Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
7 km innan middag. Måste bli lite längre sträckor nu.
Häromdagen sprang jag ensam i Liljansskogen och mötte en tjej som promenerade med en hund. Jag stannade och pratade lite och hon berättade att de var en löst gäng tjejer som sprang ihop ibland. Hon tog mitt nummer och idag följde jag med dem ut och sprang. Superkul med sällskap!
Vad bra Chianti!
Tack för musikförslag och pepp :)
Igår blev det 5 km kände mig seg så det gick inte så fort men vad gör det, jag är nöjd att jag lyckas springa 5 km utan att stanna. Däremot mindre nöjd med att jag fick ont i axlar och överryggen som sen blev värsta huvudvärken. Vet inte om det kanske är jag som spänner mig när jag springer?
Vad bra att hitta löparkompisar, Chianti! Jag gillar inte att ge mig ut när det är mörkt. Har nojjor för otrevligheter. Hur gör ni på vintern i mörkret? Springer oavsett eller blir det löpband?
Wiem, jag springer inte i mörkret helst och om så, inte senare än kring 17-18 när det är folk i farten. Blir bandet och ute på helgerna, om det är halkfritt.
Ja, det där med löpband har jag funderat på. Hur ska man tänka för att det ska likna "utespring" lite mer om man inte vill använda nåt förinställt program? Jag har gjort det en gång och say no more... Det kunde blivit ett skrattretande you-tubeklipp :D
Det finns förresten en app som heter Not Alone, jag har inte testat den själv än men den ska fungera som så att man lägger in en anhörigs mobilnummer och om det händer nåt så rycker man ut hörlurarna ur telefonen och då skickar appen ett sms till det nummer man angett med koordinater var man är.
Om man inte har musik när man springer kan man ju bara ha lurarna inkopplade som en säkerhetsgrej.
Ska ladda ner den nu!
När jag kör på bandet matar jag bara på. Tycker att det är så jädra svårt att orka lika mycket pga av det monotona. Höjer och sänker farten. Får för mig att jag ska gå. Jag har helt enkelt inte disciplinen att bara köra där. Jag hoppas på att jag ska ha bättrat mig lite nu till vintern. Funderar dock på att köra nån slags intervaller istället för att få det överstökat de gånger jag måste vara där.
Jag hatar bandet om det inte gick att läsa mellan raderna
.
Vad bra Chianti!
tillbaka efter 5 löpfria veckor, sprang milen idag efter jobbet grymt skönt! Måste se till att hitta nån bra tid och springa på bara. Det är ett rent helvete att gå från att jobba 2v ledig 4 v till ett vanligt 7-16 jobb :/ hinner ju ingenting längre :(
När jag kör på bandet matar jag bara på. Tycker att det är så jädra svårt att orka lika mycket pga av det monotona. Höjer och sänker farten. Får för mig att jag ska gå. Jag har helt enkelt inte disciplinen att bara köra där. Jag hoppas på att jag ska ha bättrat mig lite nu till vintern. Funderar dock på att köra nån slags intervaller istället för att få det överstökat de gånger jag måste vara där.
Jag hatar bandet om det inte gick att läsa mellan raderna .