Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Duckan, skönt att foten hämtat sig! Hur är det med makens rygg?
Themis, bra jobbat!
Han är hemma. Korsett, rullstor och kryckor likaså. 3 mån rehab, men det ska nog bli bra till slut.
12 km idag på morgonen, lyckades klämma in en snabb km i passet med 3:49 :D länge sen det kändes så bra :D
8 km idag. Segt, men kändes ändå bra.
12 km idag på morgonen, lyckades klämma in en snabb km i passet med 3:49 :D länge sen det kändes så bra :D
8 km idag. Segt, men kändes ändå bra.
Maken har jour och grabbarna hade fotbollsträning, så dagens löppass blev i stället ett pass på crosstrainern. Knät känns ok, men jag är lite skraj...
Tack Themis! Tror foten är ok med löp igen. Kör ev det betalda Midnattsloppet på lördag. För upplevelsen, inte för att jaga en bra tid.
Laddar för långpass, men är livrädd att jag ska få ont i knät igen... Planen är att jag springer 10 km med start och mål här hemma. Vätskepaus och knäkoll innan jag eventuellt fortsätter. Mitt vanliga långpass gör att jag är så himla långt hemifrån att det blir tufft att bryta och ta sig hem om det gör ont...
Jag har inte ens kunnat springa lika ofta som jag ville (eller ja, jogga-gå-jogga-gå), och redan gör mina knän ont när jag går i trappor eller rör benen på annorlunda sätt nu (sitter med benen i kors t.ex.). Vad kan jag ha gjort för fel? Visst att jag står upp 8h varje dag iom jobbet, att jag har gått mycket utöver det på senaste tiden och sedan försökt springa, men ont i knäna ska man väl ändå inte få?
Hur undviker jag det här? Borde man försöka springa trots ont i knäna?