• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

luzorsus: är något fel med fb, jag kunde varken bekräfta eller skicka inbjudan. Kommer senare

Så, nu får ni det bekräftat, jag är lite väck. Har nämligen fått sug på en liten till. Hur knäpp är jag på en skala? nu blir det ingen mer (jag lovar ), men suget har kommit tillbaka.
    MEN samtidigt känner jag en stark längtan till när nästa sommar när E är 1 år och jag är fit igen och jag INTE är gravid
    Längtar till när dom alla är lite större och det är slut med blöjor på alla, om inte annat. Kommer nog sluta amma E om en månad så då ska jag börja ta tag i träningen ordentligt. Nu blir det bara att promenera mestadels. har ingen tv så det blir inget på cykeln heller (kan ju inte sitta på den och stirra in i väggen, sååå roligt är det inte ).

Det låter kul med Jönköpingsträff. Hoppas ni får ihop det

Jag ska till gbg nästa vecka, någon som vill träffas då?

• RosaNapp

luzorsus: du är med i gruppen? du måste söka på augustimammor 08 så hittar du gruppen Där kan du läsa om olika dilemmor.

Kesso: är osäker på vem du är, sorry. Pma mig.

• Vilda Tiger

Rosa
    Ja, jag vill! Vilken dag kommer du?

Tjohoo! Jag har nått ett delmål i viktkampen! Har gått ner nääästan 5 kg nu och under ett hemsket sifferstreck. Känns jättebra! Nu är jag mer peppad än någonsin att fortsätta mina promenader.

Här rullar det på, bokstavligt talat. VI köpte bil i veckan och jag är löjligt euforisk över den frihet som det gav för mig. VI ska inte börja tokåka överallt nu men jag KAN och det är skillnaden.

• RosaNapp

VT: vet inte exakt vilken dag än, men hoppas det går att vi kan träffas när jag vet

Gott med bil

• Vilda Tiger
    RosaNapp skrev 2010-08-07 10:01:51 följande:
    VT: vet inte exakt vilken dag än, men hoppas det går att vi kan träffas när jag vet

Gott med bil
    Hör av dig då du vet. Jag kan inte tisdag eftermiddag, iaf inte före tre. Jag ska till bvc klockan två. Men annars tror jag inte vi har ngt uppbokat mer än läkarbesök tidigt fredag morgon, men det är redan vid nio.
  • MissHellen

Vad skriver man på dopkortet? "Grattis på dopdagen"?

• Vilda Tiger
    MissHellen skrev 2010-08-07 10:57:42 följande:
    Vad skriver man på dopkortet? "Grattis på dopdagen"?
    Ja, varför inte?
  • sthlmstjejen

Rosa: Vad säger L om en till? Tror att det där suget är större hos vissa än andra. Själv har jag saknat graviditeterna tidigt efter förlossningen men sen så kommer jag på att jag måste orka ta hand om barnen jag har också haha! Men färdig är jag inte... än!

VT: Bra med bil! Men jag måste erkänna att jag blev förvånad att ni köpte en, trodde att det var en principsak för er att vara med i en bilpool, att ni var miljökämpar Inget du har sagt nåt om, jag har bara trott det. 

• Vilda Tiger
    sthlmstjejen skrev 2010-08-07 19:35:23 följande:
    Rosa: Vad säger L om en till? Tror att det där suget är större hos vissa än andra. Själv har jag saknat graviditeterna tidigt efter förlossningen men sen så kommer jag på att jag måste orka ta hand om barnen jag har också haha! Men färdig är jag inte... än!

VT: Bra med bil! Men jag måste erkänna att jag blev förvånad att ni köpte en, trodde att det var en principsak för er att vara med i en bilpool, att ni var miljökämpar Inget du har sagt nåt om, jag har bara trott det. 

Ja, det ÄR så... vi lever så miljövänligt vi kan. Nu kommer det inte vara så ett ta framöver. VI har sagt att vi har bil i några år och sedan ska vi överväga om vi kan klara oss utan igen, då  barnen inte behöver bilstolar så fort man ska iväg. Äh, vi har slagits med oss själva över det här, velat fram och tillbaka. Jag känner en frihet med bilen nu men samtidigt våndas jag över själva grejen. Att den är begagnad och att dne går på gas gör det lite lättare, dock. Jag hade aldrig köpt en ny bensinbil... eller etanol.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11