Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ett annat tips inför varvet. Jag trodde göteborgsvarvet, liksom t.ex. Sthlm halvmara, skulle ha vätskekontroll med vatten i startområdet, men det hade de inte (iallafall inte förra året). Så ett tips är att ta med vatten, t.ex. i en petflaska som man sedan kan göra sig av med innan start. Jag brukar försöka äta en banan eller torkad frukt precis innan start också. Vet egentligen inte om det gör någon inverkan, men inbillar mig att det är bra iallafall. Fast det allra viktigaste är förstås att äta ordentlig mat dagarna innan.
Och så ska man gå ut lugnt i loppet och försöka hitta ett tempo som man tror sig kunna hålla hela loppet utan att gå in i väggen.
Försökte bana ny terräng i helgen med att ge mig ut på en skogsrunda hemmavid som verkade lovande. Väl mitt inne i skogen hade de avverkat träd såpass att skogsvägarna gick i helt nya riktningar. Nåväl, efter litet irrande fram och tillbaka ledde gps:en i telefonen mig rätt, haha. Kunde sen studera gps-plotten på kartan hemma och fann att jag var inte helt vilse ändå... litet längre in i skogen och en sväng på rätt ställe hade lett mig runt. Nåväl, nya tag snart på det spåret!
Jag sprang hela sommaren med halvlånga tights. Varmt ja men det fungerade. Äger inga shorts. Har dock skaffat mig tights som slutar mitt på låret nu.
Pust.. Intervallpass (5x1000m) med oönskat magknip på lunchen idag..
Kollegan tyckte 3:50-tempo så vi körde på, men min mage protesterade de två sista intervallerna. Blev ändå rätt bra fart tyckte jag ändå med 3:48, 3:48, 3:51, 3:57, 4:04...
Ska springa hem från jobbet idag också eftersom jag lämnat bilen på verkstaden och därför inte cyklade till jobbet som jag brukar (buss är ju tråkigt när man kan springa! ;)...
Ja, om man inte gillar shorts men kan tänka sig tights så finns de ju i alla möjliga olika längder!
Min shortsfobi grundade sig nog i tonåren när allt var hemskt och pinsamt. Eftersom det nu snart är 15 år sedan jag var tonåring kanske det är dax att växa upp och erkänna att ingen egentligen bryr sig mer än en själv . Tänk vad livet hade varit enklare om man fattat det då:).
Hur som helst så måste jag ju ha halvlånga tight till sommaren. Sen är det ju bara och se hur varmt det är i maj.
Läste på jobbet att det varit ett gemensamt långpass i lördags, 17-20 km i lugn takt med pauser och vätskepaus halvvägs. Kommer att vara ett varje månad. Har redan bokat in nästa:) insåg när jag kollade intarnätet att det finns en löpare sektion som fixar träningar etc på olika nivåer. Bra med stora företag, finns alltid någon med samma intressen.
Något jag ska tänka på om jag köper nya skor imorgon?
Ta på sportbh så du kan provspringa dem i butiken
För lite mer än en månad sedan fick jag en allvarlig nackspärr som ännu inte gått över helt. Jag saknar löpningen något sjukt och är inte mig själv... Nu börjar jag kanske känna att jag vågar prova till helgen, men det känns fortfarande läskigt att ta "första steget". Någon som haft problem med nacken som kan komma med "pep talk"?
Ny här i tråden så jag har bara läst senaste inläggen. Ser att några ska springa Gbg-varvet! Hur mycket har ni tränat/tränar ni nu inför loppet? Bara en dryg månad kvar nu!