• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Hej! Jäklar vad här springs och händer saker.. jag har varit förkyld och börjat instruera spinning igen så det har inte blitt så mycket sprunget, men nu har barnen börjat skolan igen så nu finns det tid för lite barnvagnsjogg. 8,2 km idag, alltid något. Jag och två grannar har bildat löparförening nu, Risinge Löparkamrater så vi håller som bäst på att ansluta oss till friidrottsförbundet så vi får springa tävlingsklasser.. ?

• Duckan

Coolt Waimea, kör hårt!

Blev 7 km igår och som kompensation för den korta sträckan så ingick det två tunga backar.
    Har inte riktigt spruttat igång så som jag borde efter vilan, men men..

Fråga om skor. Jag är ju typen som fastnat för Nike och sen bara kör på det utan att ens fundera över vad som är rätt för mina fötter. Hur gör ni andra?
    Besöker Löplabbet och får hjälp eller kör ni på er egen känsla bara? Det är dags att ta tag i nya skor nu tänkte jag.

• Michael 310

Jag brukar prova lite olika typer av skor med jämna mellanrum, men återgår som regel till saucony hurricane :)

15 km avklarade idag 7 km med grabben i vagn resten utan.Känner sig så mycket lättare när man parkerat ballasten på dagis :p

• Jespis

Haha, jag gör exakt som Michael 310! Saucony hurricane passar mina fötter!

Numera köper jag skorna på nätet - nästa generation bara.

• Duckan

Nytt märke för mig, Saucony. Får scouta terrängen. När man är snabb och bra som jag måste man ha bra skor.

Vilket skömt, men ändå...

• PerG

Här ligger man i stugan i Bydalsfjällen dagen före 50k fjällultra och har fått aningar av halsen... Får se hur det känns 06:15 imorgon... ;(

• Duckan

Åh heja, jag gissar på att du är iväg PerG!!

Drog 7 km i torsdags. Lamt. Blir lite längre pass idag och imorgon hoppas jag. Brukar få feeling när vi är på landet så.

• PerG

Nej tyvärr, vaknade med halsont så jag fick ställa in. Gick upp till dromskåran (en stor ravin på banan) och hejar på istället!

Duckan skrev 2015-08-22 09:57:15 följande:

Åh heja, jag gissar på att du är iväg PerG!!

Drog 7 km i torsdags. Lamt. Blir lite längre pass idag och imorgon hoppas jag. Brukar få feeling när vi är på landet så.

• Jespis

Springa långpass i värme är ingen hit, men ska man vänta ut kvällskaoset bland småtrollen hinner det bli riktigt mörkt. Jag skulle ha tagit två varv i elljusspåret i efter en timme, men tordes inte riktigt i skymningen... Ensam i skogen på kvällen är lite obekvämt, tråkigt nog! Blev 15 km i stället för 20.

Svar på tråden Löpartråden 13