• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM

Grattis, Moe! Bra jobbat. {#emotions_dlg.flower}

Mae, vad skönt för er med goda nyheter.

Själv avslutar jag året med en riktigt seg förkylning: feber, ont i kroppen, huden, huvudet, lederna, you name it. Rynkar på näsan

Gott slut och gott nytt!

• PerG

Jag med, fast en lindrigare variant men jag får ställa in Sylvesterloppet idag tyvärr... ;(

StilaM skrev 2011-12-31 09:15:01 följande:
    Själv avslutar jag året med en riktigt seg förkylning: feber, ont i kroppen, huden, huvudet, lederna, you name it.

Gott slut och gott nytt!

• m o e

Tack för alla grattis!
    Tyvärr var jag sjukskriven de sista veckorna för kraftig foglossning och den känns fortfarande. Dessutom fick svanskotan sig en törn under förlossningen, så det lär dröja innan jag kommer igång på riktigt. Har varit ute på minipromenader, men fixar fortfarande bara att gå jättesakta. Det är frustrerande, men jag glömmer bort att jag faktiskt födde barn för mindre än fem dygn sedan. Det var det där med tålamod...

• isold2003

Grattis Moe! Mysigt med liten bebis! Det låter jobbigt med foglossningen, hoppas att det känns bättre snart. Krya på er alla som är sjuka! Här har vi haft en släng av magsjuka och båda barnen har haft öroninflammation men än så länge är jag frisk och kan träna på som vanligt. Jag hoppas att 2012 blir ett bra år, både träningsmässigt och med resten av livet, för oss alla!

• Carisma95

Moe:
    Aj aj, tror sjutton att det kändes/känns. Förstår frustrationen, men tålamod är det bästa.

Jag sprang själv ute efter solnedgång igår. Var bara tvungen att stoltsera lite. Första gången för mig, som är nästintill hysteriskt mörkrädd. Lite obehagligt bitvis, men skam den som låter psyket vinna!
    6,2 km blev det "bara" men stötte på både duggregn och hagel. Mysigt värre.....

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Jessa med 3

Gav mig ut på en underbar runda i vintersolen före lunch idag. Vet inte hur långt det blev, för jag råkade slå av pulsklockan efter 16 minuter... Jag var ute i ca 45 minuter tror jag och det var skönaste passet på länge!

• StilaM

Gôtt att läsa om era rundor. Här är det vila. "Förkylningnen" visade sig vara en luftrörsinfektion... Ingen löpning på ett tag, således. Yr och matt och trött. Det känns som ett veckolångt astmaanfall.

• Tida77

Jag är anmäld till mitt första tävlingslopp! Ska springa stafetten på Ursvik Ultramaraton spännande! Har börjat äta hög dos av kalium, kalcium och magnesium och det har hjälpt vadkrampen jättemycket. Det blev en 11 km-runda i går. Kroppen är väl inte på topp men jag tror jag är på väg tillbaka *håller tummarna*

• Themis

Ojoj, försöker ställa tillbaka klockan för mig själv och sonen inför terminsstarten. Med resultat att jag hade bly i hela kroppen idag på träningspasset- pust!!

Men är det gjort så är det gjort, och aldrig har väl bacon från glada grisar, stekt potatis och en bir smakat bättre!

Ibland är de enkla sakerna i livet en underskattad njutning.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Waimea

Tida: Härligt!

Jag har varit ute på en intervallrunda idag med två av grabbarna från löparklubben. Det var inte de långsamma killarna jag hade med mig och det var inte den snälla backen heller, så det blev 6*430 meter grusbacke med tjurig lutning MEN med helt underbar bokskog kring. Mmm. Mitt sällskap försvann framför mig, så jag gnetade på i 6 min-tempo och hade syra upp över öronen. Helt suveränt! Väldigt inspirerande att springa tillsammans med snabbisar (den ena vann Lidingö Ultra i våras...) som dessutom är ödmjuka och står ut med att ha lite barlast..

Svar på tråden Löpartråden 13