• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Smet ut på en 6km runda före frukost. Gnistrande vackert vinterväder. Och mycket kallare än jag trodde! -16 och jag som inte visste det iddes inte ta på långkallingar. Burr!

• PerG

Igår var första träningspasset efter Vasaloppshelgen och det blev Bodypump med kollegorna!. Imorgon blir det första löpturen tänkte jag och på måndag startar intervalluncherna igen för min del! Nu är det fullt fokus på sub 1:40 på varvet och jag tror sub 3:45 på maran får bli årets mål!

• MissKaos

8km promenad med sonen i sulky, och korvgrillning i skatås. AVIS på dom som sprang solvikingarnas vårtävling (8km) Kallt som tusan men skönt.
    Ska ta mig ut och kuta en kortis med.
    Hoppas dom kan göra något åt min fot på orthomed på tisdag.

PerG skrev 2013-03-09 11:28:21 följande:
    Igår var första träningspasset efter Vasaloppshelgen och det blev Bodypump med kollegorna!. Imorgon blir det första löpturen tänkte jag och på måndag startar intervalluncherna igen för min del! Nu är det fullt fokus på sub 1:40 på varvet och jag tror sub 3:45 på maran får bli årets mål!
    Bra mål!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • godismonstret

Hej! Jag har ett litet problem. Mina knän slår i varandra för mycket när jag springer och fötterna utåt. Riktigt kobent, jag ser verkligen hemsk ut och jag är rädd att detta kommer skada knäna. Jag har förövrigt alltid haft ont i mina knän, om jag reser mig upp och sätter mig ned. Jag har nyligen börjat löpträna. I december började jag jogga lite och lärde mig springa mina första 3 km någonsin men sedan tappade jag lusten och nu denna vecka har jag återtagit kampen.

Jag har skor med pronation, men det hjälper inte. Har ni några tips till löpningsamatören? Jag vill inte ge upp en gång till! 

• MissKaos

5,5 tunga km.

Träningsvärk sen crossfit igær.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • xmarcusx
    PerG skrev 2013-03-09 11:28:21 följande:
    Med tanke på dina tider på milen borde sub 1:40 gå utan problem. Jag gör ungefär samma tider som dig på milen och sprang gbg-varvet förra året på 1:37.

• Jespis

Godismonstret, jag är ingen expert, men tänker att du kanske borde prata med en sjukgymnast för att höra hur du ska träna. Det KAN ju vara så att löpning är fel motionsform för dig, men då bör du ju få veta det.

• Zezzan

Första rundan på över en vecka. Tog en sällskapsrunda med en granne. Skönt skönt. Nu ska jag hålla mig frisk

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG

Jag hoppas ju det! Får bara se till att inte slarva med långpassen så borde det gå vägen! Förra året blev det alldeles för få långpass och de flesta passen låg runt milen eller kortare..

xmarcusx skrev 2013-03-10 11:08:00 följande:
    Med tanke på dina tider på milen borde sub 1:40 gå utan problem. Jag gör ungefär samma tider som dig på milen och sprang gbg-varvet förra året på 1:37.

• PerG

Haha.. Typ samma här.. En tung mil nyss med blytunga träningsvärksben efter Bodypumpen i fredags... Iskallt och blåsigt men soligt!

MissKaos skrev 2013-03-09 19:41:07 följande:
    5,5 tunga km.

Träningsvärk sen crossfit igær.

Svar på tråden Löpartråden 13