Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
PerG, frågade just min husortoped och han säger att det är baksidan av lårets muskler som fäster där och det är de musklerna man kan försöka sträcka ut. Han är inget stort fan av stretching, men jag tyckte att det kändes skönt i alla fall.
Carisma: på sikt är det ju lidingöloppet som hägrar, men just nu är det väl att få upp farten på en mil som är målet. Skulle väldigt gärna springa på en timme så jag är nu en kvart för långsam... Kanske ska köra lite kortare intervaller då. Börja med 200 och sedan öka på så småningom
tack för råd. Hur lång vila bör man ha? Ska man ner ordentligt i puls eller bara hinna hämta andan? Och hur många rep? Känns ju som en hel vetenskap detta
Aktiv vila är ett favoritord... Ibuprofen gillas inte alls längre - bidrar inte till läkningen enligt någon studie. Han gillar att operera, men dit har han inte fått mig!
Om stretching säger han alltid att det inte är vetenskapligt bevisat att det funkar - men jag tycker det känns bra, så jag har ett ganska omfattande stretchprogram efter varje löppass. Det funkar för mig!
Är hemma och VAB:ar och tror jag vet var mitt onda i sittbenet kommer ifrån!?...
När 3½-åringen (och även 2-åringen) ska sitta i mitt knä framför datorn och titta på youtube eller annat så sitter de ALLTID på samma ben och jag kände nu att det belastar just precis där jag har känningar!
Slut med sittande i knät alltså! ;)