• Anonym

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Jag har länge känt att jag är annorlunda. Snubblade nyligen över lite info om borderline och känner igen mig i mycket. Nu är jag nyfiken på om det kan förklara mina relationsproblem också. Jag vet att borderline ofta innebär att man har svårt att avsluta relationer, men kanske känner någon igen sig i detta också.

Så fort jag får en relation så blir jag otroligt instabil. Mitt självförakt växer, jag målar upp en massa scenarion i mitt huvud om olika skäl till varför killen ska lämna mig till slut för jag inte är bra nog (dvs perfekt). Jag får ångest och flippar ut. Ju närmare killen kommre, desto mer ångest får jag. Antagligen för att det kommer göra mer ont den dagen han sticker ju närmare han stått mig. Det slutar ofta med att min ångest blir så outhärdlig när de kommer för nära att jag avslutar relationen. Efteråt känns det alltid befriande för att ångesten är borta. Det är så skönt att jag knappt tänker på att jag förlorat relationen.

Om det däremot handlar om en relation där vi inte kommer varandra nära av något skäl, då kämpar jag vidare och vägrar släppa taget även om jag märker att det inte fungerar och killen försöker dra sig ur. Jag blir helt desperat och gör allt för att hålla kvar honom, manipulerar, gråter, förhandlar. U name it.

Känner någon med borderline igen sig i detta?

• Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
  • Anonym (under utredning)
    Brevet blev långt. Men jag avslutade såhär.

Hur vi går vidare nu lämnar jag till dig. Vill du vara med mig så finns jag här, jag vill vara med dig, om jag får en chans.
    Om vi går vidare tillsammans efter detta vill jag inte vara någon hemlighet längre. Det blir mitt krav.
    Vilka krav du isåfall har vet jag inte.
    Jag kan inte lova något, allt jag kan lova dig är att jag ska jobba vidare med det jag behöver, jag vill bli bättre. Jag SKA bli bättre.
    Och nu när jag får hjälp känner jag hopp.

Ta en dag eller två och fundera. Sen vill jag ha svar.
    Om du inte vill fortsätta, ring inte. Skriv inte.
    Då bryter vi bara.
    Förblir du tyst efter detta så vet jag. Då släpper jag dig och kommer inte störa dig mer.

Men det är klart, någonstans hoppas jag du hör av dig.
    För jag tycker så mycket om dig.
    Du är mitt underbara hjärta också. Bara så du vet.
  • Anonym
    Anonym (under utredning) skrev 2010-12-11 16:56:56 följande:
    Brevet blev långt. Men jag avslutade såhär.

Hur vi går vidare nu lämnar jag till dig. Vill du vara med mig så finns jag här, jag vill vara med dig, om jag får en chans.
    Om vi går vidare tillsammans efter detta vill jag inte vara någon hemlighet längre. Det blir mitt krav.
    Vilka krav du isåfall har vet jag inte.
    Jag kan inte lova något, allt jag kan lova dig är att jag ska jobba vidare med det jag behöver, jag vill bli bättre. Jag SKA bli bättre.
    Och nu när jag får hjälp känner jag hopp.

Ta en dag eller två och fundera. Sen vill jag ha svar.
    Om du inte vill fortsätta, ring inte. Skriv inte.
    Då bryter vi bara.
    Förblir du tyst efter detta så vet jag. Då släpper jag dig och kommer inte störa dig mer.

Men det är klart, någonstans hoppas jag du hör av dig.
    För jag tycker så mycket om dig.
    Du är mitt underbara hjärta också. Bara så du vet.
    Det låter bra! Skicka det.
    Anonym skrev 2010-12-11 18:02:31 följande:
    Det låter bra! Skicka det.
    Skickat.
    Nu är det bara att vänta. Eller inte att vänta.
    Jag väljer det senare alternativet för jag orkar inte leva på hoppet, även om det finns någonstans därinne.

Känner mig som en kärlekskrank tonåring som håller på att skriva så här.
    Men va fan, vad har man inte sina medsystrar till =)

Tack för att du tagit dig tid med mig.
  • Anonym (måste)

jag har träffat en kille ett par månader som jag starkt tror har borderline.. vi har världens svacka nu, och jag måste få prata med någon om hur jag ska hantera situationen just nu, snälla. kan någon lämna sitt telenummer eller kan jag inboxa någon om detta, känner jag behöver prata med någon..

• Anonym (måste)

han svarar itne när jag ringer, svarar inte på sms. Han har aldrig varit så kär i någon annan som han är i mig. För några dagar sedan pratade han om giftermål och barn osv.. nu säger han helt plötsligt att det inte kommer funka bla bla?!?!!.. Fast vi egentligen passar skitbra ihop. För han har blivit sur pga en småsak som vanligt, jag måste få prata med någon...

• Weird One
    Anonym (måste) skrev 2010-12-14 14:12:33 följande:
    han svarar itne när jag ringer, svarar inte på sms. Han har aldrig varit så kär i någon annan som han är i mig. För några dagar sedan pratade han om giftermål och barn osv.. nu säger han helt plötsligt att det inte kommer funka bla bla?!?!!.. Fast vi egentligen passar skitbra ihop. För han har blivit sur pga en småsak som vanligt, jag måste få prata med någon...
    Du kan inboxa mig, jag är redan outad i denna tråden =)
    Även om jag väljer min pseudonym när jag skriver.
  • Anonym (måste)

weird one, har du sett mail där jag lämnat msn-adress?
    TS skulle gärna vilja "prata" med dig också, då jag känner igen mycket av det du skriver i min pojkvän..

• Anonym (måste)

seriöst, jag måååste få prata med någon NU om detta.. snälla!!!

Anonym (måste) skrev 2010-12-14 21:34:13 följande:
    weird one, har du sett mail där jag lämnat msn-adress?
    TS skulle gärna vilja "prata" med dig också, då jag känner igen mycket av det du skriver i min pojkvän..
    vet du vad?

You caught me on a bad day. Så mitt enda råd just nu är SPRING, spring för livet.
    En borderline är jobbig att leva med och är inget du kan "fixa". För det handlar inte om att man ska träffa rätt person och bli störtkär och efter det kommer han förstå och bli frisk.
    Livet är mindre rosa ludd än på film.

Spring och se dig inte om.

Run Forrest, run!
  • Anonym (måste)

men snälla. jag måste få prata med någon!! går det att ordna? under utredning?!

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?