• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

Jag är definitivt sugen på att åka upp till Lille men vet inte riktigt om jag får ihop det . Helgerna är minst sagt fullbokade nästan 2 mån framöver... Får kanske lämna det lite öppet??

Heidi: Nej fy så jobbigt!! Håller med - du gör helt rätt som åker till henne! Som någon (Vt?) skrev - ta mkt foton! Vi gjorde inte det på slutet när mamma var dålig, vilket gjorde att Oscar (som då var 2 år) såg ut som ett frågetecken när vi visade bilder på mormor (bilderna var ett par år gamla). För oss vuxna var ju DET bilden av mamma vi ville minnas, men för Oscar blev det helt fel; så där såg ju inte hans mormor ut!!!
    Hoppas att hon kryar på sig trots allt! Stor kram

Lana: Måns är oftast inte vaken på nätterna, men han sover väldigt oroligt just nu; illvrålar och gråter i sömnen.. Känns inte kul! (och vi vuxna får ju inte sova så mkt..)

Jahapp. Idag skulle Måns haft kalas, men igår (när vi var på kräftskiva) fick han feber och den håller i sig. Bara att skjuta på kalaset alltså! Har blivit en fixa-dag istället - gympakläder åt de stora (dyyyyyyrt blir det att handla åt 3 st!!), tvätt, stryka/hänga gardiner osv..

• Lina S

Tråkigt att det inte blev kalas för Måns.

Vi kanske ska vänta med att bestämma helt ang. Lille. Hon mår ju rätt dåligt och har ont så det är ju inte säkert att hon orkar.. Men det hade varit kul att åka dit!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

VT,det var den helgen eller den 10-12 sept.
    hon har sagt båda helgerna passar henne bra.så vi fick välja.men ska kolla igen.
    Jo passar det fler den 10-12sept så ta den.vi får åka till jönköping 2vpå raadbara vi har kompisar där och de kunde bara den 17-19 men vi kan säkert kommer till Kesso över natten eller så.

Lina,åh va drygt.Ja jag fattar inte varför hon håller på.hon sov 2h på dagen idag vilket hon aldrig gör annars.hoppas hon kommer isäng före 23 ikväll
    jag har skrivit till henne att vi bestämmer en helg och orkar hon inte så säger hon bara till.det ska ju vara roligt att vi kommer. har mailat henne på fb igen och meddelar vad hon svarar.

KaOl,kan ha att göra med att han är på dagis,att det händer mkt och han har mkt att gå igenom på natten?

Lille

VT
    Lana
    LinaS
    KaOl ev.

• Lana

Pust va man måste tänka för att få allt med på en liten tripp.Vi ska till Borås Djurpark imorgon över natten med Vt och Zirups familjer.ska bli himla roligt
    och nu är allt packat tror jag.eller ja allt utan mina kläder,hatar att packa mina kläder.vet aldrig vad jag ska ha med.men barnas grejer är nedpackade,mikaels och all mat.

• jeng

Det är SÅÅÅÅ kul att sy!!! Har hunnit nästan hela teds fleecetröja idag! Trots att jag sitter i evigheter och pillar med olika lösningar för att se vilken jag gillar bäst! 

Och idag for beställningen av ny symaskin iväg. Eller - en till!!! Så nu har jag snart pfaffs top-of-the-line både i vanlig maskin och i overlock/coverlock!! Hihiiiiii!!!!! 

• Lina S

Fasen vad du syr jucea, snart har du övat så mycket så jag kan köpa en tröja

10-12 kan inte jag, men passar det er andra bättre så ta den helgen!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • lille08

Vad roligt att ni är ett gäng som vill komma hit! Det går jättebra och jag ser verkligen fram emot att träffa er!

September månad ser ut att bli en ganska lugn månad här. Troligtvis drar min nya behandling igång då, men jag vet inte än när. Jag ska till läkaren den 1/9. Skulle dock tro att jag kan styra lite själv över när behandlingen drar igång. Den ska inte vara så tuff som cellgifterna jag fått innan, men man kan få någon reaktion ändå precis det första eller de första dagarna har jag förstått.

Augusti har varit en månad här då det varit sjukt mycket! Har varit på bröllop, planerat vårt eget bröllop, gift oss i Stockholm, haft dop, 2-årskalas... *phu* Nu känns det som jag skulle behöva åka på vilohem ett par veckor eller så!

Till råga på allt så är William sjuk. Vi satt på barnakuten igår kväll och kom hem först vid halv två i natt. Jättehög feber + blodiga vattniga diarréer. Han är lite piggare idag, men långt ifrån bra (= blöjbyte ungefär varje kvart hela dagen och bara kissat en enda gång). Varje gång han behövt bajsa så skriker han för att det gör så ont. Lille plutten vad jag tycker synd om honom! Men febern är iallafall inte lika hög idag som igår så jag hoppas det snart går åt rätt håll.

Med mig går det lite upp och ner, men mest åt rätt håll ändå. Ryggen känns äntligen lite bättre! Inte bra, men mindre ont än innan. Var klar med strålbehandlingen häromdagen. Den har varit en pärs! Jag har varit skittrött och illamående efter behandlingarna. Dessutom har den ökade dosen morfin som jag behövt ta gjort att jag varit yr och extra trött. Men jag har börjat trappa ner dosen lite nu. Var nog lite optimist först och trappade ner lite för snabbt. Inte så himla smart att ta en låg dos en sån dag som man t ex har barndop! Men man lär av sina misstag.

Den 1/9 ska jag som sagt till läkaren. Kommer nog få reda på hur ct-undersökningen gick och om cancer-monstret hittat några fler platser i min kropp att trivas på. Usch, inget jag ser fram emot. Lätt att tänka det värsta! Det är ju inte alltid som metastaser ger symtom direkt. Sen är det ju svårt att veta vilka symtom som kommer från vad  - metastaserna i ryggen, behandlingen eller metastaser någon annanstans? Har gått ner en del i vikt nu under sommaren och just viktnedgång kan vara ett symtom. Trötthet likaså. Men vilken småbarnsförälder är inte trött? Även om man är frisk!

Ja, det var lite svammel från mig...

Snart dags att sova. Misstänker att det blir ytterligare en natt med dåligt med sömn. I morgon börjar skolan. Har lovat att åka med Adam dit första skoldagen för han är lite nervös över bussarna nu när vi har flyttat (han måste byta buss på ett ställe).

• jeng
    Lina S skrev 2010-08-22 20:59:40 följande:
    Fasen vad du syr jucea, snart har du övat så mycket så jag kan köpa en tröja
    Hahaha!!
    Ja, vem vet
    Syende är väl tyvärr inget som man kan tjäna pengar på, annars kunde jag helt klart tänka mig det. Men men, jag är absolut inte tillräckligt bra för det heller! Ungarna blir ju nöjda iaf!!! 
  • jeng

Yesyesyes!!!!
    Hade ett rätt högt mål på vågen den här veckan, och JAG KLARADE DET!!!!  

• lille08
    jeng skrev 2010-08-23 09:06:23 följande:
    Yesyesyes!!!!
    Hade ett rätt högt mål på vågen den här veckan, och JAG KLARADE DET!!!!  
    Härligt! GRATTIS!!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11