Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Åh kul! Nåt mål med gruppen?
Intervaller dag två på bandet betyder ont i knäna. Bandet är inte bra.
Måndag kväll 18.30 - 19.45 – Medel- Vana löpare
Max 30 deltagare. Passet utgår från Rådhuset samt från ÖSK. På detta pass är vi minst två ledare. Vi delar in gruppen under passet i två grupper, Medel och ”Tuff” grupp. Första passet kör vi uppvärmning med jogg samt löpskolningsövningar innan vi tittar på löpteknik och kör ”löptekniksintervaller” – alla efter sin förutsättning och nivå.
Medelgrupp: För dig som tränar någon eller ett par gånger i veckan, har sprungit tidigare och vill utvecklas ett steg till i din löpning. Målet är att kunna springa 5-10 km.
Van löpare: För dig som tränar regelbundet och vill höja nivån genom att lära dig bättre löpteknik, fler träningsformer och att träna i grupp. Målet är att förbättra din miltid och kanske springa längre lopp, upp till maraton.
Kul! Fast det känns som att du är överkvallad Jespis? Halvmara på fin tid. Har du gjort en hel mara?
Nej, jag har inte sprungit längre än halvmaran - i nuläget är det vad min kropp pallar. Jag tycker att långpass sliter lite mycket på kroppen... Hoppas kunna känna annorlunda efter den här vintern och våren med mer styrka och omväxlande träning, men nöjer mig med halvmaran!
Det är ju jättebra kört och bra att kroppen säger till vad den mäktar med. Att göra en hela är inget måste i livet.
Blev ingen löpning alls i helgen. Igår snöade det på tvären och var så där otrevligt. Hann inte till gymet, så jag tränade styrka hemma. Idag var det en gästinstruktör på Friskis: 90 min effektstyrka och yoga. Känner redan att jag kommer att vara öm i kroppen imorgon!
Här var det festligheter både fredag och lördag så endast 8 km idag. Det kändes bra i alla fall.
Ingen löpning, men 1h rask promenad och ett Intervall Flex-pass. Skulle ha skjutsat 9-åringen till innebandyträning, men han var lite trött och blek efter läkarbesök och provtagning, så han fick stanna hemma och jag fick träna - hurra!
Ta mej tusan, det går framåt! 8 km i lite snabbare tempo än på länge.
Åååh, dragit på mig min första löparskada. Överbelastning gissar jag och ont gör det.
Kände av det på bandet i veckan och igår körde jag 15 km och det var inte så klokt kände jag efteråt. Nu får jag vila några dagar.