• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Lina S

VT - trosor kan säkert vara bra, så kanske hon inte gillar att ha nerkissade våta trosor på sig utan kommer att vilja gå på pottan så småningom. Jag minns när Jag försökte göra Elliot blöjfri när han var liten, då bajsade han på golvet några gånger. Då tröttnade jag och la ner projektet.

Rosa - gott att du har fått en torktumlare!

Kvack - usch stackars dig!

Linn- om jag ska med till Lina så kör jag nog antar jag. Jag har inte heller något boende. Jag fick för mig att det bara var vi tjejer som skulle åka men om alla ska ha med sina familjer får jag väl försöka lura med Steve! Så har VT något att titta på Nej jag skoja bara

Hur blev det förresten med bondgården VT, blev det inget i sommar?

Jag läser också nästan alltid, men jag är också dålig på att skriva. Tänker att jag inte har något intressant att komma med, även om jag själv tycker det är kul att läsa när ni andra skriver vardagliga saker.
    Sen skriver man på fb och då känns det ibland som man upprepar sig här...

Vi har i alla fall firat vår lille 080808! Tänk att jag fick honom den dagen som jag hade "beställt" fast han skulle komma den 18:de. Jag sa till Steve hela tiden han kommer 080808, för det har jag bestämt. När jag sa på morgonen till Steve att jag hade värkar sa han bara - ja eller hur Ja det är ett kul minne.

På tors börjar jag mitt nya jobb, en ny skola i en andra klass. Har lite ångest eftersom jag inte vet vad som väntar mig, hur arbetar man där, hur är kollegorna osv. Men samtidigt ska det bli jättekul när man väl har kommit in i det och lärt känna alla och fått koll på alla rutiner!

Har som vanligt gått upp massa kilo i sommar, det gör jag alltid
    Så nu har jag kört igång med diet igen och ska inte väga mig på länge för då blir jag bara deprimerad, jag har annars en tendens att väga mig varje dag

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Linn - menade ju såklart om jag ska med till LINDA och inte Lina....

• jeng

VT,
    Det finns ju pottytraining blöjor. Blöjor som håller tätt, men som blir fuktiga. Eftersom ted både smygbajsar och smygkissar så har vi tänkt prova såna sen. just för att se om vi kan få en tydligare reaktion från honom då, som första steg. vi väntar ju fortfarande på att han ska säga till när det har hänt nåt, inte innan jag vet som sagt inte, men jag tänkte att dom kanske inte känns som vanliga blöjor utan mer som trosor och att det ändå håller tätt?? annars har jag en skolkamrat på fb som syr tygblöjor, och även där finns det nån tunnare variant som används som pottytraining byxa. men Lyckan gillar ju att vara heeeelt diiis så då funkar det kanske inte med trosor eller tunnare blöjor heller

• Vilda Tiger

Tack för tipset om trosor och träningsblöjor! Jag har inte tänkt på att hon kan ha trosor... får köpa det till henne. Skydd i soffan är svårt tycker jag, Rosa, för jag har bara lite smalare plastad frotte och va sjutton ska jag fästa den i? Vill ju inte sätta säkerhetsnålar i hela soffan, ju. Men klart det kan vara trevligare att kissa på pottan om hon blir blöt och tycker det är obehagligt att kissa på sig, det har ni rätt i.

Lina
    Jamen jag vågar inte åka så långt med två små barn! Och jag och Lana kan inte dela bil då vi har två barn var, det får inte plats. Man vill ju ha med sina 08or och de andra är ju för små än för att vara hemma själva. Så Marcus får allt följa med tycker jag. Och Steve får GÄRNA ( ) följa med han med. Tur att jag talar för Linda här, haha! Men om han inte får följa med för Linda får han sitta i min bil under tiden vi fikar.

Benjamin är drygt tio veckor (11 på torsdag) och väger stadiga 6820 gram till sina 62 cm. Kompakt, kan man kalla honom lite fint.

• Vilda Tiger

Lille
    Nej, det blev inte bondgården i år. Nästa år kanske. Det kändes för tidigt att åka med Benjamin, vi har knappt varit på landet ens i sommar. Dock var vi i Slottskogen idag och Lyckeli blev själaglad av att rida på hästen, så det är nog dags för en sån semester nästa år.

• Kesso

Rosa Napp.: De går inte att skicka nåt meddelande till dig i inboxen på fl.

Lana: De låter som att vi också kan någon av de helgerna. De är klart att vi kan ordna sovplats här. Jag bor ju inte mer än ca.10 min från lille.

Jaha, då har man varit på Rul i dag. Så kul att få se och allt var bra. Så gött! Jag filmade också 1 min. Kul att jag fick göra det när bm. gått igenom allt.

Men jag har känt mig trött, huvudvärk och inte orkat stå nu de senaste så nu ahr jag fått järntabletter och ska dricka 1½ l varje dag och int eslarva me dmaten. Någon mera som tagit niferex?

• Rimfolina

Kesso: Jag har tagit Niferex både efter blodgivning och under graviditet. Jag blev väldigt hård i magen, speciellt under graviditeten så jag bytte ut dem mot blutsaft. Men de funkar bra för många andra!

• Lina S

Jag tog också niferex båda gångerna, första grav. blev jag jättehård i magen och fick till slut byta ut dem. Men andra gången fungerade de jättebra, blev nog nästan lite lös istället har jag för mig!

• Hallonsocka

Hej hej! Idag har My haft sin första inskolningsdag mellan 09-ca 13.30 var vi där. Det gick utmärkt. Hon lekte på och höll på som att hon inte gjort annat än vara på dagis Sedan blev det lunch och hon åt i vanlig ordning mycket, därefter var det vila, hon och Anders somnade tillsammans och hon sov tills jag väckte henne kring 13. Då hon mornat sig och ätit ett äpple åkte vi hem för att fara iväg igen på en cykeltur. Imorgon är det dags igen. My längtar redan, hon grät då vi kom hem för hon ville bara tillbaka Imorgon ska jag och A nog mest hålla oss i bakgrunden. Nu är vi bägge rktigt trötta och Anders är på jobbet, tur att han hann vila med My eftersom han jobbar till 23

• Kesso

Lina s och Rimfolina:

Okej då vet jag att man kan byta ut till Blutsaft om man får problem me magen. Ja, jag har rean kännt efter 2 tabletter hur gasig jag blir och de bubbla ri magen. Men frågan är om de påverkas av det....ja, ja återstår och se.

Hallonsocka:
    vad härligt det är när inskolning går bra. Hoppas det fortsätter.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11