• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Lana
    Ja, Marcus är med, och båda barnen. Vi ska sova över men jag vet inte var. Vi talade om att åka till Jucea och Ph och sova där, de bor ju typ 40 min från Lille om jag förstod det rätt.

• Lana

vt,aha ja det vore ju smidigt iom det verkar som vi är några som kommer dit.vi har kompisar att antagligen sova hos också.annars kanske vi försöker hitta en husvagn vi kan låna eller hyra billigt. Eller om jag fjäskar med Kesso kanske vi kan stanna där över natten

• linn78

kvack: usch vad jobbigt. Har du ingen möjlighet att få en akuttid de dagar som du är sämre? De borde ju kunna göra något tycker man... Äter du en massa värktabletter eller hur står du ut?

Ja, jag är ju också här i bakgrunden som vanligt, läser allt, kommenterar lite... Jag har inte så mycket att komma med helt enkelt känns det som. Ni är många fler här som kan konsten att kommentera och uttrycka er på bra sätt. Däremot hade jag ju gärna kommit på en träff om jag hade möjlighet, men var bor Lille nånstans? Jag hade för mej att hon inte bodde sååå himla långt borta men om vt och Lana ska åka uppåt så är det ju det ändå=( Kaol och Lina: hur har ni tänkt att ta er dit?

Jag går in i v 24 imorgon (23+0) och jag mår så himla bra jämfört med förra gravven. I v 25 sist så började jag ju bli sjukskriven för foglossning och jag mådde allmänt kass men nu känner jag inte av det mycket alls. Det jag tycker är trist denna gång är att jag känner mej inte alls lika fin. Känner mej mycket mer fet och plufsig istället för vackert gravid. Och sist var jag ju så himla fin trots alla kilo jag gick upp...(enligt mej själv då alltsåSkrattande)

• Vilda Tiger

Linn
    Lille bor utanför Jönköping.

Ja, du var fantastiskt vacker förra gången du var gravid, det minns jag. Jag var så avis på dig! Du är troligen vacker denna gång med, men jag VET hur jobbigt det är att känna sig sådär plufsig och tjocker. Härligt att du redan är i vecka 24!

• linn78
    GladVilda Tiger skrev 2010-08-09 21:43:57 följande:
    Linn
    Lille bor utanför Jönköping.

Ja, du var fantastiskt vacker förra gången du var gravid, det minns jag. Jag var så avis på dig! Du är troligen vacker denna gång med, men jag VET hur jobbigt det är att känna sig sådär plufsig och tjocker. Härligt att du redan är i vecka 24!
    Tack, vad glad jag blev nu!! Det är konstigt bara, jag kan ha samma kläder och magen ser likadan ut nu som sist men det känns annorlunda i mitt huvud liksom. Eller jag vet inte... Fast sambon trodde ju också på tjej innan UL för magen var inte lika fin denna gång, han sa det inte elakt alltså utan han tyckte också att den var så perfekt sist. Fast nu säjer han att den har ändrat sig och blivit fin som sist, lika badbolls-liknande=) Fast jag måste ju säga att jag tycker att du alltid såg så himla lycklig och harmonisk på dina graviditets-foton trots all värk och krämpor. Det liksom lyste om dej!! Ja, det gör det fortfarande alltsåSkrattande 

Vi flyttar den 20, eller skriver papperna så blir det flytt i helgen 21-22. Sen kommer Ivans syrra med man och son den 27 och stannar 1 vecka. Den 28 har jag beställning på 3 tårtor och så ska vi på 30 års fest på kvällen. Den 29 ska Axel ha kalas för kompisarna. Den 31 ska vårt gamla hus vara färdigstädat och lämnas. Däremellan jobbar jag min heltid + lite extra... Puh, undrar hur jag ska hinna med allt??!!!  Hoppas syster är sugen på att  bo i lådor och hjälpa till att fixa till kalaset
  • Vilda Tiger

Linn
    Jag ÄR glad och lycklig och harmonisk (för det mesta) då jag är gravid, och speciellt nu då jag har två så fina barn. Tack för komplimangen! SHIT va du har att göra nu då... vi flyttar 1 sept men vi har inte förebrett ett dyft än. Jag ska åka till Ikea och köpa lite mindre kartonger att ha kläder i, såna jag inte ska ha längre alltså. Tills jag får tummen ur att sälja dem eller ge bort. Tycker det är så otympligt att ha saker i stora bananlådor om det inte behövs. Lättare att stapla dem iofs men värdelöst då man ska ha ngt speciellt för det ligger alltid underst.

• Kvack

Jag käkar inga värktabletter ännu. Vet inte om man kan få en akuttid men jag orkar inte ringa dit varje gång som jag har ondare för det onda flyttar på sig hela tiden så det är svårt att säga vart man har ont då. Håller ut så länge jag kan utan värktabletter för att kunna använda det senare när jag inte klarar av värken. Denna värk kommer ju inte försvinna utan blir bara värre med åren:(

Idag har Ida velat springa utan blöja och har börjat intressera sig för pottan. Det var första gången hon var intresserad av den. Får se vad det blir av det:)

• Vilda Tiger

Kvack
    Så gott att hon börjar visa intresse!

Jag har ett dilemma vad gäller blöja  / inte blöja. Lyckeli vill gärna gå helt näck, tar till och med av sig blöjan sjävl då och då. MEN hon vägrar sitta på pottan mer än en sekund då och då. Så då sätter vi på henne blöja trots att hon eg inte vill, vilket ju känns tokigt. Mne jag vill inte ha kiss överallt och jag kan inte passa henne så hon inte kissar i soffan tex. Jag vill ju helst främja att hon vill gå utan blöja... tips?

• RosaNapp

VT: jag hade haft henne blöjlös och lagt skydd i soffan. Det borde väl gå? Gillar hon att ha trosor på sig?
    Jag brukar säga till A att jag vill att han ska säga till när han behöver kissa/bajsa så får han blöja på sig. Det fungerar så länge vi är hemma. Ska vi iväg så får han ha blöja på sig.
    Han är ju inte så intresserad av vare sig toalett eller potta, men det kan gå om någon annan ska gå samtidigt.
    Det hade ju varit fint om han bytte blöjan mot toaletten istället.

Nu har jag i princip allt som behövs, köpte torktumlare igår. Men den passar inte i ramen (som är mellan tvättmaskinen och torktumlaren) så det får bli lite modifiering på fötterna, men det kan jag inte göra själv. Varför kan saker och ting inte bara reda sig enkelt?

Tvn jag fick  fungerar iallafall perfekt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11