• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Förkyld.. Blä.. Det var länge sedan jag var det sist, men jag tror jag är över det värsta. Får se om det går att träna i morgon. Känner mig rasslig i halsen så jag vågar nog inte ikväll. En promme, kanske.

Har fått en plats i en crawlgrupp hos simklubben i stan. Jippii! Det är så vansinnigt roligt att simma, blir spännande att se vilka andra som är med.

Isold: Jag håller tummarna för dig!

• Kaya

7 kilometer idag! Tanttempo och njutning!

Kram/K

• StilaM

Fooooortfarande krasslig. Har inte sprungit sedan juldagen och känner mig sur och deppig. Jag blir så rastlös, men med denna yrsel, andfåddhet och hosta är det ju omöjligt att göra något annat än sitta på rumpan.
    Skönt att ni får några kilometer i benen. I ett försök att pigga upp mig har jag anmält mig till midnattsloppet. För att hålla känslan vid liv. Eller så.

• LaFontaine

Yay, igår sprang jag äntligen. Förvisso på band men jag klarade ändå av 5 kilometer i lite intervallekar. Det är nästan ett måste för att jag ska klara av att springa på band. Det blir så tradigt annars.

Idag rinner näsan igen. Jaja, man får vara glad så länge det varade. 

• MammaCO2

Söndag = löpardag för mig. Och träningsdag... En hel förmiddag för mig själv på gymmet.

http://träning-hälsa.se
  • Snöfrun

Jag har skadat mig lite och kan inte löpträna just nu så jag tänkte gå på ett spinning-pass imorgon söndag. Bor i Stockholm och har träningskort på SATS och ALLA cykel-pass på SATS i hela Stockholm är fullbokade imorgon. Ååååh! Kan inte folks nyårslöftes-träningshysteri lägga sig snart så att vi som verkligen gillar att träna får plats på gymmen

• isold2003

Krya på er alla sjuklingar!

StilaM, bra självpeppning med Midnattsloppet!

Idag hade jag hela förmiddagen för mig själv så jag sprang hem till en kompis och tog en långfika. Sen korsade jag landsbygden norr om stan och mötte upp resten av familjen på badkalas. Perfekt med bad efter en långrunda för att inte stelna till helt. För att runda upp fint tog jag ytterligare några km hemåt och hoppade sedan glatt in i bilen när familjen passerade. Fina 52 km skrapade jag ihop. En sån härlig dag!   

• Waimea

Härligt, Isold. Du inspirerar.

Själv sprang jag lite i fredags, men det kändes apdåligt så jag har hållit mig stilla hela helgen. Idag bar det av till IKEA i Kalmar för inköp av större säng till lillfia. Det känns alltid som en mara efter ett IKEA-besök och vi hade ett major breakdown i restaurangen, men det är härligt ändå.

I morgon blir det 12 km tillsammans med en tjej från klubben. I normalfallet är hon betydligt snabbare än jag, men nu är hon gravid och då är vi mer jämbördiga

Ha det fint, alla!

• isold2003

Tomt med träningsrapporter den här veckan men inte har alla legat på latsidan eller i sjuksängen? Få höra nu!

Själv började jag veckan med två vilodagar och har sedan skrapat ihop nära tio mils löpning. Det fattas en ynka km, jag funderar på att släpa ut 8-åringen två varv runt kvarteret för att jämna till siffrorna lite Jag är inne i ett bra svep nu, känner mig rätt seg i benen när jag börjar springa men blir starkare efterhand och det känns som att jag är på väg in i riktigt bra form. Hoppas att det håller i sig en månda till när det är dags för nästa kraftprov!   

• PerG
    isold2003 skrev 2012-01-22 19:27:06 följande:
    Tomt med träningsrapporter den här veckan men inte har alla legat på latsidan eller i sjuksängen? Få höra nu!

Själv började jag veckan med två vilodagar och har sedan skrapat ihop nära tio mils löpning. Det fattas en ynka km, jag funderar på att släpa ut 8-åringen två varv runt kvarteret för att jämna till siffrorna lite Jag är inne i ett bra svep nu, känner mig rätt seg i benen när jag börjar springa men blir starkare efterhand och det känns som att jag är på väg in i riktigt bra form. Hoppas att det håller i sig en månda till när det är dags för nästa kraftprov!   

Förra helgen brände jag ju som sagt av nånstans runt 9 mil på längdskidor. När jag kom hem så körde jag i veckan ett enmilspass i sjukt långsamt tempo (var längesen jag sprang så jag får skylla på det). Nu har jag precis dragit på mig en förkylning (igen!?) och får hålla mig till mina cykelturer till/från jobbet som enda motion... ;(..

Har börjat förbereda logistiken kring Stockholm Marathon och det känns riktigt skoj och är något jag ser fram emot! Knasigt att se Göteborgsvarvet som uppvärmning och förberedelse, vilket det ju faktiskt blir i år... ;)
Svar på tråden Löpartråden 13