Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Herregud, min balans är så kass att jag nog skulle tippa framåt
Måste ju prova hemma ikväll.
Benet är inte sämre av gårdagens lilla tur på bandet. Naprapaten sa ju att det är fritt fram för löp, hur mycket jag vill, men alla runtomkring mig säger att det bara är dumt när det gör ont. Jag skyndar långsamt tänker jag.
Den är lurig, men oj vad vristerna får jobba! Gör 8 per ben (ett i taget) och upprepar 3 ggr.
Är på gång att börja springa. Tips på hur jag kommer igång utan att ge upp direkt? Intervaller springa/gå?
Heja Blicka!!
Jag har inte använt den själv, men många säger att 5k-appen är bra hjälp. Då får du guidning hur du på några veckor ska klara att jogga 5 km.
På mitt pass idag var det flera övningar som gjorde mindre ont. Jag blev så glad och hoppas att det håller i sig!!
Heja Blicka!!
Jag har inte använt den själv, men många säger att 5k-appen är bra hjälp. Då får du guidning hur du på några veckor ska klara att jogga 5 km.
På mitt pass idag var det flera övningar som gjorde mindre ont. Jag blev så glad och hoppas att det håller i sig!!
Blicka, du grejar det ska du se. Skriv in dina resultat och göromål här så peppar vi!
Välkommen hit Blicka! Lycka till!
Härligt att det känns lite bättre, Duckan. Bli nu inte för ivrig!
Här började dagen med promenad till skolan med 7,5-åringen och vidare till gymet. Vaknade med huvudvärk, men drack en liter vatten och lade mig en extra stund innan vi gav oss iväg. Hoppade över frukosten. Värmde upp på löpbandet i 30 min. Har haft lite ont i fötter och vrister några dagar, men det kändes ok. Körde mina rörelseövningar och styrkeprogrammet och stretchade genom hela kroppen. Hem till dusch och åt en kvarg. Funderar på om det blir en fastedag idag - kan den här godisråttan behöva före påskorgien... Nu sitter jag i soffan och väntar på Ica Maxis hemleverans av vår stora påskhandling.
Jag rullar vidare på foamrollern (Aj, det gör satans ont) och gör mina övningar. Ska lugna mig med rent löp ett tag till, men provar nog gå/joggen idag.
Hej löparvänner!
Har liksom glömt den här underbara tråden. Har kommit igång ordentligt med träningen nu, även om kvalitetspassen lyser lite med sin frånvaro.. hrm.. ska springa Växjöloppet och Gbgsvarvet i vår, har seedat upp mig på varvet med 1.41 på en halvmara i november. Försöker springa 3-4 mil i veckan och kombinerar med styrka 2 ggr/v för att klara mig undan skador. Ja, och så hästen 1-3 ggr/v. Och tre barn och numera heltidsjobb med föräldraledig make. Hur går det för er?
Välkommen tillbaka, Waimea! Duckan och jag har varit ganska ensamma här ett tag, men jag tänkte nog att våren töar fram en och annan löpare snart! Härligt!
Jag drabbades av gubbvad och slet dessutom sönder höger vad på ett Friskispass i höstas, så jag har tränat alternativt. Har börjat styrketräna - det trodde jag aldrig skulle ske! Nu känns det bra, kroppen känns stark och frisk och jag är hoppfull. Här på Frösön har vi dock mycket snö, så det blir inga toppenpass ännu - men snart!