• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan
    kristallens skrev 2013-03-26 18:40:42 följande:

Imponerande
    Ska fundera lite till och måste erkänna att jag gillar moroten. Det känns mer och mer lockande.
    Finns många bra program att följa på jogg.se. Var noga med att följa dem och inte köra för hårt. Jag drog i för hårt och fick vila i några veckor innan loppet då jag blev skadad. Men men jag tog mig i mål på 2.13 vilket absolut känns ok för att endast ha sprungit i 6 månader och dessutom nyligen varit skadad

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • PerG
    Zezzan skrev 2013-03-26 18:42:56 följande:
    Finns många bra program att följa på jogg.se. Var noga med att följa dem och inte köra för hårt. Jag drog i för hårt och fick vila i några veckor innan loppet då jag blev skadad. Men men jag tog mig i mål på 2.13 vilket absolut känns ok för att endast ha sprungit i 6 månader och dessutom nyligen varit skadad

Ja, att gå ut för hårt är nog väldigt vanligt när man är ivrig att komma igång. Jag har själv gjort misstagen att öka intensitet eller träningsmängd lite för fort. Det kan ju kännas tråkigt att hålla igen, men leder, skelett och muskler behöver lite tid att vänja sig vid belastningen.

Vad har du för mål i år då Zezzan? Är det Oslo HM som är huvudmålet eller har du lagt till något nytt? Kortvasan är väl inte aktuell att träna inför förrän i vinter ändå?
  • Zezzan
    PerG skrev 2013-03-26 20:00:15 följande:
    Ja, att gå ut för hårt är nog väldigt vanligt när man är ivrig att komma igång. Jag har själv gjort misstagen att öka intensitet eller träningsmängd lite för fort. Det kan ju kännas tråkigt att hålla igen, men leder, skelett och muskler behöver lite tid att vänja sig vid belastningen.

Vad har du för mål i år då Zezzan? Är det Oslo HM som är huvudmålet eller har du lagt till något nytt? Kortvasan är väl inte aktuell att träna inför förrän i vinter ändå?
    Oslo HM är huvudmålet Sen vill jag gärna persa på alla distanser. Är en bra bit frå¨n den formen men om jag tog mig dit från mars till juni utan att ha sprungit något innan borde jag kunna ta mig dit och förbi iår
    Är anmäld till Varvet men vet itne riktigt. Känner mig inte alls i form. 

Idag skulle jag ha vilodag då jag känner av mina benhinnor liite för mycket. Vilodagen blev till 11.5km. Varav 5 km var sällskapsrunda med en kompis som sprang för första gången på några år. Har nu 2 kompisar som vill springa tillsammans med mig Kul kul. 
  • MissKaos

För mig blir det lite uppehållande träning den här säsongen.
    Gravid.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2013-03-26 20:54:51 följande:
    För mig blir det lite uppehållande träning den här säsongen.
    Gravid.
    Grattis
  • Zezzan

Någon som har några bra tips mot onda benhinnor?

• MissKaos
    Zezzan skrev 2013-03-26 21:08:34 följande:
    Någon som har några bra tips mot onda benhinnor?
    Har haft mkt problem med detta. Stretcha dom. Sitter med ena foten på andra benet och tänj fotsulan mot taket sas.
    Voltarengel. (inte att springa med den på men för att läka ut)
    Vila
    Stretcha vaderna och spring i olika skor
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan
    MissKaos skrev 2013-03-26 21:25:03 följande:
    Har haft mkt problem med detta. Stretcha dom. Sitter med ena foten på andra benet och tänj fotsulan mot taket sas.
    Voltarengel. (inte att springa med den på men för att läka ut)
    Vila
    Stretcha vaderna och spring i olika skor
    Jag brukar plocka legobitar med tårna   Det ska vara bra ha rjag hört. Ska ta och smörja in benhinnorna och stretcha dem ordentligt nu
  • MissKaos

Legobit i foten gör ju annars mest ont.
    dra ihp en handduk ska med vara bra. Yoga hjälpte på mina

• xmarcusx
    Zezzan skrev 2013-03-26 21:32:54 följande:
    Jag brukar plocka legobitar med tårna   Det ska vara bra ha rjag hört. Ska ta och smörja in benhinnorna och stretcha dem ordentligt nu
    Jag hade problem för typ ett och ett halvt år sedan. Jag var då noga med att smörja in dem tre gånger om dagen med voltarengel. Jag löpte på tre pass i veckan ändå men tog det betydligt lugnare. Det tog kanske tre veckor sen var jag bra.

Svar på tråden Löpartråden 13