Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Waimea, jag beklagar sorgen! Det spelar ju ingen roll att man vet att det ska hända för när det verkligen händer så är det lika overkligt iaf. Kram!
Jag har varit dålig på att hänga med i tråden senaste månaderna, det har varit mkt jobb och vi sitter fortfarande med två hus vilket är stressande både mentalt och ekonomiskt. Nu verkar det äntligen som att vi får huset sålt vid årsskiftet. Träningsmässigt har det varit lite segt i okt och början av nov men nu börjar det kännas bättre igen. Idag sprang jag hem till mamma och pappa för traditionsenlig julgranshuggning. Det slutade med bara massa fika och god mat utan trädfällning och det var nog lika bra det efter fyra mil dit till fots.
Isold: Vad skönt att det löser sig med huset..
Vi har begravt mamma nu, känns som ett bra avslut, man inser att livet fortgår, trots allt. Träningen är helt skrutt, två kortare rundor i förra veckan, inget ännu denna vecka, men ikväll ska jag köra en komma-igångrunda med en tjej som funderar på att bli medlem i klubben. Ska bli kul.
Klubben ska fö upp på VasaStafetten, det blir nog en höjdare!!
Blev en kortare runda här idag också. Tiden räckte bara till till 4,4 km. Men rätt skönt, trots nollgradigt.
StilaM:
Kan broddar påverka knäna negativt? I så fall borde nog inte jag införskaffa såna heller. Mina knän är inte de "starkaste" från start.. 

Jag har Icebugs! Jag tycker de är toppen att springa med när det är snö och is för jag slipper spänna mig och oroa mig för att halka. Nackdelar: de är tyngre än vanliga skor (iaf min variant) och det gör det jobbigare att springa. När det är fläckvis snö/is och barmark är de tunga för på asfalt liksom suger skorna sig fast och det blir oerhört tungt. Mina är rätt gamla så det finns säkert lättare och smidigare varianter. Jag har inga problem med knäna så jag kan inte säga något om det.
Jag tycker i alla fall att mina Icebugs är toppen och skulle inte vilja vara utan dem!
Klarblå juldagshimmel och sol på näsan. Ljuvliga 5 km för att skaka runt julmaten.
God jul på er i tråden! 
Jag hoppas på en 5km idag innan vi ger oss på julbordsresterna! ;)