Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Läskande, det är inte omöjligt att det blir ett Vårrus med en kompis som vill komma igång med löpning.
Dock springer jag inte alls just nu så vi får se hur illa det hinner bli med konditionen.
Kan inte påstå att det är bättre alls trots vila. Kör övningar, stretchar och donar, men det är samma ilande.
Usch då. Du har gjort illa dig?
Jag har ådragit mig en liten skada, inget allvarligt. Gör dock ont så jag pausar lite från löp just nu Läskande.
Jag förstår. Hoppas det blir bra snart!
Jag tror att jag lovat en kompis att bilda lag med henne och några till på Vårruset. Har inte sprungit det förut, men det kan nog bli kul - även om sträckan inte är så utmanande.
Jespis, välj en bra fålla att starta i om du ändå vill göra en bra tid. Herre, vad trångt det var tyckte jag. Rikgit irriterande för jag satsade på pb på 5 km den gången. Det blev det inte kan jag säga.
Vilan går vidare, men ilandet kvarstår. 3 mån kvar till maraton. Det känns sugit.
Jag sprang vårruset förra året , tycker det var kul. Stod då i led 2? Iår blir det första led i sånt fall. Startade 5min efter första led i fjol och kom i kapp massor av folk, lite irriterande. Jag ville också springa på för att få en bra tid till sidening till tjejmilen.
Lediga dagen vaknade jag tidigt, tidigt och erbjöd mig att följa 7,5-åringen till skolan. Gick vidare till gymet och skulle bara göra lite rörelseövningar och styrka, men när jag värmde upp på löpbandet kändes det så lätt och bra i kroppen, så jag körde 30 minuter ganska intensivt. Jag som kände mig lite tussig i morse och kände ngt i halsen. Killar fortfarande lite i halsen, men känner mig inte svag eller sjuk.
Kör 5:2 sen ett par år tillbaka, men tycker ibland att det är svårt att kombinera med träning. Idag var jag dock på gymet drygt 90 min totalt på fastande mage och det kändes hur bra som helst! Ville gärna fasta idag för att det brukar funka mot förkylning (har inte haft en enda förkylning som brutit ut sen jag började med 5:2), så jag testar. Går jag över 500 kcal så gör jag.
Vilken bra morgon Jespis!
Jag funderar på att prova ett löp i helgen, bara för att. Är inte ett dugg bättre tyvärr. Det är värst morgon och fm och sen är det som att jag "går igång" under dagen och det blir lite bättre, men det är ju långt ifrån bra ändå och varje steg känns och löpsteg ännu mer.
I torsdags hann jag 6 km medan dottern simtränade. Solen sken och vägarna var snöfria. Bortsett från att jag fick stanna två ggr och skaka gruset ur skorna var det ljuvligt! Idag vaknade jag till ett snölandskap. Suck! Visst, bra att det finns snö till påsk, men när jag fått vittring på våren så vill jag ha den!! Blev gymet idag. Värmde upp med 10 min på löpbandet, körde igenom hela kroppen och sprang sen 30 min till. Skön känsla! Nu vet jag inte om jag vill ta mig ur soffan mer idag, men det känns helt ok!
Hur går det Duckan?