• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng
    lille08 skrev 2010-08-23 15:52:37 följande:
    Härligt! GRATTIS!!
    Tack!!
  • Rimfolina

Jucea: Duktiga du! Jag letar desperat efter motivation för att ta tag i mina +7 eller vad det kan vara UNDER SOMMAREN... Hemskt, va!

lille: Önskar så att jag också hade haft möjlighet att komma... Roligt att höra att det börjar gå åt rätt håll nu! Förstår att det känns jobbigt inför den 1/9 men du gör ett superjobb med att hålla humöret uppe! Man måste tänka positivt. Förstår dock att svackorna kommer, trots allt, och det måste de få göra. Du kommer kanske inte att leva lika länge som många av oss förhoppningsvis får men du är nog den av oss som tar vara på din tid bäst. Jag tror dessutom att du är en förebild för väldigt många och att du inspirerar oss andra med din glädje mitt i all skit. Du har i alla fall fått mig att vara otroligt tacksam och att glädjas för det lilla. Jag kan tänka mig att rädslan är stor, både hos dig och familjen men mitt tips är att prata bort den. Prata om allt, ni vet ju vilken diagnos du har och på ett ungefär hur framtiden ser ut. Lämna inget osagt, skjut inte upp något... Vi håller alla tummarna för att du ska få leva så länge som möjligt och att du ska få må bra under den tiden. Ja, jag vet inte vad jag ska säga riktigt, känner att jag bara babblar på men du finns i mina tankar varje dag och jag önskar dig allt gott... Kram.

• jeng

Rimfo,
    Haha, jag hade själv 6-8 veckor i somras som det stod helt still eller faktiskt gick upp ett par kilon!! men på 8 veckor så var jag tillbaka där jag var 8 veckor tidigare så att säga.... Det är ju inte direkt motiverande att veta att man slarvade bort så mycket tid!!! Det började med att jag fick en klassisk platå och stod still 2-3 veckor, och sen försvann motivationen ihop med vår semester så då gick man upp lite... Jaja, nu är jag på banan igen iaf!!
    Och just den här veckan nådde jag under 75, vilket innebär att jag har gått ner mer än 10 kg sen jag började!!! 15 kg kvar......

• KaOl

Rimfo: jättefin beskrivning av precis som jag tänker och känner...

Linda: Är så otroligt imponerad över hur du verkar har ork och förmåga att ta tillvara på livet så som du gör! Du är verkligen en förebild för mig!

Jucea: Bra jobbat! Jag måste oxå skärpa mig, har ca 5 kg som jag vill bli av med..

Lana: Ja, jag misstänker att det är allt som händer på dagis som måste bearbetas. Just nu är det jättejobbigt att lämna honom igen; han blir SÅ ledsen lilleputten

• Kvack

Jucea: duktigt med vikten, vad roligt att börja sy. Jag är helt rutten på det:)

• jeng

Kvack,
    Jag har typ inte sytt på 15 år, men det är ju SÅÅÅÅ kul! Går så himla snabbt från en ide till ett färdigt resultat, precis lagomt fokuseringsspann för min del!  

• luzorsus

Idag efter jobbet hämtade jag stortjejen från skolan och så gick hon och jag in på stan. Hon behövde regnkläder och vi behövde egen tid tillsammans. Hon fick jättefina regnkläder,gröna från Stadium...sen blev det lite mer shoppat oxå! Rosa Kitty badrock,läppglans,rosa/svart palestinasjal,tights,tröja,paraply...allt till den stora donnan! Sen slank ett par jeanstights och en flummig tunika ner till Myra oxå. Det var enormt skönt att shoppa! var länge sen jag gjorde det och bara köpte det jag ville ha...eller det jag ville attt barnen skulle ha. Stora Tova var på strålande humör hela tiden,vilket inte är vanligt nuförtiden
    Hon pratar så mycket,har så mycket funderingar och frågor...ett rent nöje att höra å henne och hennes tankar. Skrattade lite inombords när vi gick hem då hon hade på sig sin nya Palestinasjal och gick och pratade om hur vi skulle fria minkar ur deras burar genom att smyga och lura gubbarna som höll de fångna... Efter att sett posters på stan på skadade minkar fick jag förklara varför de inte hade öron och en massa sår på sig...förklarade lite enkelt och då kom hon själv på idén att fria dom Barnen är underbara! Godnatt på er därute!

• Lana

Jag är inne snabbt på mobilen.undrar bara vilken helg vi ska va hos lille?

• Vilda Tiger

Jag kan den vi har talat om; 18e och 19e MEN vi måste isf åka hem på lördagskvällen. Marcus ska troligen jobba söndagen.

• jeng

Ph ska ju ha fest lördag kväll så troligtvis kan jag inte den helgen (om jag inte skiter i kalaset och åker till jkpg istället). MEN det verkade som att det passade alla andra den helgen, så kör på det då!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11