Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
9,3 km idag. Veckan slutar på fyra pass och 30 km. Det får vara ok efter så lång vila. Fast det är jobbigt att kämpa tillbaka.
Sprang en mil idag. De sista tre kilometrarna hade jag en snittpuls på 190! Med tanke på att jag faktiskt fyller 50 nästa år så undrar man ju lite. Benen kändes dock kanon.
4 km lugnt + 2 km i hyfsad fart idag. Tror jag måste piska på lin träningskompis lite mer om vi ska ta milen under 50min..
8,5 km och det var bara jobbigt. Benen var trötta. När vänder det?!
Laddar för 3 km uppvärmning följt av 3x stege 400-300-200-100 i ökande tempo, avslutar med 2 km nedjogg. Trött och inte alls sugen, men försöker att inte lyssna på det örat. Maken är på fotbollsträning med 11-åringen och jag vill helst att han kommer hem till de två yngre innan jag sticker... Villbarasjunkanerisoffanochslöa!
Hej alla!
Jag skrev här för en evighet sen, hade tänkt att komma igång och springa men så kom en massa annat emellan, (sjukskrivning och annat trist) så det blev aldrig av. Hade som mål att springa Gbg-varvet men envis som man är så tog jag mig runt gåendes-joggandes-gåendes på tre timmar :) Nöjd med att ha kommit runt med ont i fötterna... har fortfarande lite ont i den ena, så jag har tänkt att nu ska jag börja med träningen "från början", så jag har börjat använda mig av 10K-appen och är på vecka 5. Det känns bra! Bra sätt att komma igång på, jag märker att jag orkar mer vecka för vecka, och jag är inte helt dö varje gång jag varit ute. Hade jag gett mig ut för att tok-springa och kommit hem helt slut hade det nog varit svårt att motivera mig att komma iväg igen, för det var ju så jobbigt. Men med appen blir det lite annorlunda. Dessutom en sporre att fortsätta hålla igång springsteget när man vet att det bara är nån minut kvar, då fortsätter man tills rösten i appen säger "start Walking" :)
Vad har ni andra för erfarenheter av spring- och komigång-appar? Några tips?
Ha en skön helg!
Toppen Wiem!
Segt här. Jag är trött, benen är trötta. Anar en förkylning. Ser inte fram emot Tjejmilen om en vecka. Ser det som ett rent motionspass dock. Svägis ville springa och anmälde oss båda i 65 min-gruppen typ
Igår blev det 7 km totalt 4x4min intervaller. I 4.20 fart.
Gör ni fler träningsformer är löpning? Jag simmar, igår 45 min, idag 45 min, blandat crawl-bröstsim ????????
Oj. Alla de där frågetecknen var från början en smileyfigur som simmade, hoppsan!