Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
StilaM:
Jag håller med dig. Jag har också lite problem med kläder. Man vill ju inte köpa ihjäl sig (det är ju dyrt som tusan med ETT plagg) men samtidigt måste man ju ha lite alternativ. Och så är det kallare på morgonen och /eller innan man har börjat springa... Svårt det där!
Jag har också haft lite ont i halsen. Kanske kan komma ut en sväng idag. Det känns bättre än så länge, i alla fall. Hoppas! ![]()
Ett väldisponerat lopp denna gång - 15 sekunder snabbare på andra halvan. Kroknade lite mellan 7,5 och 8, men var överlag pigg i benen och sprang sista 2 i 5:30-5:00-takt. Första 5 sprang 'alla' om mig, vilkket kändes lite trist, men jag höll mig till de planerade 6:15. SIsta 5 sprang jag om 'alla' istället.
Sluttid? 1.01. Lite nesligt med den där enda minuten, men jag är ändå nöjd. Detta innebär en förbättring på miltiden med totalt 5 min 20 sek sedan tjejmilen. Yey me. Törs man hoppas på 50 minuter på Hässelbyloppet nästa år?
Ett väldisponerat lopp denna gång - 15 sekunder snabbare på andra halvan. Kroknade lite mellan 7,5 och 8, men var överlag pigg i benen och sprang sista 2 i 5:30-5:00-takt. Första 5 sprang 'alla' om mig, vilkket kändes lite trist, men jag höll mig till de planerade 6:15. SIsta 5 sprang jag om 'alla' istället.
Sluttid? 1.01. Lite nesligt med den där enda minuten, men jag är ändå nöjd. Detta innebär en förbättring på miltiden med totalt 5 min 20 sek sedan tjejmilen. Yey me. Törs man hoppas på 50 minuter på Hässelbyloppet nästa år?
Jag har en fråga till er mer erfarna löpare;
Jag har börjat så smått och intervallstränar mig genom 3 eller 5 km i slingan i skogen.
Jag börjar bygga upp ett hyffsat flås , och vet att jag hade kunnat pressa mig själv ännu mer om jag inte fått så ont i benen.
Smalbenen närmare bestämt, känns som det gör ont "på framsidan inne i benet". Hoppas någon förstår vad jag menar... Är det kassa skor det beror på?
Nu när jag börjat få upp flåset vill jag inte bli hindrad av att jag får ont i benen....