• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

7 km idag. Många backar. Benen var med på noterna, men inte magen. (Tror att problemen beror på ändrad kosthållning, men lik förbannat jobbigt.)

• Jespis

Min träning är så mycket roligare nu när jag varierar mer - föga förvånande, men ibland är jag nog lite trög!

Hoppas och tror att årets löpning kommer att gå bättre och lättare och vara roligare med denna uppladdning!

LÄNGTAR till träning! Igår Intervall Flex och lätt blodsmak i munnen, imorgon gymet. Får se om jag kör lite styrka hemma ikväll också - fick ett Maq-program av instruktören i gymet.

• Duckan

Jag måste peta in lite intervaller fast jag har kämpat emot så länge. Jag är inte så lite trög och envis. Tyvärr.
    Idag får jag en tur igen då dottern är på fotboll. Brukar hinna 8-9 km.

• Duckan

9 km i stan, backe upp och backe ner. På lördag hoppas jag orka 15 km. Det får ta den tid det tar.

• Jespis

Familjens förkylning försöker ta över min kropp, men jag är envis och kämpar emot. Skippar motvilligt gymet idag och tar en fastedag (har inte haft en enda förkylning som brutit ut sedan jag började med 5:2 i maj 2014 och hoppas trenden håller i sig!) - håll tummarna!

Svar på tråden Löpartråden 13