• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Anghammarad

Sista långpasset idag inför Stockholm Halvmarathon om två veckor. Det blev ? 21,1 km... Inget att dricka med mig så soppan tog totalslut sista kilometern. Avslutade med att springa raka vägen ut på en brygga nära där jag bor och göra en volt rätt ner i vattnet, med skor och allt.

• Wiem

Det lät riktigt gott, Anghammarad, att volta rätt ner i vattnet!

• Jespis

21,15 km idag. Träningsprogrammet sade 17 km, men vädret var bra och det kändes bra att testa. Knappt två v kvar - och jag kommer att överleva även i år! Jag sprang i mysfart och var inte andfådd en enda gång. 2h02 tog det för snigeln att ta sig runt idag - och knät höll!

• Wiem

Känner mig nöjd! Är på dag 3, vecka 5 i 10K-appen och då var det springa 20 min utan stopp o det fixade jag! Vi är visst på rätt så olika nivåer :) i den här gruppen men jag känner mig så nöjd att framstegen märks av! Första veckan var ju springa 90 sek...
    Fast såklart funderar man ju på om man nånsin kommer komma till målet att springa 10 km... Sen 21 km :D

• Jespis

Wiem, vi är väldigt olika - men detta är nog en av Familjelivs trevligaste trådar!

• straight arrow
    Wiem skrev 2015-08-30 15:51:03 följande:

Känner mig nöjd! Är på dag 3, vecka 5 i 10K-appen och då var det springa 20 min utan stopp o det fixade jag! Vi är visst på rätt så olika nivåer :) i den här gruppen men jag känner mig så nöjd att framstegen märks av! Första veckan var ju springa 90 sek...

Fast såklart funderar man ju på om man nånsin kommer komma till målet att springa 10 km... Sen 21 km :D

10k-appen, vilken är det? Jag har sett en som heter c25k
    It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • Duckan

Jespis, att kalla 2,02 för att snigla känns som en käftsmäll i mitt förkylda plyte!! Inte en meter avverkat sen i tisdags!

• Jespis

Förlåt, Duckan! Försökte inte alls vara kaxig! Maken sprang 15 km på 1:05. Honom är jag skitsur på! Haha!

• Duckan

Nej, för fasen Jespis, du är så jädra duktig!! Jag har en dipp, men kommer igen!

• Themis

Är det någon av er som har testat appen "Zombies, run!"?

Det låter himla roligt, den kostar några spänn och jag läste någon som rekade men jag bara undrar om någon här har testat?Skrattande

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
Svar på tråden Löpartråden 13