrar om någon känner igen sig i.


    Jag känner att jag ofta slits mellan "ja" och "nej" ... Jag vet aldrig om jag vill något HELT OCH HÅLLET, utan min vilja är alltid ... väldigt diffus.


    Låt säga - om jag blir fysiskt involverad med en man - och vi kysser varandra - och det håller på att leda till något ytterligare ... Då kan jag plötsligt få en helt sjuk "nej jag vill inte!!!"-känsla, och behöva backa ur, fast jag ville till en början...


    Händer ofta att jag gör saker jag egentligen inte vill, rent allmänt, då hela mitt inre är ett stort "jag vet inte" ... det är som om mitt psyke består av "fördelar" som vägs mot "nackdelar" ... Aldrig en FAST, STABIL, DEFINIERAD VILJA.


    Finner detta brutalt irriterande... Nån annan som också är såhär ? Alltid velar & aldrig vet säkert ?


    Att vela lite är ju helt normalt, men mitt är alltför mycket när det gäller relationer. Känner igen situationen som du beskriver. Jag tänker att viljan att göra det är den "riktiga" känslan, men sen kommer alla mina obearbetade känslor ikapp och då blir jag rädd och paralyserad istället.
  • Anonym ("ond")

    Usch, fyfan, jag känner mig så jävla instabil just nu.


    Vänder mig till er, för att ni kanske förstår ...


    Kom ju ur ett destruktivt förhållande för knappt två veckor sen - och jag har REDAN börjat få panik av ensamheten ...


    Har talat ytligt med ett par andra män sen dess ... antagligen för att "fylla tomrummet" ... men det slutar bara med att jag känner "blä" och blir sjukt äcklad av mig själv för att jag får såna impulser att söka sällskap av andra.


    Är det nån mer som håller på såhär, mot sig själv ?


    Det jag innerst inne vill ha är trygghet och att vara omtyckt ... Men detta tycks sätta mig i situationer där den jag söker tröst hos, vill ha sex med mig... vilket gör det hela ännu mer destruktivt, om jag går med på det.


    Har bestämt mig för att SLUTA söka tröst och trygghet hos män iallafall ... för jag kommer inte få det. Det enda jag kommer få är ett erbjudande om kuk i röven.


    Jag tror jag har extremt svårt att må dåligt ... den där känslan av att livet är värdelöst och att allt bara är extremt meningslöst. Jag tenderar att försöka kväva den känslan med att spendera pengar, sexuella kontakter eller andra impulshandlingar som kan skapa spänning/intresse för livet igen. Det är som om jag med alla medel jag kan, försöker hindra mig själv från att grotta ner mig i det depressiva ... för om jag faller ner i mörkret, blir jag självmordsbenägen. Jag försöker liksom rycka upp mig, på ytterst tveksamma sätt.


    Funderar på att bara BLOCKERA alla kanaler för kontakt med andra... för sex är ett jävla missbruk för mig ... jag kan inte sköta det på ett hälsosamt sätt.


    Jag vill ju bara må bra ... och jag MÅR ju bra av saker som är konstruktiva ... ex. goda träningsresultat, framgång i studierna, och andra utmaningar jag tar mig igenom. Steget till det konstruktiva är dock så långt ... så långt ibland ... och jag tenderar att med snabbt verkande metoder, försöka trösta mig själv.


    Tack för att ni läste ... Kanske är någon i samma situation..

  • Anonym (TS)
    Anonym ("ond") skrev 2015-04-02 17:01:29 följande:

    Usch, fyfan, jag känner mig så jävla instabil just nu.


    Vänder mig till er, för att ni kanske förstår ...


    Kom ju ur ett destruktivt förhållande för knappt två veckor sen - och jag har REDAN börjat få panik av ensamheten ...


    Har talat ytligt med ett par andra män sen dess ... antagligen för att "fylla tomrummet" ... men det slutar bara med att jag känner "blä" och blir sjukt äcklad av mig själv för att jag får såna impulser att söka sällskap av andra.


    Är det nån mer som håller på såhär, mot sig själv ?


    Det jag innerst inne vill ha är trygghet och att vara omtyckt ... Men detta tycks sätta mig i situationer där den jag söker tröst hos, vill ha sex med mig... vilket gör det hela ännu mer destruktivt, om jag går med på det.


    Har bestämt mig för att SLUTA söka tröst och trygghet hos män iallafall ... för jag kommer inte få det. Det enda jag kommer få är ett erbjudande om kuk i röven.


