Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Skulle nog inte ha läst detta nu. Rädd att detta blir mardrömsstoff...Tre veckor ingen träning med en förkylning som direkt satte sig i händernas muskler som en inflammation.
Först jobbade jag en vecka med smärtstillande och handledsstödbandage och värmedyna på natten men det blev inget bättre då, och sen hemma en vecka med total vila...vågade inte träna igen förrän idag men nu gick det i alla fall.
Sicket liv...? 
Jag är lite ledsen och har tappat all motivation. Har ju gått hos kiropraktor en gång i veckan för jag har så ont i ryggen. Och nu har han satt stopp för löpningen. Vill att jag vilar och sedan börjar från start med promenader, sedan varvar att gå och springa, och då talar vi en km max
mina magmuskler är så klena efter mina tre graviditeter så när jag springer orkar jag inte hålla kroppen rätt utan använder ryggen istället för magen. Just nu känns det bara så hopplöst! Jag har inte den minsta lust att promenera!!! Eller göra de där rehabövningarna som inte ens känns. De gör aldeles säkert nytta men det känns så meningslöst. Jag vill ju ta ut mig! Bli slut i musklerna och få träningsvärk. Inte ligga och fjösa på med några små övningar i två minuter
blä. Jag ska tycka synd om mig själv ett par dar till (jag ska ju ändå vila) sen ska jag försöka börja promenera, men motivationen är lååångt borta just nu...

Jag har nästan gett upp löpningen ett tag nu. Efter flera veckors förkylning som kommit och gått fick jag i torsdags rejält ont i hälsenan igen.
Då tröttnade jag, ställde in den planerade helglöpningen och gick och simmade istället. Det blev en kilometers simning vilket inte är så illa pinkat av nån som inte simmat sen mellanstadiet (på högstadiet hade jag "alltid" mens när det var dags för badhuset och fick promenera istället).
Tidigt imorgon bitti ska jag simma igen. Idag har jag till och med köpt glasögon så att jag kan simma med linserna och slipper göra som i fredags, simma halvblind och krocka med folk i tid och otid.
Och kanske springa försiktigt till helgen. Det är liksom inte roligt när det blir så upphackat på grund av sjukdom och skador.
Igår blev det äntligen träning efter flera veckors förkylning, hosta och jag vet inte vad....
4,2 km i lugnt tempo på löparbandet och sen lite styrketräning. Så härligt trött i kroppen, men pigg i sinnet!
Sprang idag igen, det är så gött med lite löparrus bara på mina futtiga km. ![]()