• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Zezzan

Jag är anmäld till Oslo Hm. Har dock ingen kompis som är intresserad av att vara med. Pratade dock med de jag brukar sällskapsspringa med igår. Den är inte intresserade att springa HM men dem säger sig villiga att hjälpa mig med träningen dit. Så nu har vi bestämt att dem ska springa mina långpass med mig. Då kan det ju gå sakta de klarar/vill inte springa långt men först springer jag med den ena och sedan springer jag vidare till den andra och vi springer vidare på så vis ska jag få ihop längre rundor med draghjälp sedan sa den ena att vi ska springa till en slalombacke så ska hon stå och skrika på mig medan jag springer upp och ner haha, Goa vänner har jag iallafall. Eller dem kanske är sadister

• Zezzan

Tack för att ni kommer med tips och tankar Det hjälper och peppar mig. Jag behöver massa pepp. Har iallafall tagit fram GPSklockan och lagt den på laddning nu. Nu jäklar ska jag ta tag i detta igen. Har sprungit ca 5km 3 gånger i veckan i sakta tempo och snackat skit hela tiden iallafall. Så jag har inte bara legat i soffan. men det har gått riktigt sakta och har mer varit trevligt än krävande

• Daniel 723
    Zezzan skrev 2013-06-02 16:04:28 följande:
    Tack för att ni kommer med tips och tankar Det hjälper och peppar mig. Jag behöver massa pepp. Har iallafall tagit fram GPSklockan och lagt den på laddning nu. Nu jäklar ska jag ta tag i detta igen. Har sprungit ca 5km 3 gånger i veckan i sakta tempo och snackat skit hela tiden iallafall. Så jag har inte bara legat i soffan. men det har gått riktigt sakta och har mer varit trevligt än krävande
    Tre gånger i veckan är ju kanonbra!! Om du inte läst senaste Aktiv Träning så är där ett bra schema som spänner över tolv veckor som blandar intervall och långdistans. Det ska jag prova...!

(Pm:a mig om du vill att jag scannar artikeln till dig...) 
  • Monstermamman

har inte sprungit sedan varvet för över två veckor sedan. Börjar känna av ryggen igen, behöver träna regelbundet för att slippa problem (lite olika långa ben, sned rygg etc). Har de senaste 1,5 veckorna varit förkyld, först halsont, sedan snorig och nu hes som tusan och problem med bihålorna.  Så trött på detta! Försöker att leka med ungarna men även om vår tomt är minimal så är det jobbigt att jaga dem plus att bihålorna ställer till problem. 

Ville mest beklaga mig! 

• Zezzan
    Monstermamman skrev 2013-06-02 23:18:13 följande:
    har inte sprungit sedan varvet för över två veckor sedan. Börjar känna av ryggen igen, behöver träna regelbundet för att slippa problem (lite olika långa ben, sned rygg etc). Har de senaste 1,5 veckorna varit förkyld, först halsont, sedan snorig och nu hes som tusan och problem med bihålorna.  Så trött på detta! Försöker att leka med ungarna men även om vår tomt är minimal så är det jobbigt att jaga dem plus att bihålorna ställer till problem. 

Ville mest beklaga mig! 
    Hoppas du blir frisk snart och kommer igång igen
  • Zezzan

Jag var ute imorse på ett lätt intervallpass. Vill satsa på att få skön känsla och få tillbaka glädjen. 2km uppvärmning. Sedan 30 sekunders intervaller med 2 min gåvila mellan. 8 Upprepningar. 1.5 km nerjogg efteråt. Ja det blir ju inte så mycket löpnng men som sagt nu satsar vi på att få tillbaka glädjen i det hela och allt är bättre än inget  

• Anghammarad

Sprang en mil på förmiddagen men fy tusan vad tungt det var. Varmt så in i bängen och inget drag i benen alls. Över timmen.

• Ernst Hugo

9km på ca 50 min ikväll Malmömilen hägrar den 15/6 och målet är 60 min men mycket tveksamt om jag klarar.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • PerG

Om du klarar 9km på 50min är väl 10km under 60 min inga problem!? Det motsvarar ju 55min i samma tempo!

Jag tror nog att med nummerlappseffekt och lite påhejjande att du kan klara 10km neråt 50min om det inte är allt för trångt på banan!

Ernst Hugo skrev 2013-06-03 18:38:30 följande:
    9km på ca 50 min ikväll Malmömilen hägrar den 15/6 och målet är 60 min men mycket tveksamt om jag klarar.

Svar på tråden Löpartråden 13