Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag rekommenderar stretching!
www.letro.se/ssok/bilagor/b340StretchingLöpningskador.pdf
Läste det jag med, men har inte hittat nån övning som "tar" på det onda. Är det strunt samma och bra ändå?
Stort tack för länken Jespis
Här hittade jag lite information om vad som kan göras och det här låter mer hoppfullt än vad jag läst innan. http://www.time-to-run.com/se/skador-behandling/de-5-vanligaste-skadorna/itb (Det var här de sa att det ej är löparknä)
Jag äter en kur med Voltaren och vilar sen försöker jag lite försiktigt att jogga igen. Min smärta är inte sådan att jag skriker när jag springer, men det gör ont.
Shit vad jag är trött! Joggade 4 km som uppvärmning före gymet, körde rörlighetsövningar. Kände mig lite oinspirerad och när en gympaledare jag känner skulle hålla i lunchpasset hamnade jag där i stället, men hann ändå med mitt styrkepass innan dottern skulle hämtas. Men sen tog jag tokslut!
Bra jobbat Jespis!
Status är detsamma här fortfarande. Tänkte gå på mitt grit-pass ändå idag, men jag tog några danssteg på aw´n igår och det är sämre idag. Anar då hur det ska kännas efter ett pass med hopp och knäböj.
Jädra skit rent ut sagt. Tuggat Voltaren och smort in med detsamma, inte hjälpt känns det som.
Försöker stretcha, men det tar inte på rätt ställe.
Ligg lite lågt med att stretcha. Jag tänker att inflammation triggas av det också så här i det "akuta" skedet. Min egen tanke - har inte bollat med husortopeden. Vila och ibuprofen i en vecka, mjukstart och stretching när du är smärtfri. Hur trist det än låter...
10 soliga km idag - och nu har vi Sportlov och jag tänker träna massor! Underbart!
Sportlovet är slut här och jag har inte sportat någonting alls.
Provade 4,5 km igår och nja, det går ju att springa, men det kändes hela vägen och efter 4 km så eskalerade det lite och jag vände hem.