• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Kvack

Då har vi haft inskolning för Ida och Rasmus idag då. Det gick jättebra. Rasmus var det inga problem med, Han kollade vart hans hylla var och sedan hittade han en kille han började leka med. Ida var lite blyg och höll sig vid mig ett tag och vi gick runt o kolla lite sedan så började hon sitta och rita sen var det lite fika sen gick vi ut och då sprang hon runt och lekte utan oss. Så det gick jättebra.

• Kesso

lille:
    Härligt att ni fick de så bra på eran stora dag. Roligt att du berättade lite här för oss. Hoppas nu på at din ryggont blir bättre. Kram

• sthlmstjejen

Grattis i efterskott Ida!

Rosa: Får jag inte läsa din blogg längre? Snyft

Ja här händer inte mkt, barnen går på dagis och fritids och dagarna bara flyter på. Får många kommentarer av dagisfröknarna om hur tidig F är i utvecklingen, hon är yngst i sin grupp men de funderar ändå på att flytta upp henne till avdelningen med 4-åringar för personalen tycker att hon passar in där bättre och det kan jag nog hålla med om. Men jag vill helst inte att de flyttar henne ändå för då kommer hon i samma grupp som Mellan och det är sån konkurrens mellan dem så det kan vara skönt att de går i olika grupper.

Förresten, jag och M har börjat träffas igen, han har gjort en helomvändning vilken började i maj då han lades in på psyket sen har han efter alla år tagit tag i sitt liv! Får se var detta leder till...

• Vilda Tiger

Kvack
    Grattis i efterskott till Ida!

Sthlm
    Men åh! Spännande med M, och SKÖNT att han verkligen inser allvaret i hur han mådde. Jag hoppas att han kan finna ro i livet och med sig själv nu. Känner du att det kan bli ni igen? Och att ni då ka ha det bra?

Här har flyttpackningen börjat så smått. Jag försöker sortera kläder och ger bort allt jag inte MÅSTE spara vilket är ungefär hälften. Det är mest sånt vi har fått ärva som jag inte känner att jag vill ha kvar, och även om det verkar som att Marcus inte vill ha fler  barn efter dessa två ligger ju min förhoppningen om att han kan ändra sig i bakgrunden, så alla favoriter vill jag gärna spara i en (några) låda (-or). Jag tycker inte vi har SÅ  mkt saker och vi bor ju ganska litet nu, men SHIT va lådor det blir! Jag köpte faktiskt såna där små för fem kr styck på IKEA för jag tycker ofta jag inte har tillräckligt av samma saker liksom för att fylla en bananlåda. LÄttare att hantera de små med, men det blir ju MÅNGA lådor. Vi ska allt ta några av den större typen med. Nu ska vi ju bara flytta några meter så det jag packar ner är sånt som vi inte bara ska bära över i näven. Tex alla kläder vi använder tar vi ju bara i galgen och traskar över med och hänger upp där borta. Samma med tallrikar och sånt som står i köket, bara att flytta över. Dock ska alla finglas ner i lådor tills vi vet var vi ska ha dem.

• RosaNapp

sthlm: har precis öppnat den igen. Alla som har eller skaffade sig ett konto kunde ju ändå läsa så det var ingen idé att ha skydd på den.
    Fast jag kommer nog flytta på den snart, till ett ställe där jag kan ha lösen på den (den som vill ha får det naturligtvis).

Vad kul att ni börjat träffas igen. Är det något uttalat mellan er eller tar ni det som det kommer? Vad säger barnen? Vad bra att han tagit tag i det, hoppas han inte släpper det nu bara. Oavsett vad soom händer mellan er så är det ju alltid positivt om han kan må bra/bättre.

VT: jag älskar bananlådor! . Tycker det är perfekt att ha att packa i samt i förrådet. Märker upp lådorna så jag har ett system och vet vad jag har i dom.

Kvack: grattis till Ida i efterskott!

Väntar på att L ska komma, E och V ska till tandläkaren idag och han ska ta med dom. Gillade dock inte tandläkaren förra gången och inte heller E, därför ska dom dit idag då hon inte fick göra det hon skulle för E vägrade öppna munnen. Förstår henne. Hoppas tandläkaren är bättre idag, annars blir det byte.

• sthlmstjejen

VT och Rosa: Jo det känns absolut som det skulle kunna bli något, han har ju ändrat sig helt. Tagot tag i sitt liv helt enkelt och tar ansvar för sig och lägger inte allt på mig som det var förut. Grejen var att jag sa upp kontakten med honom helt i maj och då insåg han att han MÅSTE ta ansvar för sig själv, har varit för "snäll" tidigare... inte lätt när man älskar någon (därför jag sagt till dig Rosa att du borde ta helt avstånd från L, ja förutom det som handlar om barnen). Efter det kände han nog att en stor del av hans trygghet var borta, han krisade rejält och blev inlagd och efter det har han varit som förbytt. Jag har vetat om detta, han har kommit hit och sagt förlåt och haft en sådan ånger för hur han behandlat oss men jag har inte kunnat ta det till mig. Men nu känner jag att det är nåt att lita på!

Barnen är glada, de känner sig trygga med sin pappa igen och vill ju helst att vi ska vara ihop om allt fungerar vilket det gör nu. Men vi kommer att bo var för sig, får vi se i framtiden hur det blir.

• Vilda Tiger

sthlm
    Det låter ju förhoppningsfullt.

Rosa
    Du, nu efter en halv dags packande älskar jag också bananlådor, mer än nånsin, då jag har ngt att jämföra med. Jag åkte och hämtade 8 st på Hemköp men de är ju snart fulla allihop. Inser att man har fem ggr mer saker och kläder än man tror man har... och HERREGUD va barnkläder man har! Ändå har jag bara två barn och Benjamin har fått ärva massor av Lyckeli.

• Lana

Grattis Ida och självklart alla andra fina barn som fyllt år.

sthlm,nja det är nog mer nån trots grej över lag och så spär det på att Joel kommit.hon har iofs ett humör som heter duga  i vanliga fall med
    frågar samma som VT och läser ditt svar .......
    va härligt att han förändrats så,för du ville ju inet att det skulle ta slut.HOPPAS det blir super bra nu.

Luz,nej va underbart,jätte grattis till er.sikket flyt

lille,underbart att er dag blev så bra.tänkte på er under dagen

kvack,skönt att det gick så bra på inskolningen.det gör det så mkt lättare.

VT; lääängat efter att få se er nya lägenhet....

Jo ska vi ta och åka till Lille 17-19 September?
    ska vi ta lördagen då?

Vi kan ju skriva ner vilka som är på då det snart är dax

Lana med familj

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11