Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Nu är tanten het! Körde intervaller på bandet och vips hade 40 min passerat.
Hängde på låset när gymet öppnade i morse. Körde mitt styrkeprogram och sprang 30 min på löpbandet i lagom lufsafart. Om kroppen känns ok siktar jag på en löprunda ute imorgon.
10 km på em. Jag föredrar att springa på fm, men ibland får man ju anpassa sig efter familjen. Kändes bra flåsmässigt, men kände av höger knä och viss stelhet i vänster vad. Hoppas det var ngt väldigt tillfälligt... Hade gärna sprungit längre annars, men nu vågade jag ju inte det. Morr!
Katastrof för mig igår!
Gav mig ut för att finna mig hemma endast 3,6 km senare. Magen igen.
Denna vecka är lite strulig med tid så jag vet inte hur jag ska lägga upp den, men nåt pass blir det såklart.
Jobbigt med löparmage! Jag har varit ganska förskonad, peppar-peppar...
Friskis idag med sonens lag - veckans lyckopiller! Känner lite i knät fortfarande, så jag ska nog ta fram mitt knäskydd igen.
Jag köpte nya skor nyligen. Var på Runners store och valde en sko från New Balance för att prova nåt nytt. Hmm, jag borde hållit mig till mina Nike Pegasus. Simpla skor, men den passar min fot. Denna nya är så dämpad att jag upplever den som väldigt hård. T.o.m så att jag får känningar i den hälen jag skadade i somras.
Ska man bita ihop och köra vidare och låta foten vänja sig eller ger man upp och köper nya direkt?
Kort lunchpass idag. 1 km + 6 intervaller á 2 min + 1 km.
Jag skulle byta skor - är livrädd för såna känningar!
Åååh, inte svaret jag hoppades på
Får ta en seriös funderare.
Vår kommun har ett avtal med Lena Gavelin och för 200 kr kommer jag att gå löparkurs i grupp 10 måndagar från v 14. Vi är 4 st från jobbet som ska gå och det känns både läskigt och galet kul!