    Jag tror jag har extremt svårt att må dåligt ... den där känslan av att livet är värdelöst och att allt bara är extremt meningslöst. Jag tenderar att försöka kväva den känslan med att spendera pengar, sexuella kontakter eller andra impulshandlingar som kan skapa spänning/intresse för livet igen. Det är som om jag med alla medel jag kan, försöker hindra mig själv från att grotta ner mig i det depressiva ... för om jag faller ner i mörkret, blir jag självmordsbenägen. Jag försöker liksom rycka upp mig, på ytterst tveksamma sätt.


    Funderar på att bara BLOCKERA alla kanaler för kontakt med andra... för sex är ett jävla missbruk för mig ... jag kan inte sköta det på ett hälsosamt sätt.


    Jag vill ju bara må bra ... och jag MÅR ju bra av saker som är konstruktiva ... ex. goda träningsresultat, framgång i studierna, och andra utmaningar jag tar mig igenom. Steget till det konstruktiva är dock så långt ... så långt ibland ... och jag tenderar att med snabbt verkande metoder, försöka trösta mig själv.


    Tack för att ni läste ... Kanske är någon i samma situation..


    Jag känner igen känslan av att kvävas av ensamheten. Under helgerna när jag inte kan fly in i arbetsuppgifterna så känns det som att jag går under. Blir jättedeprimerad, har ångest och blir destruktiv. Tänker på döden. Jag har också direkt börjat söka kontakt med andra män. Inte för sex, men för att jag vill bli kär och ha någon i mitt liv. Även om det inte fungerar nu, såren måste först få läka. Men jag mår så dåligt av att vara ensam just nu. Och min självkänsla är i botten av att exet verkar hata mig. Är desperat efter bekräftelse...

    Genom åren så har jag trots allt lärt mig att ensamheten blir lättare ju längre tid som går. Så kanske är det ingen dum idé att ta en paus helt från män och bara lära dig att njuta av ditt eget sällskap. Hur ser det ut annars i ditt liv? Har du vänner att umgås med under din lediga tid så att du kan dämpa känslan av ensamhet på det sättet?

    För varje dag som du tar dig genom utan att vända dig till destruktiva metoder borde du ge dig själv någon form av belöning. I detta tillståndet så går det nog inte att tänka alltför långsiktigt, utan bara ha kortsiktiga mål och ta en dag i taget. Det känns så bra när man lyckas. Nu har jag känt mig stabil hela veckan fram tills idag, och det utgör trots allt en spärr för mig nu när jag egentligen bara vill droga ner mig själv med en massa tabletter. För jag vill inte förstöra det jag klarat av hittils. Vi borde ha såna "chips" som de har i AA, med antal sunda veckor avklarade, så vi kan ha något att vara stolta över.

    En annan sak som jag tänker införa är att upprätta en plan på förhand för att veta hur jag ska agera när det destruktiva tar över. Det finns många metoder som egentligen hjälper mig, men när jag har för många alternativ så använder jag inga av dom. Så nu ska jag begränsa det och försöka vara stenhård. Problemet för mig är att mina tankar snabbt blir så självdestruktiva att döden till slut är allt som kretsar i tankarna. Då skiter jag i alla verktyg jag skulle använda, de spelar ju ingen roll om jag ändå ska dö typ. Usch vad ens hjärna kan jävlas med en.
  • Anonym (trött)
    Anonym ("ond") skrev 2015-04-02 17:01:29 följande:

    Usch, fyfan, jag känner mig så jävla instabil just nu.


    Vänder mig till er, för att ni kanske förstår ...


    Kom ju ur ett destruktivt förhållande för knappt två veckor sen - och jag har REDAN börjat få panik av ensamheten ...


    Har talat ytligt med ett par andra män sen dess ... antagligen för att "fylla tomrummet" ... men det slutar bara med att jag känner "blä" och blir sjukt äcklad av mig själv för att jag får såna impulser att söka sällskap av andra.


    Är det nån mer som håller på såhär, mot sig själv ?


    Det jag innerst inne vill ha är trygghet och att vara omtyckt ... Men detta tycks sätta mig i situationer där den jag söker tröst hos, vill ha sex med mig... vilket gör det hela ännu mer destruktivt, om jag går med på det.


    Har bestämt mig för att SLUTA söka tröst och trygghet hos män iallafall ... för jag kommer inte få det. Det enda jag kommer få är ett erbjudande om kuk i röven.


