• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Luz: Jeeeez! Fan vad underbart! Vart bor ni?

• RosaNapp

luzorsus: låter ju verkligen super! Hoppas det inte blir problem med hyresvärden.

sthlm: aj då. tur att det inte var något farligt ändå.
    Ja, stora barn du har!

Idag har jag försökt fixa iordning, men det har inte hänt mycket och då har jag ändå bara haft lille E idag. Me nhan har varit otroligt gnällig och jag känner tänder där nere. Lite tidigt att få nu tycker jag, så jag hoppas att det är vädret som ställer till det. Är kvavt, regn och kanske åska i luften.

Tack VT för träffen i fredags. Verkligen fin lekplats och skönt att kunna sitta ner och prata en stund istället för att behöva springa efter barnen hela tiden
    (Jag var i stan och passade på att träffa VT och hennes sötisar då )

• Lina S

Luz - va skoj att han gillade er lägenhet. Såklart att hyresvärden kommer att godkänna bytet!

Rosa - hur gammal är E nu?

VT  - kollade på bröllopsbilderna på fb, fina ni var allihopa. Hur många systrar har du egentligen. Såg två blonda, ni är inte så lika va?

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Rosa
    Tack själv för träffen! Alltid kul att träffa dig. Din syrra va trevlig med.

Luz
    WOW! Grattis! :D

Lina
    Jag har tre systrar och tre bröder. De sex som är på bilden på fb har samma pappa. Jag har en till som är lika blond som bruden på det kortet, men det är på mammas sida. Hon är alltså inte släkt alls med bruden och hennes två helbröder. Jag och min storebror är de enda mörka, men jag sre ju ändå likheter mellan mig och mina systrar...

• jeng

Snäll våg idag. Tur för den efter förra veckans resultat....

Har nu också kärat ner mig i en ny symaskin... Hmm... Men Ph säger att jag inte får köpa den förrän jag har sytt mer på min nuvarande maskin. Så idag ska jag åka och köpa tyger så att jag kan sy! Jag håller med honom på sätt och vis, ska man ha symaskiner för 30 000 hemma så borde man sy en del Jag skyller på tidsbrist....

• lille08

Åh, TACK allihop för uppvaktningen på vår bröllopsdag!!!! Ni är verkligen helt underbara och söta. Det var verkligen en överraskning att där fanns en present från er för det var inget jag hade räknat med eller något ni hade behövt ge. Det var ett kuvert med pengar och min kompis Magdalena berättade att tanken var en god middag... och det kommer det bli - fast någonstans utomlands! Planen är att försöka komma iväg på en resa så snart min hälsa och ekonomin tillåter.

Vår helg i Stockholm har varit en upplevelse och ett minne för livet! Vi hade även tur med vädret. Det regnade nästan hela vägen upp (= bra resväder), men lagom framme i Stockholm slog det om till högsommarväder (= sol och nästan 30 grader)!

Vigseln i SkyView gick bra. Han sa ja och det gjorde jag också! Utsikten där uppe var helt otroligt, men tyvärr gick ju allt lite snabbt (hela resan upp o ner tog bara en kvart), så man hann inte riktigt njuta av den innan det var dags att åka ner igen. Prästen var riktigt duktig. Han hade varit där innan så vigselakten kändes genomtänkt och bra.

Efteråt skålade vi i champagne och därefter åkte vi iväg mot skärgårdsbåtarna. Så middagen åt vi på en båt. Det var jättegod mat och vädret gjorde att resan blev sååå fin! Vi åkte runt där bland alla mysiga öar medan solen gick ner.

När vi kom tillbaka så haffade vi en taxi med en chaufför som tyckte vi skulle införa lite traditioner här i Sverige så han drog upp discomusik på högsta volym, tutade och körde slalom på vägen när vi åkte mot hotellet. Alla vände sig om och tittade! Haha!

Sen kom vi fram till hotellet. Där hade det blivit fel i bokningen. De hade missat att vi hade ett par barn med oss och rummet vi skulle ha var för litet för två extrasängar. Så de bjöd oss på en svit istället! Kändes lyxigt!

Ja, det var vår bröllopsdag i korta drag. Skriver mer på bloggen sen. Har lagt ut bilder där så ni får gärna ta en titt.

Nu är vardagen här igen... dags för mig att åka till sjukhuset och få behandling. Hade gärna sluppit... men men... det är ju som det är. Ryggen gör ont så jag hoppas det snart vänder och blir bättre.

• Vilda Tiger

Åh, Linda, du anar inte va glad jag är att ni fick en fin dag! Jag tänkte på dig då jag klädde upp mig för att gå på syrran bröllop och då vi gjorde brudparets skål fanns du och Lars med i mina tankar också. Vi försökte få till ett presentkort på en bra restaurang i Jönköping men nu då jag hör att ni ska åka utomlands så är jag glad att det inte hanns med. Klart ni ska gå på värsta lyxiga restaurangen på er bröllopsresa! Jag kan fortfarande inte kommentera i din  blogg men jag har sett de fina korten där. Kramar!

• Rimfolina

Lille: Så underbart det låter! Hälsa och tacka Magdalena igen för att hon hjälpte oss! Och som Tina säger, vilken tur att vi inte fick ta på ett presentkort i Jönköping eller så! Håller tummarna för att du snart ska ha mindre ont i ryggen!

luz: Grattis, låter ju helt perfekt! Sånt som sällan händer "i verkligheten"!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11