Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hejhej!
Jag skulle lasta min häst för ett veterinärbesök i torsdags.. Vi höll på i fyra timmar innan hästkräket gick på, och mitt i allt försöker jag flytta honom åt sidan, och drar knäskålen ur led. Hejdå säsongen 2016, hejhej knäskydd, kryckor och rehab
Duckan; jag sprang min första mara på Ipren, hade ont i hälsenorna och falsk ischias. Innan dess hade jag löparknä. Det blev en låååång alternativträningsperiod. Båda gångerna. Ta der lugnt och testa något nytt!
Waimea, fy tusan det lät inte skönt alls det där med en knäskål ur led! Krya, krya!
Jag har bestämt mig för att lyssna på er alla som säger nej.
Jag går på pass, kör lite pw i uppförsbacke på bandet, men jag springer inte. Gör mina övningar såklart.
Har lagt mina lopp åt sidan och nu känns det lite befriande att säga Nej, jag kommer inte att delta.
En fråga, normal läketid, vad är den? Nätet säger 6-8 veckor, men det verkar inte stämma då jag redan är inne på vecka 6 tror jag.
Har känt mig tussig några dagar, trott att familjens förkylning skulle komma och ta mig... Idag är det löparkursens andra lektion. Sist glömde jag hur man gör när man springer. Idag är det intervaller - det kan ju gå hur som helst, haha!
Lycka till Jespis!
Hejhej!
Jag skulle lasta min häst för ett veterinärbesök i torsdags.. Vi höll på i fyra timmar innan hästkräket gick på, och mitt i allt försöker jag flytta honom åt sidan, och drar knäskålen ur led. Hejdå säsongen 2016, hejhej knäskydd, kryckor och rehab
Vecka två gällande löpning börjar med förkylning, tjock i halsen o ansträngda luftrör (har astma). Så tråkigt... Blir promenader så länge.
Korta intervaller - jag kroknade lite, men shit så mycket man pressar sig när man springer med andra! Pulsen var uppe i 194 som bäst/värst - men jag kände att jag hade ngt skit i kroppen.
Lätt att tappa hållningen och löpsteget när man blir trött - bra med slavdrivare med koll!
Jag funderar på att testa intervallpass i grupp på Sats sen när jag är i gång igen. Jag kan nte pressa mig sjäkv alls har jag märkt.
Hurra
jag sprang mitt första långpass igår sen omstart
eller ja ett kortare långpass
11 km!