    Jag tror jag har extremt svårt att må dåligt ... den där känslan av att livet är värdelöst och att allt bara är extremt meningslöst. Jag tenderar att försöka kväva den känslan med att spendera pengar, sexuella kontakter eller andra impulshandlingar som kan skapa spänning/intresse för livet igen. Det är som om jag med alla medel jag kan, försöker hindra mig själv från att grotta ner mig i det depressiva ... för om jag faller ner i mörkret, blir jag självmordsbenägen. Jag försöker liksom rycka upp mig, på ytterst tveksamma sätt.


    Funderar på att bara BLOCKERA alla kanaler för kontakt med andra... för sex är ett jävla missbruk för mig ... jag kan inte sköta det på ett hälsosamt sätt.


    Jag vill ju bara må bra ... och jag MÅR ju bra av saker som är konstruktiva ... ex. goda träningsresultat, framgång i studierna, och andra utmaningar jag tar mig igenom. Steget till det konstruktiva är dock så långt ... så långt ibland ... och jag tenderar att med snabbt verkande metoder, försöka trösta mig själv.


    Tack för att ni läste ... Kanske är någon i samma situation..


    Jag känner igen. Har försökt döva känslorna med vad som helst. Andra killar, festande, shopping, mat.. vad som helst. Och betett mig... inte speciellt konstruktivt. Men har jobbat på det där en del och nu senast har jag nog nått botten i ångesten. Har iofs gjort några dumma försök att reparera och försöka övertala exet att försöka igen, men jag har nog inte sörjt såhär förut. Jag vet inte om det gjort någon skillnad, men kan ju hoppas på att det tagit någon udd av ångesten så att den inte blir så stark i framtiden. Har varit ett helvete, jag har aldrig gråtit så mkt i mitt liv som de senaste tio månaderna. Det måste vara något annat som kommer ut och inte bara saknaden av exet.
  • Anonym (trött)

    Haha, kul det där med chips som i AA, inte alls en dum idé... Hade varit bra att ha de gånger jag hörde av mig när jag lovat mig själv att jag inte skulle. Var alltid lite "fan, nu får jag börja räkna från noll igen". Kanske hade motiverat mer. :)

  • Anonym ("ond")
    Anonym (TS) skrev 2015-04-02 17:35:14 följande:
    Jag känner igen känslan av att kvävas av ensamheten. Under helgerna när jag inte kan fly in i arbetsuppgifterna så känns det som att jag går under. Blir jättedeprimerad, har ångest och blir destruktiv. Tänker på döden. Jag har också direkt börjat söka kontakt med andra män. Inte för sex, men för att jag vill bli kär och ha någon i mitt liv. Även om det inte fungerar nu, såren måste först få läka. Men jag mår så dåligt av att vara ensam just nu. Och min självkänsla är i botten av att exet verkar hata mig. Är desperat efter bekräftelse...

    Genom åren så har jag trots allt lärt mig att ensamheten blir lättare ju längre tid som går. Så kanske är det ingen dum idé att ta en paus helt från män och bara lära dig att njuta av ditt eget sällskap. Hur ser det ut annars i ditt liv? Har du vänner att umgås med under din lediga tid så att du kan dämpa känslan av ensamhet på det sättet?

    För varje dag som du tar dig genom utan att vända dig till destruktiva metoder borde du ge dig själv någon form av belöning. I detta tillståndet så går det nog inte att tänka alltför långsiktigt, utan bara ha kortsiktiga mål och ta en dag i taget. Det känns så bra när man lyckas. Nu har jag känt mig stabil hela veckan fram tills idag, och det utgör trots allt en spärr för mig nu när jag egentligen bara vill droga ner mig själv med en massa tabletter. För jag vill inte förstöra det jag klarat av hittils. Vi borde ha såna "chips" som de har i AA, med antal sunda veckor avklarade, så vi kan ha något att vara stolta över.

    En annan sak som jag tänker införa är att upprätta en plan på förhand för att veta hur jag ska agera när det destruktiva tar över. Det finns många metoder som egentligen hjälper mig, men när jag har för många alternativ så använder jag inga av dom. Så nu ska jag begränsa det och försöka vara stenhård. Problemet för mig är att mina tankar snabbt blir så självdestruktiva att döden till slut är allt som kretsar i tankarna. Då skiter jag i alla verktyg jag skulle använda, de spelar ju ingen roll om jag ändå ska dö typ. Usch vad ens hjärna kan jävlas med en.

     


    Tack snälla för ditt svar!


    Vi verkar ha lite olika motiv till vår desperata kontakt med andra män - men vi verkar ha gemensamt att vi får panik av ensamhet ...


    Personligen blir jag väldigt sällan KÄR - men är beroende av närhet och sex. Har dock som sagt känt att jag inte kan sköta det här på ett hälsosamt sätt ... Att jag lätt söker sex, när det jag EGENTLIGEN behöver är tröst och omtanke ... Och så känner jag mig skitsmutsig och dålig efteråt. Så ska fixa mig själv nu!


