Vad roligt att ni är ett gäng som vill komma hit! Det går jättebra och jag ser verkligen fram emot att träffa er!
September månad ser ut att bli en ganska lugn månad här. Troligtvis drar min nya behandling igång då, men jag vet inte än när. Jag ska till läkaren den 1/9. Skulle dock tro att jag kan styra lite själv över när behandlingen drar igång. Den ska inte vara så tuff som cellgifterna jag fått innan, men man kan få någon reaktion ändå precis det första eller de första dagarna har jag förstått.
Augusti har varit en månad här då det varit sjukt mycket! Har varit på bröllop, planerat vårt eget bröllop, gift oss i Stockholm, haft dop, 2-årskalas... *phu* Nu känns det som jag skulle behöva åka på vilohem ett par veckor eller så!
Till råga på allt så är William sjuk. Vi satt på barnakuten igår kväll och kom hem först vid halv två i natt. Jättehög feber + blodiga vattniga diarréer.
Han är lite piggare idag, men långt ifrån bra (= blöjbyte ungefär varje kvart hela dagen och bara kissat en enda gång). Varje gång han behövt bajsa så skriker han för att det gör så ont. Lille plutten vad jag tycker synd om honom! Men febern är iallafall inte lika hög idag som igår så jag hoppas det snart går åt rätt håll.
Med mig går det lite upp och ner, men mest åt rätt håll ändå. Ryggen känns äntligen lite bättre! Inte bra, men mindre ont än innan. Var klar med strålbehandlingen häromdagen. Den har varit en pärs! Jag har varit skittrött och illamående efter behandlingarna. Dessutom har den ökade dosen morfin som jag behövt ta gjort att jag varit yr och extra trött. Men jag har börjat trappa ner dosen lite nu. Var nog lite optimist först och trappade ner lite för snabbt. Inte så himla smart att ta en låg dos en sån dag som man t ex har barndop! Men man lär av sina misstag.
Den 1/9 ska jag som sagt till läkaren. Kommer nog få reda på hur ct-undersökningen gick och om cancer-monstret hittat några fler platser i min kropp att trivas på. Usch, inget jag ser fram emot. Lätt att tänka det värsta! Det är ju inte alltid som metastaser ger symtom direkt. Sen är det ju svårt att veta vilka symtom som kommer från vad - metastaserna i ryggen, behandlingen eller metastaser någon annanstans? Har gått ner en del i vikt nu under sommaren och just viktnedgång kan vara ett symtom. Trötthet likaså. Men vilken småbarnsförälder är inte trött? Även om man är frisk!
Ja, det var lite svammel från mig...
Snart dags att sova. Misstänker att det blir ytterligare en natt med dåligt med sömn. I morgon börjar skolan. Har lovat att åka med Adam dit första skoldagen för han är lite nervös över bussarna nu när vi har flyttat (han måste byta buss på ett ställe).