Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Aaaah... i fyllan och villan på afterworken i fredags slogs det tydligen vad om vem av mig och en kollega som kommer springa snabbast på Göteborgsvarvet nästa år. Visserligen bara om 100kr men ändå..
Han sprang i år på 1.44 och jag på 1.58 så jag har en rejäl uppförsbacke (men enligt hans runkeeperlogg så låg han på "min" nivå i våras som jag ligger på nu och han har inte förbättrats så mycket under sommaren. Mitt mål 2012 var just under 1.45 så om inte han blir tokmycket snabbare kanske det kan gå... ;)
Nu blev det plötsligt allvar! ;)
PerG:
Ha ha! Ja där ser man vad dumma saker man kläcker ur sig när spriten intagit kroppen!
Men lycka till, det klarar du!
Milpasset idag blev drygt 11 km. Tog lååång tid, men då i riktig terräng. Omkullblåsta träd, vadning i diken, bergsklättring och till på köpet närkontakt med ett jordgetingbo (sprang jävligt fort för att vara mig en stund efter det då de blev mycket upprörda på mig!) Mycket nöjd. Det går som sagt inte så fort för mig men det är verkligen svårt att springa fort i så obanad terräng. Men kul! Känner mig riktigt mör i benen idag så i morgon blir det bara lite stakningsträning och på tisdag ett simpass tror jag.
Per G: *fnissar* hehe, gudars, så motiverad du kommer att vara! Ditt lilla tilltag påminner om en grej i våras, apropå vem som är snabbast: när jag sprang växjöloppet, 10 km, så fick jag, 250 meter före mål, syn på loggan för värsta konkurrentföretaget på ryggen på en man. Jag tänkte att 'näe, det spelar väl ingen roll om han kommer i mål före mig'. Men sen for tävlingsdjävulen i mig och jag drog till med en mäktig spurt och tog honom på upploppet. Efteråt kände jag mig lite pinsam, ända tills mina kollegor upplyste mig om (det var en lagtävling, dessutom, så vi var fyra personer i vårt företags-lag) att mitt tilltag hade blivit nogsamt noterat av konkurrenten. Så jag undrar, jag, om det finns någon som tränar järnet för att klå mig nästa år..
Den här helgen har bjudit på ett intervallpass, javisst, det blev asjobbigt, hade både en illsnabb tjej och en ännu snabbare kille från klubben med mig, så jag var klart distanserad, men det är verkligen motiverande och kul att ha lite snabba ryggar att försöka gå med. 12 x 340 meter, en rejält jobbig sträcka som, åt ena hållet avslutas med en riktigt tjurig stigning.
Idag var det en fantastiskt vacker höstdag här nere i Småland, så jag passade på att köra en långtur i skogen. Helt underbart! Två mil blev det.
Bimsan: Numer äter jag kosttillskott för att fylla på magnesiumdepåer. Tack för tipset!
Låter skitroligt!!
Usch.. har haft lite känningar av ont i vänstra höften senaste veckan. Har även haft småkänningar av det tidigare under sommaren så jag har tagit det lugnt och inte sprungit något på nån vecka nu. Har blivit avskräckt av Göteborgstjej:s problem så jag tar nog det säkra före det osäkra. Funkar dock bra att cykla så det gör jag till/från jobbet varje dag så att jag får någonting som underhåller konditionen lite... Imorgon blir det förhoppningsvis innebandy efter jobbet och efter det ska jag nog köra igång igen och springa i veckan om det inte kommer tillbaka!
Nå... hur behåller ni motivations så här på hösten när det börjar bli kortare dagar, kallt och mörkt?
Själv har jag kastat av mig klockan. Sträckan vet jag, och jag sneglar på klockslaget innan jag drar iväg men under löpturen har jag ingen aning. Mot slutet kände jag stress till att prestera och det vet jag ju att jag inte kan på hösten. Så tillbaka till starten... där jag motionerade för att trivas med min kropp. Och varje runda i höst/vinter får bli bonus inför vårens kommande löpträningar.
På söndag är det dags för Hässelbyloppet. Någon annan här som springer? Jag tycker att det är svårt att veta vad jag ska satsa på att springa i? Vintertights eller trekvartstights? Har inga hellånga tunna... Kortärmat och vindtät jacka eller långärmad funktionströja+ovanstående jacka? Jag märker att jag bara har löpkläder för sommar och vinter, men inte den här mellanperioden.
Mitt halsonda håller i, men börjar bli bättre. Ett läkarbesök i förra veckan visade dock på fin hals och fin sänka och klartecken att träna. I söndags blev det dryga 8 km, men noll koll på tiden (klockan dog efter 2 km, och jag glömde kolla på klockan hemma). I går körde jag 90 minuter i gymmet och idag intervaller 6*45sek i 4.20-fart (snabbt som en oljad blixt för att vara jag). Jag lägger nog in något yogapass innan loppet, men annars vila.
Har kört mer styrka än vanligt de senaste veckorna och känner att höften mår bättre. Hoppas att kroppen kan få hålla nu, så att jag kan hålla löpträningen igång under vintern.