Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Nope, inte Lidingö. Tjurruset och Hässelbyloppet är det sista för i år. Sen måste jag anmäla mig till vårens grejer så jag håller ångan uppe. Svalt just nu.
6 km igår och Cardio GRIT idag. Överväger att prova ett långpass på söndag. Har två timmar att slå ihjäl medan dottern är på kalas på söder.
Vet bara inte hur jag springer bäst. Hornsgatan är utgångspunkt.
Såg fram emot att få springa utan krav och press, men har ont i en vad. Skit också!
Det är ju crap Jespis! Ta din tid och vila lite så är du på banan snart igen.
Härligt Duckan! :) Tjurruset verkar tufft, har aldrig sprungit det. Spännande att det är på olika ställen från år till år! Hässelbyloppet ska jag också springa, det är ett väldigt trevligt lopp tycker jag. Lidingöloppet var roligt, men stundtals tufft med alla backar. Perfekt löparväder var det också! :)
Åh vad segt Jepsis! :/ men försök att låta kroppen läka innan du kör på för fullt igen. Löparsäsongen börjar ju lugna sig nu vilket kanske kan vara lite skönt om man tex har en skada...
Runningchick, jag har inte tagit ett enda steg i terräng så det blir tufft för mig att klara det.
Lidingöloppet igår för första gången. Var väl en sådär upplevelse. Jag var förberedd på att det skulle vara kuperat men hade inte väntat mig att det skulle var så mycket jättekorta och jättebranta backar. Det var nästan så att nedförsbackarna var värst för man fick ingen vila där heller eftersom man var tvungen att bromsa hela tiden pga att det var så brant och dessutom gjorde det ont i tårna. Framsida lår var helt slut efter två mil.
Anghammarad, hört att Lidingö är tufft.
14 km på söder idag. Många uppförsbackar och lite motvind gjorde det tungt. Många fula halsdukar i farten också
Här kommer en fråga från mig som är nybörjare på det här med att springa ???? Jag använder ju mig av 10K-appen och är på vecka 7 dag 1, och då är det 4 km på 25 min som ska avverkas under veckan. Idag sprang jag 3,6 km på 25 min, alltså är jag lite långsammare än appen "tänkt sig". Efter den här veckan är målet i appen att jag ska springa 5 km o sen börjar träningen mot 10 km och jag tjuvkikade lite framåt och såg att det går från att träna ca 30 min till 40 och 50 och 55 min på ganska kort tid. Därför undrar jag, hur ska man tänka, är det bäst att hålla sig kvar och repetera vecka 7 tills 5 km känns ok, med tanke på att jag är långsammare än vad som "förväntas" eller kommer det lösa sig när jag springer vidare med appen? Är lite rädd att jag kommer tappa sugen om det blir för jobbigt för fort eller tänker jag fel då? Hur hade ni tänkt?