• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Fredag = sällskapsrunda med en annan mamma i barnen barnehage Skulle möta henne kl 18.30 (hon bor ca 100 meter härifrån). Men jag begav mig ut tidigare och tog en 3 km lång omväg hem till henne så jag fick ihop lite fler kilometrar. Sedan blev det 5 km tillsammans med henne i vårt vanliga väldigt långsamma snacktempo. men man ska inte underskatta hur jobbigt det är att springa och prata samtidigt

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MissKaos
    Zezzan skrev 2013-03-15 20:01:33 följande:
    Fredag = sällskapsrunda med en annan mamma i barnen barnehage Skulle möta henne kl 18.30 (hon bor ca 100 meter härifrån). Men jag begav mig ut tidigare och tog en 3 km lång omväg hem till henne så jag fick ihop lite fler kilometrar. Sedan blev det 5 km tillsammans med henne i vårt vanliga väldigt långsamma snacktempo. men man ska inte underskatta hur jobbigt det är att springa och prata samtidigt

Långsamma rundor ska inte underskattas. Dom är jätteviktiga träningsmässigt.

Själv hade jag tänkt springa idag, men råkade vist åka till Ullared *oj* så det blev ingen löpträning.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • PerG
    MissKaos skrev 2013-03-16 20:36:33 följande:

Långsamma rundor ska inte underskattas. Dom är jätteviktiga träningsmässigt.

Själv hade jag tänkt springa idag, men råkade vist åka till Ullared *oj* så det blev ingen löpträning.
    Ja, och det finns ju dessutom den gamla devisen att den bästa träningen är den som blir av! ;)... Ligger nog en hel del i det... 

Idag blev det ett sjukt jobbigt intervallpass på lunchen. Blåste halv storm kändes det som och de första 400-500m på varje intervall var i stark motvind. Vi körde 5x1000m med 1:30 vila och alla intervaller var under 4 minuter! (3:52, 3:55, 3:58, 3:58, 3:59).. Har ju inte sprungit mer än en gång de senaste 3-4 veckorna pga längdskidåkning och förkylning m.m. så under de förutsättningarna känns det riktigt bra med ett sånt pass.

På söndag blir det förhoppningsvis seedningsloppet inför Göteborgsvarvet och jag laddar för personbästa (dvs bättre än 44:40)!! ;)...  Målet är 44:14 eller bättre (vilket ska motsvara en bättre startgrupp på varvet om de gamla tabellerna stämmer) och jag hoppas att formen klaffar så jag kan komma in under 44 minuter! ;)
  • MissKaos

En 5km upp emot slottskogen på lunchen. Trögt men bättre än inget! Blåsigt. Foten kändes bättre tror jag. Tejp is da shit!

Igår TRX + lite annat i gymmet ca 45min (försökte då hålla lite puls) + spinning intervall. Försöker köra kondition men känner ändå hur jag tappar. Ok, utfallssteg igår +spiingin intekonstigt benen vart sega idag kansek.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Zezzan

Är oxå helt inne på det att den bästa träningen är den som blir av

Idag är det hipp hurra födelsedag för mig. Firade det genom att anmäla mig till kortvasan 2014. Ja eller jag anmälde mig igår men men nu måste jag bara köpa skidor och lära mig åka på dem oxå haha 

• MissKaos
    Zezzan skrev 2013-03-18 16:11:31 följande:

Idag är det hipp hurra födelsedag för mig. Firade det genom att anmäla mig till kortvasan 2014. Ja eller jag anmälde mig igår men men nu måste jag bara köpa skidor och lära mig åka på dem oxå haha 

GRATTIS!
  • Waimea

Gött mos Per. Börjar bli orolig för att bli omsprungen av dig på varvet.

Blev sju mil i Sthlm förra veckan, riktigt gott. Ingen löpning i helgen som var, däremot en skööön skogstur på fina hästen igår. 

Idag lufsade jag knappa 10 km med S-E på jobbet, 61 år och spänstig som få. Gammal medeldistansare (800 m, 1500 m) och han beskrev med inlevelse mjölksyraträning: 'Jaa, alltså man körde 5 x 400 meter max. Gjorde man, som jag, 400 m på 52 sek så försökte man komma till 55 sek och hålla samtliga 400:ingar under 60. Jag kräktes aldrig men det var många som gjorde det, och efteråt mådde man så himla dåligt. Men det behövdes för att bygga styrkan att klara 800 m.' Imponerande!

Träningsplanen för den här veckan är väl att ta mig över 6 mil. Har lyckats två veckor i rad nu, får se om tre dagars snö sätter stopp för planerna. Drar igång en Varvet-träningsgrupp på jobbet på onsdag. Kul! 

• PerG

Grattis!!!

Du bor väl i Norge? Där åker väl alla skidor och "går på tur"? ;).. Bara att fråga första bästa på stan eller granne om hjälp?

Jag lyckades roffa åt mig en plats i Vasaloppet i alla fall! Platserna tog slut på 10 minuter!!!?.. Vi lyckades även anmäla våra lag till StafettVasan som blev fullbokat på ca en timme!!?

Zezzan skrev 2013-03-18 16:11:31 följande:

• PerG

Haha, nä.. Jag kommer nog inte ha någon chans mot dig.. ;)... Startar du i 3:an eller vad blir du seedad till? Jag hamnar nog i 5:an på förra årets resultat om jag inte lyckas springa runt 44 på seedningsloppet då jag bör hamna i 4:an..

Waimea skrev 2013-03-18 20:23:09 följande:
    Gött mos Per. Börjar bli orolig för att bli omsprungen av dig på varvet.

Blev sju mil i Sthlm förra veckan, riktigt gott. Ingen löpning i helgen som var, däremot en skööön skogstur på fina hästen igår. 

Idag lufsade jag knappa 10 km med S-E på jobbet, 61 år och spänstig som få. Gammal medeldistansare (800 m, 1500 m) och han beskrev med inlevelse mjölksyraträning: 'Jaa, alltså man körde 5 x 400 meter max. Gjorde man, som jag, 400 m på 52 sek så försökte man komma till 55 sek och hålla samtliga 400:ingar under 60. Jag kräktes aldrig men det var många som gjorde det, och efteråt mådde man så himla dåligt. Men det behövdes för att bygga styrkan att klara 800 m.' Imponerande!

Träningsplanen för den här veckan är väl att ta mig över 6 mil. Har lyckats två veckor i rad nu, får se om tre dagars snö sätter stopp för planerna. Drar igång en Varvet-träningsgrupp på jobbet på onsdag. Kul! 

• Zezzan
    PerG skrev 2013-03-18 20:39:11 följande:
    Grattis!!!

Du bor väl i Norge? Där åker väl alla skidor och "går på tur"? ;).. Bara att fråga första bästa på stan eller granne om hjälp?

Jag lyckades roffa åt mig en plats i Vasaloppet i alla fall! Platserna tog slut på 10 minuter!!!?.. Vi lyckades även anmäla våra lag till StafettVasan som blev fullbokat på ca en timme!!?
    Ja såg att platserna försvann i ett nafs. Jag nöjer mig med kortvasan. Tror kanske jag ska ta tjejklassikern nästa år. Beror lite på när vi har tentor och sånt.

Jo jag bor i Norge det stora skidåkningslandet  
Svar på tråden Löpartråden 13