• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • xmarcusx
    PerG skrev 2013-03-18 15:31:40 följande:
    Ja, och det finns ju dessutom den gamla devisen att den bästa träningen är den som blir av! ;)... Ligger nog en hel del i det... 

Idag blev det ett sjukt jobbigt intervallpass på lunchen. Blåste halv storm kändes det som och de första 400-500m på varje intervall var i stark motvind. Vi körde 5x1000m med 1:30 vila och alla intervaller var under 4 minuter! (3:52, 3:55, 3:58, 3:58, 3:59).. Har ju inte sprungit mer än en gång de senaste 3-4 veckorna pga längdskidåkning och förkylning m.m. så under de förutsättningarna känns det riktigt bra med ett sånt pass.

På söndag blir det förhoppningsvis seedningsloppet inför Göteborgsvarvet och jag laddar för personbästa (dvs bättre än 44:40)!! ;)...  Målet är 44:14 eller bättre (vilket ska motsvara en bättre startgrupp på varvet om de gamla tabellerna stämmer) och jag hoppas att formen klaffar så jag kan komma in under 44 minuter! ;)
    Inspirerad av din intervallserie försökte jag mig på något liknande igår för första gången på säkert ett halvår. Missade fyramintersgränsen med en sekund på sista men kompenserade väl kanske det med att ligga på 3:48 på en av intervallerna. Men fy vilket hemskt pass det är, det värsta jag vet i träningsväg.

• MissKaos

Grus 8:an igår ca 48 min. Fick sällskap ev en trevlig kvinna i Solvikingjacka.

Blev en oerhört insprirerande runda!

Idag, gymmet. Gick därifrån omg. Mådde lite skumt, nu tbx på jobbet misstänker vätskebrist.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG

Bra jobbat! Körde du det själv? Vi var ju tre som hjälptes åt att hålla farten och det är helt klart lättare att pressa sig då!

Det är det värsta passet, men känns som det bästa när man varvar ner efteråt! ;)

xmarcusx skrev 2013-03-22 10:35:07 följande:
    Inspirerad av din intervallserie försökte jag mig på något liknande igår för första gången på säkert ett halvår. Missade fyramintersgränsen med en sekund på sista men kompenserade väl kanske det med att ligga på 3:48 på en av intervallerna. Men fy vilket hemskt pass det är, det värsta jag vet i träningsväg.

• Zezzan

Fredag = sällskapsrunda för mig och "grannen". Idag begav jag mig dock ut tidigare och sprang 5km innan jag skulle möta henne så det blev 5+5km Nu ska jag iväg på fest

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos

aw idag. nog sa kravande att testa nya olsorter!,dan efter imorgon, kommer ma skunk

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

aw idag. nog sa kravande att testa nya olsorter!,dan efter imorgon, kommer ma skunk

• xmarcusx
    PerG skrev 2013-03-22 19:05:52 följande:
    Bra jobbat! Körde du det själv? Vi var ju tre som hjälptes åt att hålla farten och det är helt klart lättare att pressa sig då!

Det är det värsta passet, men känns som det bästa när man varvar ner efteråt! ;)
    Jo, jag sprang ensam, brukar vara ganska bra på att pressa mig även om det givetvis är roligare att springa i grupp.

• Zezzan

Idag är det 1 år sedan jag började springa  

• Haffsorkestern
    Zezzan skrev 2013-03-24 10:20:56 följande:
    Idag är det 1 år sedan jag började springa  
    Härligt! Hr lst dina inlägg och ser att du hunnit med hur mycket som helst under året! You go girl!
  • Zezzan
    Haffsorkestern skrev 2013-03-24 11:52:02 följande:
    Härligt! Hr lst dina inlägg och ser att du hunnit med hur mycket som helst under året! You go girl!
    ja det känns som jag haft ett helt ok 1a år. Har lyckats springa 627km detta år.  
Svar på tråden Löpartråden 13