Anonym (under utredning) skrev 2010-11-10 11:20:25 följande:
Jag har aldrig ätit mediciner innan eller ens sökt hjälp innan.
Det var i somras som jag efter en veckas isolering och total hopplöshet som jag tillslut vaknade upp och tänkte,
nej, såhär kan jag inte ha det. Nu måste jag göra något.
Så jag sökte runt på nätet och hittade Borderline. Jag läste och bröt ihop efteråt.
Jag var förfärad men lättad, för allt stämde ju. Allt utom att jag inte är självmordsbenägen.
Med facit i handen kändes det som, kan jag se tillbaka på hela mitt liv och inse att detta är ju vad som varit fel.
Jag ÄR inte en ond människa, och jag kan få hjälp.
Måndagen veckan därpå kontaktade jag vårdcentralen och fick dra min historia. Läkaren remitterade mig till psyk, där har jag nu varit på två intervjuver.
Vad som händer nu vet jag inte, jag väntar fortfarande på svar.
Lycka till!
Glöm inte att borderline är något du kan bli frisk ifrån. Kämpa.
Jag har levt med borderline sedan tonåren och är nu 24 år. Sedan ca 4-5 mån tillbaka känner jag mig frisk. Det är helt otroligt

Under denna tid har jag varken ätit medeciner eller gått i terapi. Jag väntar på att gå på utredning, ska till psykolog (den bästa på sjukhuset) i december. Just nu känns det onödigt, men ska såklart dit ändå, har ju väntat så länge nu.
Jag är fri

Jag trodde ALDRIG att det skulle ske eftersom jag levt i ett helvete sedan tonåren.
Det enda som har hänt är att jag blivit religiös. Jag trodde även tidigare på Gud, men nu är allting mer tydligt och konkret. Jag lever efter vissa regler och ber flera gånger om dagen. Det kanske låter konstigt/dumt/patetiskt i era öron men jag tror på allvar att det är Gud som hjälpt mig att bli frisk. Eller att jag genom bönerna fått styrkan att ta mig ur detta på egen hand.
Min man säger att jag blivit som en helt ny person. Såklart har jag samma personlighet fortfarande, jag är ju inte helt förbytt, men det är ändå som natt och dag. Det går att leva med mig. Jag är faktiskt trevlig!

Jag bryter inte ihop för minsta lilla längre, mina känslor är stabila och jag känner mig lycklig och glad nästan hela tiden. Allting känns så "lätt"..... livet är inte tungt längre. Allting är så lungt o fint. Behagligt. Ja, det är BEHAGLIGT att leva. Underbart
Med detta ville jag säga er att inte ge upp. Vill ge er lite styrka och hopp om att man faktiskt man bli frisk. Jag vet inte om mitt borderline beteende kommer att komma tillbaka, kanske det gör det. Men just nu känns det iallafall underbart o lugnt. Stabilt. Och jag kommer kämpa för att det ska stanna kvar så här. Jag ska kämpa emot varje negativ tanke med näbbar och klor.
Men om jag tänker efter nu så tänker jag faktiskt inte lika mycket längre. Kanske därför livet känns så lungt. Det känns som det tidigare ständigt var på den hårdaste rocklåten i hjärnan hela tiden samtidigt som det var den mest sorgliga låten, spelandes samtidigt. Nu är båda låtarna slut. Jag hör ingentind. Och det är så skönt
Stor kram på er, jag vet hur det är. Men det GÅR att bli frisk. Låt er inte ätas upp av era tankar o känslor. NI själva kan kontrollera dessa, även om det känns omöjligt, så GÅR det. Jag vet att ni kan! Kämpa på. Och sluta med medicinerna! Det är min åsikt.