• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Super-depp. Inte bättre nånstans. Tänkte prova lite lätt idag, men jag gav upp rätt direkt. Det känns fel att springa med smärta. Gick hem och gjorde burpees och knäböj istället.

• Duckan

Tack för att du frågar Jespis

Har du några lopp på g i vår/sommar?

• Jespis

Var lite sugen på halvmaran i Sthlm, tjejvarianten vad den nu heter. Men så var jag ju skadad i höstas och är lite rädd att hamna där igen... Här i Jämtland dröjer det ju tills det är snöfritt, så de där riktigt långa passen får vänta. Just nu är jag nöjd att ha återfått löparglädjen och satsar på att variera träningen så att jag är allsidigt tränad när säsongen drar igång på allvar. Och så har jag ju 10 v med Lena Gavelin med start efter påsk! Men nej, inga lopp ännu.

• Jespis

För mycket snö för att jag ska vilja springa ute, trots vårdagjämningen. Blä! Känner av höger vrist, eller snarare utsidan av den. Maken säger att det tyder på instabilitet och jag pronerar en del - och borde använda löparskorna på löpbandet. Hmm. Gör ni andra det? Har ju andra inneskor, men de är inte alls lika stabila. Vi tror också att det kan vara ett par av mina styrkeövningar som spökar, men då är det nog mer träningsvärk - och det är ju bara bra. Nåja, får väl vänta och se - men tålamod är ju inte min bästa gren om man säger så...

• Duckan

Jag har löparskor på bandet. De har jag även på mitt grit-pass. Används som innesko helt enkelt.

• Duckan

Gick till Sats idag och skulle cykla, men det gav mig bara ångest, haha..Klev på bandet och gjorde en variant. Joggade 500 m, gick 500 m med 5,0 lutning och körde så i 40 min. Det kändes okej ändå. Kan jag på detta sätt behålla lite av flåset?

• Jespis

Har du provat crosstrainer? Bra sätt att hålla igång flåset, men utan de elaka stötarna. Men - om möjligt - tristare än löpbandet t.o.m.

• Duckan

Får prova ct'n också. Har ändå ett litet hopp Whhm i april. Utan rekord, men att klara det.

• Jespis

Har träningsvärk i fötterna och vristerna. Tror att Draken är boven! Haha!

Har gjort den ett tag, men sista gångerna har jag tagit av skorna och då känns den mer.

Svar på tråden Löpartråden 13