• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Smörja it is then Tack för råd

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos

Tack. Overkligt! Ett mf forra cykeln.och dax att komma ifang med traning igen nu.

Zezzan skrev 2013-03-26 21:08:06 följande:
    Grattis

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan

Hittade en orudis gel hemma igår som jag smorde in benen i. Känns redan bättre idag. Kan gå utan att stappla fram Ska smörja in några gånger under dagen. Ska tillbringa 6 timmar i en bil då vi ska åka till mamma och pappa Så då blir det iallafall vila

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2013-03-27 08:55:05 följande:
    Hittade en orudis gel hemma igår som jag smorde in benen i. Känns redan bättre idag. Kan gå utan att stappla fram Ska smörja in några gånger under dagen. Ska tillbringa 6 timmar i en bil då vi ska åka till mamma och pappa Så då blir det iallafall vila

Ja, det är skönt! Stretcha massera och stretcha igen.
    Det gör så j-a ont!
    Jag har ju min häl men jag antar att den kommer hinna läka ut nu. Vill kunna springa lite under graviditeten, med sonen instruerade jag ju klasser(spinning) till 2 v före BF. Instreurade lite styrkeklasser med men fick ge mig när magen blev en tredje stödpunkt i plankan. Tränade ca 4ggr/vecka fram tills 14 dgr före bf, då blev jag genomförkyld! Hoppas på samma tur denna gången. Man mår ju bättre! Och det var lättare att komma igen efteråt tror jag + att jag sannolikt inte hade orkat föda fram honom om jag inte hade varit stark. BM trodde inte det iaf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Varvet är ju ett riktigt roligt lopp (tycker jag) så det är ju kul att springa det även utan tidsambitioner! Så om du inte är skadad och har hunnit träna några långpass iaf så tycker jag du ska springa! Det är ju ändå lite mer än 1 1/2 månad kvar! ;)

Tyvärr har jag nog "huset fullt" även i år av jobbarkompisar m.fl., annars kunde jag bjudit in alla er i tråden som ska springa varvet på uppladdning eftersom jag bor väldigt nära starten... ;)

Zezzan skrev 2013-03-26 20:48:21 följande:
    Oslo HM är huvudmålet Sen vill jag gärna persa på alla distanser. Är en bra bit frå¨n den formen men om jag tog mig dit från mars till juni utan att ha sprungit något innan borde jag kunna ta mig dit och förbi iår

Är anmäld till Varvet men vet itne riktigt. Känner mig inte alls i form. 

Idag skulle jag ha vilodag då jag känner av mina benhinnor liite för mycket. Vilodagen blev till 11.5km. Varav 5 km var sällskapsrunda med en kompis som sprang för första gången på några år. Har nu 2 kompisar som vill springa tillsammans med mig Kul kul. 

• Zezzan

Ja som det lutar nu så åker jag dit och genomför det bara på kul och skiter fullständigt i tiden

• MissKaos
    PerG skrev 2013-03-30 12:24:51 följande:
    Varvet är ju ett riktigt roligt lopp (tycker jag) så det är ju kul att springa det även utan tidsambitioner! Så om du inte är skadad och har hunnit träna några långpass iaf så tycker jag du ska springa! Det är ju ändå lite mer än 1 1/2 månad kvar! ;)

Tyvärr har jag nog "huset fullt" även i år av jobbarkompisar m.fl., annars kunde jag bjudit in alla er i tråden som ska springa varvet på uppladdning eftersom jag bor väldigt nära starten... ;)

Vilken kul idé!
    JAg har en plats kvar som jag inte kommer kunna utnyttja btw. Dvs min. Tidig start. VÄLDIGT tidig start.
  • Waimea

Per G - Grym tid på milen! Grattis!! Du frågade om startled på varvet, tror det blir trean, det var det förra året i alla fall. Miss Kaos . Grattis!! Med ettan körde jag spinning till två dar före bf, men med tvåan tog det stopp i femte månaden med löpningen. Körde på ett tag till med cyklingen, men jag fick satans ont av foglossning och sammandragningar. Min ide om 6 mil löpning kom på skam, jag körde löpträning för mina kollegor och då drog jag till ett senfäste under foten. Jämmer och elände. Har lite ont men inte värre än att jag körde mitt traditionsenliga ryssbergslopp i fredags. Var osäker på foten och bestämde mig för lugn start och ökning om det kändes bra.. Med ipren i kroppen och Voltaren på hälen var det som att springa på moln.. Hade en ide om sub 57 minuter, men det snöade och var rejält isigt i skogen så jag kom in som femma, typ som vanligt, på 59.12. Hade två kilometrar mex snittfart på 4 min/km men de två första km är helt uppför och ädå går det inte så snabbt. Distansen var 12,9 km. kul, riktigt, riktigt kul,kroppen kändes urstark,men foten är lite trött. Sprang just 8 km och det gick fint, det är bara i vila det ömmar..

• Waimea

Förlåt sammanskrivning och stavning, blir inte så bra med ipad-en, jag är för otålig...

• Nelia82

Hinner aldrig skriva här nu för tiden. Fullt upp med jobb, renovering, ungar, träning m.m. men det verkar som att jag kommer kunna starta på varvet i år. Om foten håller måttet. Har tid hos sport-rehab om 1½ vecka, får se vad de säger. Just nu springer jag bara ett långpass i veckan + en intervall, resten kör jag styrketräning. Varvar med mage/bålträning någon dag, rygg någon dag, ben någon osv.. Sprang milen igår på 1.04, ingen supertid direkt men så länge min fot inte känns av så är jag nöjd. Försöker inte jaga någon bra tid utan vill bara lyckas ta mig runt. Hoppas det kommer att gå.

Svar på tråden Löpartråden 13