    Jo - att belöna sig själv tycker jag är en jättebra idé, och likaså att sätta upp en nödplan för hur man ska agera när det håller på att gå åt helvete!


    Jag satte faktiskt upp en sån plan för mig själv idag - innan jag läst ditt svar :D


    Min plan innehåller att 1. borsta tänderna 2. styra upp mitt utseende (litegrann bara, typ fixa håret och böja ögonfransarna) 3. gå ut genom dörren och promenera eller konditionsträna. Brukar oftast må bättre bara av att känna mig fin/fräsch - och mår ännu bättre av motionen!


    Gäller dock för min del att vara SNABB med att ta mig ut, alltså göra denna "rutin" utan uppehåll - för om jag "fastnar" på vägen, kan jag dras ner i destruktiviteten.


    Fortsätt KÄMPA iaf med att inte låta de destruktiva tankarna kontrollera dig! Du verkar ha bra koll på vad du behöver, och vad du kan göra för att hjälpa dig själv när det är som värst! När man upptäckt och namngett problemet, och utvecklar en rutin för att bekämpa det, kan det ju bara bli bättre!


    Själv har jag gett mig FAN på att jag vill vara en stark människa, som klarar att vara ensam, och som inte vänder sig till diverse missbruk (sex, droger, shopping ... been there, done it, miljoner gånger) för att trösta sig själv.


    Det SKA funka!!!

  • Anonym (trött)

    Förresten, har sett att vissa har någon sorts "survival kits" för när det krisar. Nån hade typ godis, choklad, nån nallebjörn eller nåt annat mjukt djur, pennor och målarbok, doftljus, skiva med lugnande musik.... jag minns inte. Allt möjligt, man kan ju välja vad som passar. Kanske kan vara en idé, Anonym ("ond")?

  • Anonym (TS)
    Anonym ("ond") skrev 2015-04-02 21:52:15 följande:

     


    Tack snälla för ditt svar!


    Vi verkar ha lite olika motiv till vår desperata kontakt med andra män - men vi verkar ha gemensamt att vi får panik av ensamhet ...


    Personligen blir jag väldigt sällan KÄR - men är beroende av närhet och sex. Har dock som sagt känt att jag inte kan sköta det här på ett hälsosamt sätt ... Att jag lätt söker sex, när det jag EGENTLIGEN behöver är tröst och omtanke ... Och så känner jag mig skitsmutsig och dålig efteråt. Så ska fixa mig själv nu!


    Jo - att belöna sig själv tycker jag är en jättebra idé, och likaså att sätta upp en nödplan för hur man ska agera när det håller på att gå åt helvete!


    Jag satte faktiskt upp en sån plan för mig själv idag - innan jag läst ditt svar :D


    Min plan innehåller att 1. borsta tänderna 2. styra upp mitt utseende (litegrann bara, typ fixa håret och böja ögonfransarna) 3. gå ut genom dörren och promenera eller konditionsträna. Brukar oftast må bättre bara av att känna mig fin/fräsch - och mår ännu bättre av motionen!


    Gäller dock för min del att vara SNABB med att ta mig ut, alltså göra denna "rutin" utan uppehåll - för om jag "fastnar" på vägen, kan jag dras ner i destruktiviteten.


    Fortsätt KÄMPA iaf med att inte låta de destruktiva tankarna kontrollera dig! Du verkar ha bra koll på vad du behöver, och vad du kan göra för att hjälpa dig själv när det är som värst! När man upptäckt och namngett problemet, och utvecklar en rutin för att bekämpa det, kan det ju bara bli bättre!


    Själv har jag gett mig FAN på att jag vill vara en stark människa, som klarar att vara ensam, och som inte vänder sig till diverse missbruk (sex, droger, shopping ... been there, done it, miljoner gånger) för att trösta sig själv.


    Det SKA funka!!!


    Det är så roligt att vi är flera som är inne i processen samtidigt. För varje gång jag rasar och blir så förfärligt deprimerad så tror jag ändå att jag lärt mig värdefulla saker. Hur ont saker än gör, hur gärna jag än vill dö, så har det alltid gått över. Ibland redan efter någon dag. Löjlig insikt att få i min ålder, men allt har alltid varit liv och död för mig. Att bara låta känslorna finnas och sen dö ut av sig själv har jag aldrig klarat eller förstått mig på. Jag har behövt gå genom det otroligt många gånger för att förstå att det är så det fungerar. Jag kan verkligen fascineras av att tiden faktiskt läker alla sår.

