Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vi har fått maken uppgraderad till samma startgrupp - känns skönt att slippa undra om han hinner ikapp! Nu ska vi gå och ta en kaffe medan rummet blir städat, sen är det vila som gäller!
Lycka till, Jespis!
4h nattsömn och noll matlust vid lunch var ingen jättebra uppladdning. Jag sprang på bra i 13 km, sen tog jag slut. Sprang från vätskekontroll till vätskekontroll och gick en bit emellanåt. Lite förbannad när jag kom i mål på 1:51:56 - tidigare pb var 1:55, så det var ju en förbättring. Men OM jag fått sova inatt, OM jag ätit lite mer under dagen och OM det inte varit motvind stora delar av loppet... Måste helt enkelt göra om det nästa år! Maken gick i mål på 1:36:33 och vill testa igen i en bättre startgrupp, för han upplevde att han hamnade bakom bromsklossar.
Nu är jag så trött. Vi har varit ute och ätit och jag orkar inte ens ta av mig jackan -än mindre ta av mig resten av kläderna eller borsta tänderna! Snark!
Jättebra kört Jespis! Vinden var hemsk idag och jag sprang inte ens.
Jag är med nästa år med sikte på under 2 tim.
Ursäkta den oinvigde, men vad var det för lopp du sprang idag, Jespis?
Wiem, Stockholm Halvmarathon
Duckan, min man kollade elitens resultat och de var 4-10 min sämre än i fjol, så förhållandena var inte ultimata. Men det var skönt att komma i mål!
vart en mil på löpbandet efter jobbet nu på morgonen . Stegrande fart från 5:00-4:00 sluttid 46:38 blrjar gå bra igen, så snart bryter jag väl ett ben eller nått liknande ;)
Sprang också halvmaran igår. Skall köra Lidingöloppet om två veckor så jag hade inga planer på att ta ut det sista. Gick nog ut lite för lugnt med tanke på att jag sprang andra halvan tre minuter snabbare än första. Gick trots det i mål i mycket gott skick på den snabbaste tid jag gjort på mina tre försök i detta loppet. Så jag är mycket nöjd.
Anghammarhad, grattis!
Själv fortsätter svackan. Masade mig ut på 5,5 km innan middagen. Vet inte vad som hänt riktigt med motivation och kondition. Sprungit i tre år och det går bara bakåt.