• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kesso

2 barnsmamma84: Du är 3 veckor exakt före mig. Går in i v. 18 i dag. Ska på Ul om 5 dagar.

• 3 barns mamma84
    Kesso skrev 2010-08-04 20:03:18 följande:
    2 barnsmamma84: Du är 3 veckor exakt före mig. Går in i v. 18 i dag. Ska på Ul om 5 dagar.
    Stort grattis ååh Ul ska du se vad det är för skön ?
    Hur är graviditeten ?
    Kram
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

A försöker prata mer och mer, men något språköra har han inte
    fast han säger bra med rullande R!

Har börjat fundera lite på vad man ska ha att bjuda på när han fyller. Tårta absolut, men maten? Jag vill inte bara ha en massa kakor, det blir så mycket socker.

grattis till alla som fyllt! Tänk att tiden går så fort. A är ju en av dom sista ut i tråden så han blir ju 2 först om en månad

Hu, snart börjar E och V på förskolan. A säger nu till alla gånger han är blöjfri om han behöver kissa/bajsa  och har tom börjat gå på pottan själv så det går också framåt. Och E blir större och kan mer han också. det går så snabbt!

Icag är jag väldigt ledsen och besviken, men tar det på fb.

• jeng

rosa,
    vi ska ha förstärkt fika på eftermiddagen. jag ser till att det finns korv med bröd till barnen (och de vuxna som vill) och sen täntke jag göra matmuffins om jag orkar och hinner och hittar ett bra recept. vill ha såna med sconesliknande deg. om jag inte orkar så blir det smörgåsar och pålägg av olika slag. det hade VT också på Lyckelis kalas och det var mycket uppskattat! Precis lagom vid den tidpunkten också, mitt mellan lunch och middag! 

• Vilda Tiger

luz
    Om Rosa har lagt till dig (hon måste göra det) så kan du  bara söka på "Augustimammor" på fl, det får jag göra. Om hon inte lagt till dig gör hon säkert det så fort hon ser detta.

Rosa

Som Jucea skrev hade vi smörgåsar som man fick göra själv. Ställde fram lite olika ostar, en röra (egen skagen a al vegan) och grönsaker. Hade frukt i bitar och sedan hade jag även plättar till barnen, villket jag själv tycker är den ultimata maten på kalas. De flesta barn gillar den, de kan äta med händerna, de funkar båda varma och kalla. Kanske det vore ngt?

• tessiej

Grattis till alla som fyllt 2 år :)

Idag har min lilla tös blivit 2 år. Vi har firat henne hela dagen och hon har haft en supermysig dag. Hon har hunnit bada med grannen i hennes pool, hoppat en massa på hennes studsmatta som hon fick av oss, lekt mera med grannen, fått presenter från släktningar som varit här och firat henne (mycket pippisaker eftersom det är hon som är favoriten just nu) och fikat en massa ;) När vi sjöng för henne sken hon upp och att blåsa ut ljusen tyckte hon var jättespännande.

Jag är inte heller med på FB sidan.. är det något man kan få tillgång till? Så nån får gärna länka den till mig :)

Idag går jag in i v.26+0. Tiden går fort.. har börjat känna av en massa foglossningar. Det hade jag inga problem med när jag väntade Ebba men nu verkar jag få det.

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • tessiej

hittade den nu på fb så jag inväntar bekräftelse på medlemskapet nu :)

rosa, heter Therése Jernberg så du vet vem jag är som ansökt om medlemskap.

Ebba 080805 & bebis BF 101110
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11