    Jag tänker mycket på såna saker när jag funderar på att skaffa barn. Hur viktigt det är att lära barnet att hantera sina känslor utan att bedöva dom eller fly från dom. Jag är så himla rädd att jag ska göra så att mitt barn blir som mig, att jag omedvetet ska föra över allt det dysfunktionella till barnet. Jag hade behövt en hel livstid till att bara lära känna mig själv först innan jag blir förälder, men den tiden finns ju inte. Mina föräldrar trodde att barnen lärde sig automatiskt om man bara lät dom vara. Men det fungerade inte så bra för mig. Som liten förstod jag såklart inte att man kunde skära sig eller droga sig när man mådde dåligt, så då var man ju tvungen att stå ut med smärtan. Jag kommer inte ens ihåg hur jag klarade det då, för efter 15års ålder och framåt så blev det bara farligare och farligare när jag mådde dåligt. Men kanske va livet också svårare då och därför blev reaktionerna starkare...
  • Anonym (Psychodrama)
    Anonym ("ond") skrev 2015-04-02 17:01:29 följande:

    Usch, fyfan, jag känner mig så jävla instabil just nu.


    Vänder mig till er, för att ni kanske förstår ...


    Kom ju ur ett destruktivt förhållande för knappt två veckor sen - och jag har REDAN börjat få panik av ensamheten ...


    Har talat ytligt med ett par andra män sen dess ... antagligen för att "fylla tomrummet" ... men det slutar bara med att jag känner "blä" och blir sjukt äcklad av mig själv för att jag får såna impulser att söka sällskap av andra.


    Är det nån mer som håller på såhär, mot sig själv ?


    Det jag innerst inne vill ha är trygghet och att vara omtyckt ... Men detta tycks sätta mig i situationer där den jag söker tröst hos, vill ha sex med mig... vilket gör det hela ännu mer destruktivt, om jag går med på det.


    Har bestämt mig för att SLUTA söka tröst och trygghet hos män iallafall ... för jag kommer inte få det. Det enda jag kommer få är ett erbjudande om kuk i röven.


    Jag tror jag har extremt svårt att må dåligt ... den där känslan av att livet är värdelöst och att allt bara är extremt meningslöst. Jag tenderar att försöka kväva den känslan med att spendera pengar, sexuella kontakter eller andra impulshandlingar som kan skapa spänning/intresse för livet igen. Det är som om jag med alla medel jag kan, försöker hindra mig själv från att grotta ner mig i det depressiva ... för om jag faller ner i mörkret, blir jag självmordsbenägen. Jag försöker liksom rycka upp mig, på ytterst tveksamma sätt.


    Funderar på att bara BLOCKERA alla kanaler för kontakt med andra... för sex är ett jävla missbruk för mig ... jag kan inte sköta det på ett hälsosamt sätt.


    Jag vill ju bara må bra ... och jag MÅR ju bra av saker som är konstruktiva ... ex. goda träningsresultat, framgång i studierna, och andra utmaningar jag tar mig igenom. Steget till det konstruktiva är dock så långt ... så långt ibland ... och jag tenderar att med snabbt verkande metoder, försöka trösta mig själv.


    Tack för att ni läste ... Kanske är någon i samma situation..


    Jag fungerar likadant. Kom in i en rejäl svacka för några dagar sen efter att ha mått rätt okej ett tag. När den värsta biten har lagt sig så börjar jag leta bekräftelser hos andra direkt! Jag känner mig så jävla patetisk!

    Man tittar sig omkring och ser lyckliga par hålla varandra i handen, ett par med en barnvagn eller människor som faktiskt njuter av att vara själva. Allt det där känns så långt bort från mig. 

    Det enda jag drömmer om är att få träffa någon som älskar mig och håller i min hand genom allt. Jag vill ha en familj som jag kan få komma hem till, pussa på och ta hand om. Istället sitter jag här ensam i min tomma lägenhet och jag vet liksom inte vart jag ska börja. Hur ska jag skaffa en okej självkänsla så någon orkar vara runt mig? Hur fan ska jag vara nöjd med livet den största delen av tiden? Kommer det någonsin att bli bra? Kommer jag någonsin att lyckas få det livet jag vill ha?

    Det känns ibland som att jag bara gör mig "redo" för nästa relation. Som att jag ska forma någon som man vill vara med. På ett sätt så känns det rätt fejkat, jag har ju formats så här? 

    Jag har inte lyckats uträtta mycket vettigt alls den här veckan, jag orkar inte när jag mår så här. 
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?