Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

En fråga till ni som löptränat länge. Vad tränar ni mer utöver löpning? Jag måste få in mer styrketräning i min träning, men frågan är hur mycket man behöver? Har fått hem Olgas bok nu i hopp om att stärka mage, bål och rygg åtminstone (främst eftersom jag ändå fött två barn), men frågan är hur mycket styrketräning jag kan klämma in i löptränandet...? Jag tycker det är för lite "schemalagd styrketräning" på träningsprogrammen för löpning.
Hittade denna tråden nu och vill gärna vara med. Har dock inte läst igenom den :) Får jag fråga vad ni springer 5 km på?
Hur ofta springer ni och hur långt brukar ni springa? Vad blir totala km/vecka. Kompletterat ni med annan träning?
Tycker du håller en bra nivå.
Jag har opererat foten och haft gips sen januari. Inte sprungit sen december. Började smått för 2-3 veckor sen. Nu springer jag ca 2-2,5 mil i veckan. Har mest blivit 5 km slingor då foten fortfarande värker. Första passet blev på ca 28 min men igår sprang jag på 24:10 5km. Höll på att dö :) Nästa helg ska jag springa Malmömilen. Innan skadan sprang jag 3-5 mil/vecka. Max 2 mil/runda. Tog milen på 47 då. Under gips tiden har jag kört pilates. Köpte en matta och körde hemma. Superbra för bål. Kör på youtube "poppilates", hon är duktig och passen intensiva. Kör då 3-4 pass/gång.