• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Wiem

Yeay! Idag klarade jag 5 km utan ett enda stop! 34 min tog det så det finns ju att förbättra men vad gör det, så nöjd att ha tagit denna milstolpe :)

• Duckan

Vad härligt Wiem!

Sjukdom här så inget lopp idag. Irriterande. Mina vänner satte fina rekord på milen då detta är ett sk lättlöpt lopp,

• Jespis

Här löps inte alls. Vaden känns fortfarande så fort jag gör en ansats att springa lite, så jag törs inte. Promenera går bra, men är ju inte lika tillfredsställande...

• Wiem

Åh, trist med sjukdom och krånglande vad. Hoppas det ordnar till sig snabbt.

En helt annan fråga, nån som kan tipsa om bra löparlåtar att lägga till "spring-listan"? Jag är värdelös på att komma ihåg artisters namn så lite tips tas tacksamt emot :)

• Duckan

Jag springer utan musik så jag har inga tips så här direkt, men på Spotify finns väl rätt bra listor med spring-musik?

• Waimea

Trist m förkylning, Duckan. Wiem, om du kan tänka dig nördig hårdrock så Carolus Rex med Sabaton. Perfekt bpm för snabbdistans ????

Har kommit igång med löpningen nu, fem mil förra veckan, 3,5 denna... och ett satans ryggskott fick jag igår. Typiskt.. Idag kiropraktor, förhoppningsvis ok inom en vecka.. Laddar för det fabulösa loppet Jämjöhalvan, min första halvmara på typ fyra år.

• Duckan

Damn it Waimea, 5 mil?! Jag känner mig urkass. *host host snörvel snörvel*

Ska ta tag i mig själv när jag är kry och har varit i Palma med jobbet över helgen.
    Det är dags att börja tänka på 2016 års lopp

• Waimea

Krya på sig Duckan!

I veckan godkändes vår ansökan om löparklubb så nu finns IF Risinge Löparkamrater ? vi hade tre startande i Växjö Marathon, kul! Själv har jag moffat godis i helgen, varit hemma i Dalarna och inte tränat ett skit på en vecka mer än tömkört hästen en gång, men nu är ryggskottet snart borta. Tänkte jogga försiktigt ikväll, 5-6 km, och sen stretcha säte och köra lite bålstyrka.

• Duckan

Så, efter snuvan och fem dagar med syndigt leverna så bkev det 9 km idag. Hann bli mörkt och det gillar jag ej.

Svar på tråden Löpartråden 13