• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Waimea, jag beklagar sorgen! Det spelar ju ingen roll att man vet att det ska hända för när det verkligen händer så är det lika overkligt iaf. Kram!

• isold2003

Jag har varit dålig på att hänga med i tråden senaste månaderna, det har varit mkt jobb och vi sitter fortfarande med två hus vilket är stressande både mentalt och ekonomiskt. Nu verkar det äntligen som att vi får huset sålt vid årsskiftet. Träningsmässigt har det varit lite segt i okt och början av nov men nu börjar det kännas bättre igen. Idag sprang jag hem till mamma och pappa för traditionsenlig julgranshuggning. Det slutade med bara massa fika och god mat utan trädfällning och det var nog lika bra det efter fyra mil dit till fots.

• Waimea

Isold: Vad skönt att det löser sig med huset..

Vi har begravt mamma nu, känns som ett bra avslut,  man inser att livet fortgår, trots allt. Träningen är helt skrutt, två kortare rundor i förra veckan, inget ännu denna vecka, men ikväll ska jag köra en komma-igångrunda med en tjej som funderar på att bli medlem i klubben. Ska bli kul.

Klubben ska fö upp på VasaStafetten, det blir nog en höjdare!!

• StilaM
    Waimea skrev 2011-12-07 14:52:00 följande:
    Isold: Vad skönt att det löser sig med huset..

Vi har begravt mamma nu, känns som ett bra avslut,  man inser att livet fortgår, trots allt. Träningen är helt skrutt, två kortare rundor i förra veckan, inget ännu denna vecka, men ikväll ska jag köra en komma-igångrunda med en tjej som funderar på att bli medlem i klubben. Ska bli kul.

Klubben ska fö upp på VasaStafetten, det blir nog en höjdare!!

Jag har inte haft så mycket datortid de senaste veckorna och har alls inte hängt med i tråden. Jag beklagar verkligen din förlust, Waimea. Men likt många andra är jag glad att du hann fram och hann ta farväl. Ta hand om dig!

Jag har varit förkyld till och från de senaste veckorna och har mest sprungit fjuttrundor i förkylningspauserna. Nu har jag satsat på gymstyrka och intervallkondis på löpbandet för att mjukstarta. Jag hoppas att vädret tillåter en morgonrunda imorgon.

Jessa (och ni andra): Icebugs? Värt det? Jag vill inte halka runt ännu en vinter, men tycker att jag läser lite si och så om dem. Mina knän gillar inte broddar på löparskorna - det blir ju ganska mycket barmarkslöpning när man springer på asfalt i Sthlm.      
  • Carisma95

Blev en kortare runda här idag också. Tiden räckte bara till till 4,4 km. Men rätt skönt, trots nollgradigt.

StilaM:
    Kan broddar påverka knäna negativt? I så fall borde nog inte jag införskaffa såna heller. Mina knän är inte de "starkaste" från start.. Obestämd

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • StilaM
    Carisma95 skrev 2011-12-11 21:42:56 följande:
    Blev en kortare runda här idag också. Tiden räckte bara till till 4,4 km. Men rätt skönt, trots nollgradigt.

StilaM:
    Kan broddar påverka knäna negativt? I så fall borde nog inte jag införskaffa såna heller. Mina knän är inte de "starkaste" från start.. Obestämd
    Kanske bara är hjärnspöken? Men mina notoriskt problematiska knän verkar tycka att isättningen blir för hård med broddar när jag springer på asfalt (vilket jag ju gör - det är ju sällan isbana hela vägen). Att springa utan brodder på de partier som är isiga/snöiga gör att jag spänner mig och får ont i ryggen och höfterna. Alltså hoppas jag att icebugs skulle rädda mig.  
  • PerG
    Beklagar också sorgen Waimea! 

Här har det varit lugnt på löparfronten tyvärr...  Har väl hunnit med maximalt 0-1gång/vecka.. ;)...
    Fast jag har åtminstonde spelat innebandy 1 gång/vecka och cyklat nästan varje dag till/från jobbet (har haft dubbdäck länge på cykeln så det finns liksom inga ursäkter förutom ösregn och storm då det flyger omkring allt från hustak till småbarn..)

Jag har i alla fall uppdaterat löpargarderoben inför vintern nu med ny jacka, mössa, löparhandskar och broddar! Min plan är nu att köra igång på allvar inför Vasaloppet/Göteborgsvarvet/Marathon som kommer härnäst genom att köra innebandy + 2ggr löpning/längdskidåkning per vecka (vilket som nu är möjligt med tanke på väder) de närmaste veckorna och sedan försöka växla upp till innebandy + 3 ggr/vecka nån gång i februari!... Har skaffat årskort till simhallen (främst för att åka dit med barnen) också så jag hoppas att kunna simma nån/några gånger i månaden.

Det är min plan i alla fall! Känner mig motiverad och vill verkligen komma iväg och träna men det kommer alltid förkylningar, oväder eller frugor/familj ivägen.. ;(... 

Vad har ni för planer under 2012 förresten? Jag har ett ganska späckat (tycker jag) schema för nästa år (de inom parentes är inte bestämda utan bara preliminära).... sjukt mycket när jag ser det nerskrivet... ;)

(31 december: Sylvesterloppet, 10km)
    12-15 januari: Längdskidor: Träningsläger, Långberget
    22 Januari - Längdskidor: Västgötaloppet, 42km 
    (5 februari - Längdskidor: Syaslingan, 40km
    (19 februari - Längdskidor:  Ymerloppet, 42km)
    2 mars - Längdskidor: Stafettvasan, 9-24km 
    4 mars - Längdskidor: Vasaloppet, 90km
    13 maj - Löpning: Göteborgsvarvet: 21km
    ( ?? maj - Cykel: Hisingen runt: 100km el. 150km)
    2 juni - Löpning: Stockholm Marathon, 42km
    (6 juni - Cykel: Nationaldagsloppet, 100km)
    16 juni - Cykel: Vätternrundan 300km
    8 juli - Simning: Vansbrosimningen 3km
    (25 augusti - Midnattsloppet, 10km)
    29 september - Löpning: Lidingöloppet 30km
    3 november - Löpning: Finalloppet 10km el. 18,8km
  • Snöfrun

Jag har Icebugs! Jag tycker de är toppen att springa med när det är snö och is för jag slipper spänna mig och oroa mig för att halka. Nackdelar: de är tyngre än vanliga skor (iaf min variant) och det gör det jobbigare att springa. När det är fläckvis snö/is och barmark är de tunga för på asfalt liksom suger skorna sig fast och det blir oerhört tungt. Mina är rätt gamla så det finns säkert lättare och smidigare varianter. Jag har inga problem med knäna så jag kan inte säga något om det.

Jag tycker i alla fall att mina Icebugs är toppen och skulle inte vilja vara utan dem!

• StilaM

Klarblå juldagshimmel och sol på näsan. Ljuvliga 5 km för att skaka runt julmaten.
    God jul på er i tråden! Tomte

• PerG

Jag hoppas på en 5km idag innan vi ger oss på julbordsresterna! ;)

Svar på tråden Löpartråden 13